Advies eerste racefiets, budget 900-1300
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar mijn eerste racefiets, sinds een bedrijfsweekendje ben ik enthousiast geworden van deze sport! Ik wil graag om te beginnen 2/3x in de week gaan fietsen op hard vlak wegdek (dijken). Ik ben naar Mantel geweest, maar daar had ik meer het idee dat heel commercieel is. Gister ben ik bij Fietsenwinkel Gelderland geweest en daar heb ik echt veel advies gekregen. Mijn budget voor een fiets is ongeveer 1000-1300 euro. Ik heb hier voor verschillende prijsklasse fietsen bekeken. Zij adviseerde mij de volgende fietsen:
- Trek domane AL 3 circa 900
- Trek domane AL 4 circa 1350
- Trek emonda AL 4 circa 1500
Mijn fietsmaat is 60.
Omdat het voor mij een aankoop is waarvan ik nog niet veel verstand heb, hoor ik graag hoe jullie hierover denken!
Woensdag krijg ik te horen wat de levertijden zijn, het kan zijn dat dat pas november of februari wordt.
Het budget is flexibel, maar prijs/kwaliteit staat voorop!
Ik lees vaak de opmerking koop een ouderjaarsfiets, maar vanwege o.a. covid is het aanbod zeer klein. Daarnaast is 60 ook een grote fietsmaat.
Ik ben benieuwd naar jullie mening/advies!!
Ik ben op zoek naar mijn eerste racefiets, sinds een bedrijfsweekendje ben ik enthousiast geworden van deze sport! Ik wil graag om te beginnen 2/3x in de week gaan fietsen op hard vlak wegdek (dijken). Ik ben naar Mantel geweest, maar daar had ik meer het idee dat heel commercieel is. Gister ben ik bij Fietsenwinkel Gelderland geweest en daar heb ik echt veel advies gekregen. Mijn budget voor een fiets is ongeveer 1000-1300 euro. Ik heb hier voor verschillende prijsklasse fietsen bekeken. Zij adviseerde mij de volgende fietsen:
- Trek domane AL 3 circa 900
- Trek domane AL 4 circa 1350
- Trek emonda AL 4 circa 1500
Mijn fietsmaat is 60.
Omdat het voor mij een aankoop is waarvan ik nog niet veel verstand heb, hoor ik graag hoe jullie hierover denken!
Woensdag krijg ik te horen wat de levertijden zijn, het kan zijn dat dat pas november of februari wordt.
Het budget is flexibel, maar prijs/kwaliteit staat voorop!
Ik lees vaak de opmerking koop een ouderjaarsfiets, maar vanwege o.a. covid is het aanbod zeer klein. Daarnaast is 60 ook een grote fietsmaat.
Ik ben benieuwd naar jullie mening/advies!!
Ik hoop dat je nog hele flinke korting kunt krijgen op zo'n Trek, want 1350-1500 euro betalen voor Tiagra vind ik persoonlijk wel heel erg veel. Bij de Decathlon krijg je bijvoorbeeld al voor 1000 euro een fiets met 105 afmontage. (en voor 1500 euro heb je zelfs Carbon met 105 afmontage)
Ik zou eigenlijk bij wat andere winkels eens verder kijken.
Ik zou eigenlijk bij wat andere winkels eens verder kijken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Rij eens tot bij Wim De Vos in Oosterhout.
Daar krijg je het meeste waar voor je geld.
Trek, Sensa, Superior, Giant, ......
Voor jouw budget kan daar een Carbon frame met Shimano 105/Ultegra.
En waarom hebben ze jou juist een Domane aangeraden?
Een Emonda zou zo maar eens beter kunnen passen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ga ik daar zeker langs! Wat zijn de belangrijkste aspecten om op te letten? De schakelgroep dus?
Zij hebben mij een endurance model aangeraden, vanwege de iets minder sportieve houding en dus iets meer comfort. Waarom een Emonda, was denk ik omdat daar een showmodel van was en vooral het verschil tussen remschijven en wielremmen te laten voelen.
Ps. Merk is dus minder relevant?
Misschien veel vragen, maar wil er graag meer over leren
Zij hebben mij een endurance model aangeraden, vanwege de iets minder sportieve houding en dus iets meer comfort. Waarom een Emonda, was denk ik omdat daar een showmodel van was en vooral het verschil tussen remschijven en wielremmen te laten voelen.
Ps. Merk is dus minder relevant?
Misschien veel vragen, maar wil er graag meer over leren
Schakelgroep komt bijna op de laatste plaats voor een beginner.
-Ten eerste heb je de levertijd: zonder fiets kun je niet fietsen.
-Zeker als je in de herfst/winter start, wil je goede kleding hebben. koud en nat op de fiets en vermoeid en nog ver van huis is niet leuk!
-Dan komen de contactpunten tussen fiets en mens: Schoenen, pedalen, broek en handschoenen.
-De fiets moet mooi zijn.
-De fiets moet passen.
Pas daarna komen zaken als afmontage en wielen om de hoek kijken.
Het merk maakt tegenwoordig eigenlijk niks meer uit, misschien hooguit in de duurdere prijsklasses waar de nieuwste technologische snufjes worden gebruikt. en bij de absolute instappers waarbij je veel beter af bent met een budgetmerk dan met een a-merk.
-Ten eerste heb je de levertijd: zonder fiets kun je niet fietsen.
-Zeker als je in de herfst/winter start, wil je goede kleding hebben. koud en nat op de fiets en vermoeid en nog ver van huis is niet leuk!
-Dan komen de contactpunten tussen fiets en mens: Schoenen, pedalen, broek en handschoenen.
-De fiets moet mooi zijn.
-De fiets moet passen.
Pas daarna komen zaken als afmontage en wielen om de hoek kijken.
Het merk maakt tegenwoordig eigenlijk niks meer uit, misschien hooguit in de duurdere prijsklasses waar de nieuwste technologische snufjes worden gebruikt. en bij de absolute instappers waarbij je veel beter af bent met een budgetmerk dan met een a-merk.
Campagnolo Ultra Dork
Dankjwel, ga ik zeker naar kijken! De nieuwere versies met 105 zijn circa 1300 zie ik. maar een 2020 model is wel met 105 rond de 1000 als die nog te krijgen zijn.
Okee dankjewel, het budget wat ik hierboven heb aangegeven is exclusief kleding/contactpunten etc. Daar rekening ik circa 500/600 euro voor, alleen dat heb ik nodig bij welke fiets ik ook ga kopen.Ernie C. schreef: ↑27 sep 2020 22:54 Schakelgroep komt bijna op de laatste plaats voor een beginner.
-Ten eerste heb je de levertijd: zonder fiets kun je niet fietsen.
-Zeker als je in de herfst/winter start, wil je goede kleding hebben. koud en nat op de fiets en vermoeid en nog ver van huis is niet leuk!
-Dan komen de contactpunten tussen fiets en mens: Schoenen, pedalen, broek en handschoenen.
-De fiets moet mooi zijn.
-De fiets moet passen.
Pas daarna komen zaken als afmontage en wielen om de hoek kijken.
Het merk maakt tegenwoordig eigenlijk niks meer uit, misschien hooguit in de duurdere prijsklasses waar de nieuwste technologische snufjes worden gebruikt. en bij de absolute instappers waarbij je veel beter af bent met een budgetmerk dan met een a-merk.