Latex verliest 1 bar per rit, normaal?
Ik ben overgestapt op Latex. Met ventielverlengers. De achterband verliest redelijk snel druk. Ongeveer 1 bar tijdens een rit. Ik heb het bandje al 2 keer in een emmer met water gehad, maar vind nergens een lek(je). Is dit normaal?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
Afhankelijk van hoe lang de rit is natuurlijk. Maar 1 bar is wel heel veel. Ik zit aan 0,5 tot 1 bar per etmaal.
Maar dan heb ik het wel maar over 5 a 5,5 bar als je er 7 of 8 in pompt gaat het harder natuurlijk.
Maar dan heb ik het wel maar over 5 a 5,5 bar als je er 7 of 8 in pompt gaat het harder natuurlijk.
-
- Forum-lid HC
Mijn ervaringen met latex zijn ook niet top (wanneer ze op zijn doe ik er weer butyl in). Je moet sowieso elke dag pompen. Ik verlies inderdaad ook al snel 1-2 bar per dag. Als je rit van 8u s'ochtends tot einde middag is (wat af en toe voorkomt) dan is drukverlies wel een puntje van aandacht.
Is de biba groot genoeg. Er zijn nl Latex biba's die maar tot 23mm gaan ipv 25mm. Dit betekend dat ze groter worden dan voorzien bij het oppompen. Ik kan mij zo voorstellen dat dit ook bijdraagt aan het snelle druk verlies. Voor de rest is mijn ervaring ook dat je dagelijks de banden moet oppompen +/- 1,5 bar
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Hangt ervan af hoe je de druk meet. Wanneer ik dit met de pomp meet heb ik ook meer drukverlies. Met de drukmeter is dit verwaarloosbaar.
En trouwens, ik kijk toch élke rit de druk na.
En trouwens, ik kijk toch élke rit de druk na.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Dat kan het wel eens zijn, zie nu idd dat ze voor 23 mm zijn en ik rij met 25 mm banden.MarcFaFo schreef: ↑01 okt 2020 12:21Is de biba groot genoeg. Er zijn nl Latex biba's die maar tot 23mm gaan ipv 25mm. Dit betekend dat ze groter worden dan voorzien bij het oppompen. Ik kan mij zo voorstellen dat dit ook bijdraagt aan het snelle druk verlies. Voor de rest is mijn ervaring ook dat je dagelijks de banden moet oppompen +/- 1,5 bar
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb vroeger ook nog met latex binnen banden gereden.
Moets ik inderdaad voor elke rit een beetje bijpompen.
Daarom ism met hoge carbon velgen al enkele jaren overgeschakeld op de light binnenbanden, met glad ventiel, van Continental.
Op mijn lagere aluminium velgen heb ik Mavic binnenbanden met zwart ventiel.
Moets ik inderdaad voor elke rit een beetje bijpompen.
Daarom ism met hoge carbon velgen al enkele jaren overgeschakeld op de light binnenbanden, met glad ventiel, van Continental.
Op mijn lagere aluminium velgen heb ik Mavic binnenbanden met zwart ventiel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend