Als sinds de uitvinding van de microscoop weten we waar je ziek door wordt bij infectieziekten. Als je "vieze dingen" doet, wordt je soms ziek en kun je zelfs doodgaan. Dat we tijdens de eerste golf nog niet goed wisten wat wel en niet kon is logisch maar vanaf mei weten we prima hoe we moeten handelen om nauwelijks kans te maken op besmetting. Ik vind niet dat de overheid moet gaan "bijten" om dat duidelijk te blijven maken. Alleen waarschuwen is genoeg.wasbeer2006 schreef: ↑01 okt 2020 12:57
De regering en ja, kan je het ze kwalijk nemen???? Doen vooral dingen waar zei niet op afrekent kunnen worden en regelen gewoon helemaal niets! Dan hoor ik mensen denken, ze doen wel....... wat dan? Alles bij de burger neerleggen. Minder besmetting, goed gedaan burger, meer besmetting, foei! je houd je niet aan de regels. Zijn we ons binnen twee/drie weken ineens helemaal niet aan de regels gaan houden..............
Overigens vind ik die petitie die gepost is best goed beredeneerd en onderbouwd. Het probleem met een dergelijke redenering is alleen dat er maar één schroefje los hoeft te zitten en de hele redenering zakt dusdanig scheef dat je aan het eind van de maand alsnog met een volle IC zit. Datzelfde geldt ook voor de berekeningen van Maurice de hond.
In dat licht bezien zijn de timing en aard van de nieuwe maatregelen prima bedacht. Als de ziekenhuis en IC opnames nu niet dramatisch gaan stijgen, dan hebben de mensen van die petitie gelijk. Stijgen ze mee met het aantal positieve tests van 2/3 weken terug tot de verwachtte piek over een paar dagen, dan heeft de regering gelijk.
Alleen jammer dat ze de mondkapjes erbij gepakt hebben. Die had ik liever in het volgende sociale experiment gezien, zonder overige maatregelen zodat je het effect daar echt van kan zien.
Sowieso is de roep om die dingen één grap. Blijkbaar wil de meerderheid van Nederland een mondkapjesplicht. Toch zie (zag) je nauwelijks mensen die ze op hebben. Daarbij verwijt het merendeel van de mensen dat de overheid te traag reageert