Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 okt 2020 14:07

wasbeer2006 schreef: 01 okt 2020 12:57

De regering en ja, kan je het ze kwalijk nemen???? Doen vooral dingen waar zei niet op afrekent kunnen worden en regelen gewoon helemaal niets! Dan hoor ik mensen denken, ze doen wel....... wat dan? Alles bij de burger neerleggen. Minder besmetting, goed gedaan burger, meer besmetting, foei! je houd je niet aan de regels. Zijn we ons binnen twee/drie weken ineens helemaal niet aan de regels gaan houden..............

Als sinds de uitvinding van de microscoop weten we waar je ziek door wordt bij infectieziekten. Als je "vieze dingen" doet, wordt je soms ziek en kun je zelfs doodgaan. Dat we tijdens de eerste golf nog niet goed wisten wat wel en niet kon is logisch maar vanaf mei weten we prima hoe we moeten handelen om nauwelijks kans te maken op besmetting. Ik vind niet dat de overheid moet gaan "bijten" om dat duidelijk te blijven maken. Alleen waarschuwen is genoeg.

Overigens vind ik die petitie die gepost is best goed beredeneerd en onderbouwd. Het probleem met een dergelijke redenering is alleen dat er maar één schroefje los hoeft te zitten en de hele redenering zakt dusdanig scheef dat je aan het eind van de maand alsnog met een volle IC zit. Datzelfde geldt ook voor de berekeningen van Maurice de hond.

In dat licht bezien zijn de timing en aard van de nieuwe maatregelen prima bedacht. Als de ziekenhuis en IC opnames nu niet dramatisch gaan stijgen, dan hebben de mensen van die petitie gelijk. Stijgen ze mee met het aantal positieve tests van 2/3 weken terug tot de verwachtte piek over een paar dagen, dan heeft de regering gelijk.

Alleen jammer dat ze de mondkapjes erbij gepakt hebben. Die had ik liever in het volgende sociale experiment gezien, zonder overige maatregelen zodat je het effect daar echt van kan zien.
Sowieso is de roep om die dingen één grap. Blijkbaar wil de meerderheid van Nederland een mondkapjesplicht. Toch zie (zag) je nauwelijks mensen die ze op hebben. Daarbij verwijt het merendeel van de mensen dat de overheid te traag reageert :?
Campagnolo Ultra Dork

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 01 okt 2020 14:20

In de basis zijn mondkapjes een afschuwelijk iets. Sociale interactie tussen mensen daalt daardoor naar het nulpunt. Het idee dat mondkapjes ook maar iets bijdragen aan het voorkomen aan het verspreiden van een virus is nergens op gebaseerd. We kunnen net zo goed allemaal een feestmuts op ons hoofd zetten. Helpt net zo goed, dus niet. Mondkapjes zijn na een uurtje of wat een broeinest van bacteriën en virussen die door het veelvuldige op en afzetten en gelijktijdig overal met de vingers aanzitten extra verspreid worden. Het is juist NIET de bedoeling dat we met onze vingers in de buurt van onze luchtwegen komen. Mondkapjes worden keer op keer hergebruikt , lekker hygiënisch?! Mondkapjes belemmeren een vrije ademhaling en dat is ook het grootste bezwaar. Niemand heeft het recht om iemand anders zijn ademhaling te belemmeren. Door het verplichten van mondkapjes gebeurd dit dus wel. Dit is een ernstige aantasting van iemand zijn persoonlijk levenssfeer en gezondheid. Je eigen CO2 inademen is per definitie slecht. Daarbij krijg je domweg minder zuurstof binnen en tast je de filterende werking van je luchtwegen aan. Weg met die domme ondingen. Miljoenen jaren van evolutie betreffende een perfect functionerend ademhaling systeem draai je de nek er mee om. En als laatste het is totale schijnveiligheid.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 okt 2020 14:21

@hopjes
Kees de Kort altijd +1 , lekker bromtor 👍

Ps @RVV +1 helemaal gelijk wat betreft besmetting van buiten naar jou zelf.
Alleen denk ik wel dat het misschien nut heeft dat je andere minder snel zou kunnen besmetten als je zelf de virus bij je hebt.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 okt 2020 14:30

Maar "iedereen" wilde toch mondkapjes? Inclusief de Tweede Kamer? Dit is een maatregel gelijk aan het sluiten van de scholen. Als maar voldoende mensen gaan roepen.
Niet doen was voor de regering in mijn ogen ook geen optie.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 okt 2020 14:37

Al weken geleden voorspelde ik dat het kondmapje zou oprukken en ziedaar.
Dit onder het motto, baat het niet dan schaadt het mogelijk ook niet en als ik het niet zou doen als bestuurder wordt ik daar later op afgerekend....

IK onderbouw
Jij onderbouwt
Wij hebben onderbouwd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 okt 2020 14:39

Een dat Maurice de hond ook dingen niet helemaal juist hebt, maar het klopt iig veel beter is lijkt vooralsnog veel logischer.

Ik geef niet de regering blind de schuld. Ik suggereer meer dat Rutte ed ook in een hoek worden gedreven door het RIVM en OMT. Ze volgen elkaar en er lijkt niets te gebeuren met resultaten of onderbouwde theorien die afwijken al dan niet uit andere landen.

Dat Rutte daar vooraf gaand misschien, bij het neerleggen van de verantwoordelijkheid niet het goed besluit genomen heeft neem ik hem niet zo kwalijk. Maar zet het dan nu recht.

En ik vind de media echt iets aan te rekenen!!! Daar moeten iets mee gebeuren. Foutive info die niet wordt recht gezet, zeer zeer kwalijk, zaai geen angst!!! Maar breng realiteit en punitiviteit. Maarja ook nu worden mensen rijk net als in een oorlog.

Dat Rutte daar vooraf gaand misschien, bij het neerleggen van de verantwoordelijkheid niet het goed besluit genomen heeft neem ik hem niet zo kwalijk. Maar zet het dan nu recht.

@RVV eens!!! vanmorgen in de supermarkt hier 80% iets voor de mond, meer wil ik het niet noemen, wel over de neus niet over de neus.......... Sorry maar ik ga geen nutteloze dingen doen. Sjaals, zelfgemaakte doekjes, mondkapjes die al heel lang gebruikt worden.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 01 okt 2020 15:10

Criminelen/overvallers/inbrekers vinden die mondkapjes natuurlijk helemaal fantastisch. Zal binnenkort wel standaard benoemd worden in opsporing verzocht :-/

Wisselwerking
Forum-lid

Wisselwerking 01 okt 2020 15:13

Daar moest ik afgelopen dinsdag nog aan denken toen ik een jongen over straat zag rennen met een mondkapje. Nu denk je "tja, mondkapje" en jaar geleden had je gedacht "daar loopt een overvaller".
Mijn Strava

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 okt 2020 15:16

@wasbeer, ik zou het nog eens nalezen wat je allemaal geschreven hebt. En als je een mondkapje op moet, dan doe je het echt wel. In Frankrijk doe ik het, waarom? Omdat ik er geen 135 euro voor over heb.

hopjes
Forum-lid

hopjes 01 okt 2020 15:20

wasbeer2006 schreef: 01 okt 2020 14:39 Een dat Maurice de hond ook dingen niet helemaal juist hebt, maar het klopt iig veel beter is lijkt vooralsnog veel logischer.

Ik geef niet de regering blind de schuld. Ik suggereer meer dat Rutte ed ook in een hoek worden gedreven door het RIVM en OMT. Ze volgen elkaar en er lijkt niets te gebeuren met resultaten of onderbouwde theorien die afwijken al dan niet uit andere landen.

En ik vind de media echt iets aan te rekenen!!! Daar moeten iets mee gebeuren. Foutive info die niet wordt recht gezet, zeer zeer kwalijk, zaai geen angst!!! Maar breng realiteit en punitiviteit. Maarja ook nu worden mensen rijk net als in een oorlog.

@RVV eens!!! vanmorgen in de supermarkt hier 80% iets voor de mond, meer wil ik het niet noemen, wel over de neus niet over de neus.......... Sorry maar ik ga geen nutteloze dingen doen. Sjaals, zelfgemaakte doekjes, mondkapjes die al heel lang gebruikt worden.
Wat Maurice de Hond doet is eigenlijk het makkelijkste wat er is. Hij maakt cijfers inzichtelijk en zonder zich te bekommeren om verantwoordelijkheid of financieen geeft hij aan wat er moet gebeuren om het virus onder controle te krijgen!

Momenteel is er behalve het OMT/RIVM team nog een ander adviserend team namelijk het "red-team"(oa op verzoek van onze regering omdat mensen het vertrouwen in RIVM kwijt waren). En het lijkt er nu op dat onze liberale regering nu een koers bepaalt die van beide wat doet. En net zoals ons land verdeeld is qua maatregelen is men dat dus nu ook bij onze regering. Ik heb daar geen problemen mee... Ik ben gesteld op vrijheid. Ik wil geeneens een regering die nu keiharde maatregelen treft danwel keuzes maakt omdat dat niet kan! Net zoals in zweden niet alles goed ging en in china, spanje, US ook niet.

Ben het helemaal met je eens mbt de media... Dat is al jarenlang aan de gang, de gasten en onderwerpen op de televisie, de suggestieve krantekoppen, click-bait gebeuren. Jaren geleden kreeg ik al te horen dat het beter was om te leven zonder televisie en kranten...

@rvv eens mbt mondkapje.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2020 15:21

@jans: Je frummelt dat ding voor de winkeldeur uit je kontzak, doet hem plichtsgetrouw op, frummelt hem na het afrekenen weer in de kontzak.

Wat heb je dan bereikt? Dat je geen 135,- boete hebt kunnen krijgen. Veel meer resultaat kan ik niet bedenken ;-)
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2020 15:24

RVV schreef: 01 okt 2020 15:10 Criminelen/overvallers/inbrekers vinden die mondkapjes natuurlijk helemaal fantastisch. Zal binnenkort wel standaard benoemd worden in opsporing verzocht :-/
Tot enkele maanden geleden werd je zo geweigerd in de winkel, nu mag je er zonder vermomming niet meer in ;-)
Bijlagen
9C794FFB-2B57-4382-A01B-A75BB483CA3F.jpeg
Less is bore

Gesloten