Volgend jaar nog even de schijven eraf schroeven en wat zullen ze dan bedenken, minimal is maximal ofzo?raven14 schreef: ↑21 sep 2020 18:59De nieuwe Tarmac SL7 is er al en vervangt Tarmac SL6 en Venge tesamen. Deze Aethos heeft dezelfde geo als de Tarmac maar is lichter en gezien het meer sloping frame misschien ook wel wat stijver.
Hun 2 nieuwe frames met race geo worden dus beiden wat minder aero dan de vorige generaties... Dat voor een bedrijf met de slogan 'Aero is Everything' 🤪. Ik weet terug waarom ik niet zo'n Speci fan ben.
Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zit er ook alweer een bsa bracket in?
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat is toch niet heel veel duurder dan een S-works frame op 4.499 euro. Dus de lak kost je 700 euro extra. Dat het frame sowieso al te duur is hoef je mij niet te vertellen hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Volgens de specificaties van Specialized:
TECHNISCHE SPECIFICATIES
FRAME S-Works Tarmac SL7 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Threaded BB, dus ga er vanuit dat dit BSA is.
Ik gok eerder op een T47 dan een BSA.
Neen het zijn 68mm BSA trapassen.
Als je dat googled vind je info genoeg, overal staat BSA, ook op de speci site zelf trouwens.
Voorbeelden:
TRAPAS SRAM DUB BSA 68 (bij de S-Works Tarmac SL7 - SRAM Red ETap AXS)
https://www.specialized.com/be/nl/s-wor ... 94920-0344
TRAPAS Shimano Threaded BSA BB (bij de Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2)
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 94920-3044
Als je dat googled vind je info genoeg, overal staat BSA, ook op de speci site zelf trouwens.
Voorbeelden:
TRAPAS SRAM DUB BSA 68 (bij de S-Works Tarmac SL7 - SRAM Red ETap AXS)
https://www.specialized.com/be/nl/s-wor ... 94920-0344
TRAPAS Shimano Threaded BSA BB (bij de Tarmac SL7 Expert - Ultegra Di2)
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 94920-3044
Opvallend dat ze teruggaan. Ik zou juist denken dat de T47 de juiste oplossing lijkt voor het decennia-oude probleem.
Vierkante as had een te dunne as, terwijl Octalink en Isis juist te kleine lagers hadden. Achteraf gezien was de "juiste" oplossing gewoon het grotere BMX-bracket nemen en assen te maken met grote diameters (stijf) en grote lagers (duurzaam).
Toen de brackets eindelijk groter werden, bedachten de fabrikanten om ook maar gelijk geperste lagers te gebruiken, terwijl dat door de klanten helemaal niet gewenst is. Dat lijkt eerder een vergissing te zijn.
Durft Specialized nog niet over te gaan? Of zijn er nog niet genoeg onderdelen verkrijgbaar?
Vierkante as had een te dunne as, terwijl Octalink en Isis juist te kleine lagers hadden. Achteraf gezien was de "juiste" oplossing gewoon het grotere BMX-bracket nemen en assen te maken met grote diameters (stijf) en grote lagers (duurzaam).
Toen de brackets eindelijk groter werden, bedachten de fabrikanten om ook maar gelijk geperste lagers te gebruiken, terwijl dat door de klanten helemaal niet gewenst is. Dat lijkt eerder een vergissing te zijn.
Durft Specialized nog niet over te gaan? Of zijn er nog niet genoeg onderdelen verkrijgbaar?
Tijd voor wat plaatjes. Deze Tarmac SL7 Snake eye heb ik deze week opgebouwd. Het stuurlint volgt als de shifters helemaal goed staan. Er is nog een Power Mirror zadeltje en hoekjes voor het stuur in bestelling. Rijklaargewicht is 7,3 kg (inclusief pedalen, garmin mount, bidonhouders).
Laatst gewijzigd door loos op 02 okt 2020 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
awesome!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013