Chinese kledij
-
- Forum-lid
Dit soort pakketjes komen er altijd wel door. Ik kreeg van de week zonder problemen een pakket van Spexcel met extra broek (17 euro) en nieuw shirt (22 euro), opgegeven waarde 15 dollar.
Broek is andermaal erg goed.
Shirt wat minder (lees: niet) over te spreken. Maatvoering overall iets te groot tov tabel, mouwen zijn eigenlijk te wijd, en de stof is voorop gestretcht bij het vastzetten van de rits, waardoor er nu een gekke bobbel in het shirt zit op de borst. Jammer. Heb een refund van 9 euro gekregen, dat wel...
Broek is andermaal erg goed.
Shirt wat minder (lees: niet) over te spreken. Maatvoering overall iets te groot tov tabel, mouwen zijn eigenlijk te wijd, en de stof is voorop gestretcht bij het vastzetten van de rits, waardoor er nu een gekke bobbel in het shirt zit op de borst. Jammer. Heb een refund van 9 euro gekregen, dat wel...
BTW heb ik alleen moeten betalen bij wielen en frames, al het ander komt binnen zonder naheffing.Chefske schreef: ↑24 sep 2020 15:29 Ik ben voor deze herfst/winter toe aan een nieuwe lange broek. Heeft iemand ervaringen met die van Spexcel? Er lijkt wel een andere zeem in te zitten dan in de hier alom geprezen korte broek.
Verder zijn de prijzen van de lange broeken net over de grens waarop BTW betaald moet worden (>22 euro geloof ik?). Vooral hierdoor weet ik niet zo goed of ik de gok moet wagen. Als er een dikke naheffing van bijvoorbeeld DHL komt, denk ik niet dat dat het waard is en heb ik 30 euro weggegooid... Wat is wijsheid?
Lange broeken uit china ben ik mee gestopt. Bij hun normale (korte) bibs zit het zeem waar je hem verwacht. Bij de lange broeken zat die in mijn geval veel te ver naar voren. Overigens vind ik gevoerde beenstukken icm met een korte broek een fijnere combi (year round).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Idem hier. Alleen bij temperaturen onder de 5°c durf ik een dunne lap stof in de broek steken om m'n... 'gerief' van de ergste kou te beschermen
Ik heb hem gister besteld als test. Je hoort het als ik hem binnen heb.
Sensa Giulia EVO
Dank voor alle reacties! Heb voor nu een paar dunne beenwarmers gekocht en al een paar keer getest; heel tevreden mee.
@Woesst, ik hoor het graag!
@Woesst, ik hoor het graag!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Ik heb niets met Aliexpress enzo....vind vaak best wel rommel. Het is zo goedkoop dat mensen er vaak ook meer van kopen, erg zonde van de onnodige milieu impact. Maar dit is mijn mening. Ik koop liever minder en goed. En liefst lokaal voor de lokale ondernemer ook leuker.
Je zou nog opkijken hoeveel er daar gefrabiceerd wordt.Aspide83 schreef: ↑02 okt 2020 15:00 Ik heb niets met Aliexpress enzo....vind vaak best wel rommel. Het is zo goedkoop dat mensen er vaak ook meer van kopen, erg zonde van de onnodige milieu impact. Maar dit is mijn mening. Ik koop liever minder en goed. En liefst lokaal voor de lokale ondernemer ook leuker.
Ik gun je jouw mening hoor, maar het is aantoonbare onzin!Aspide83 schreef: ↑02 okt 2020 15:00 Ik heb niets met Aliexpress enzo....vind vaak best wel rommel. Het is zo goedkoop dat mensen er vaak ook meer van kopen, erg zonde van de onnodige milieu impact. Maar dit is mijn mening. Ik koop liever minder en goed. En liefst lokaal voor de lokale ondernemer ook leuker.
Even snel in mijn kledingkast gekeken (origineel in NL bij speciaalzaak gekochte artikelen):
Brooks: made in Malay
Pearl Izumi: made in Vietnam
Nike Cool Max shirt: made in Thailand
Sportfull Clasic jersey: made in China
Gore windstopper: made in China
Natuurlijk is het niet uitgesloten dat je rommel krijgt, maar de meeste spullen die we in Europa kopen komt uit China/Taiwan. En als het al niet het eindfabrikaat is, dan in ieder geval veel van de samenstellende onderdelen.
Ja, vroeger was het per definitie rommel maar die Chinezen zijn ook niet gek. Die weten ook wel dat als ze altijd rommel blijven leveren ze dat maar één keer doen en daarna de klant kwijt zijn.
Wat de lokale ondernemer betreft ... dat vind ik nog grotere onzin. Die lokale ondernemer koopt ook zijn spullen/diensten niet bij mij. Van de 120.239 bedrijven in mijn provincie (bron: https://bedrijvenmonitor.info/feiten-en ... erijssel/9) zijn er maar een paar klant bij mij.
En bij die bedrijven koop ik inderdaad ook mijn spullen.
Het enige punt dat je wat mij betreft heb is de milieu-impact. Daar ben ik het met je eens.
Maar zo lang ik in China vijf shirtjes kan kopen in een aanvaardbare kwaliteit voor de prijs van één shirt hier in NL ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Zeg ook dat het een mening is, meer consumeren is bij voorbaat meer milieu-impact. En dat vind ik het probleem bij Ali, ik zie vel mensen, omdat het zo goedkoop is allemaal prulgadgets kopen, die ze vervolgens nooit gebruiken. Mijn punt is meer kopen = minder voor milieu.
Ik heb het express niet over transport afstanden, want die zijn voor heel veel merken ver.
Ik vind het leuk om lokaal mijn spullen te kopen omdat de lokale ondernemer daarmee bestaansrecht heeft. Ik ben zeker meer kwijt daaraan, gelukkig levert het vaak ook goede service op.
Ik heb het express niet over transport afstanden, want die zijn voor heel veel merken ver.
Ik vind het leuk om lokaal mijn spullen te kopen omdat de lokale ondernemer daarmee bestaansrecht heeft. Ik ben zeker meer kwijt daaraan, gelukkig levert het vaak ook goede service op.
Mijn lokale fietsenmaker leeft absoluut niet van kledij en accessoires. Hij moet het in de eerste plaats hebben van verkoop en herstellingen. En een goede fietsenmaker heeft daar zijn handen mee vol. Natuurlijk gun ik hem/haar de bijkomende verkoop, maar hij/zij beseft heel goed hoe de markt in elkaar zit. Maar de concurrentie met de Mantel's en de Vaneyck's zijn voor kleine fietsenherstellers onbegonnen werk.
OM je een voorbeeld te geven. Ik wou een ultegra Di2 laten plaatsen om mijn Bianchi. Mijn fietsenmaker adviseerde me om alles aan te kopen bij Vaneyck. Zij verkopen alles aan de prijs die mijn lokale man betaalt om het zelf in te kopen. Dan moet hij er nog btw over betalen én er winst uithalen. Maar, hij installeert het wel met de glimlach. Als hij daar dan iets meer tijd voor neemt, betaal ik dit graag met de glimlach.
Het is dus niet allemaal zwart of wit. Er is heel veel grijs.
Wat het milieu betreft, daar spreek ik je zeker niet tegen.
OM je een voorbeeld te geven. Ik wou een ultegra Di2 laten plaatsen om mijn Bianchi. Mijn fietsenmaker adviseerde me om alles aan te kopen bij Vaneyck. Zij verkopen alles aan de prijs die mijn lokale man betaalt om het zelf in te kopen. Dan moet hij er nog btw over betalen én er winst uithalen. Maar, hij installeert het wel met de glimlach. Als hij daar dan iets meer tijd voor neemt, betaal ik dit graag met de glimlach.
Het is dus niet allemaal zwart of wit. Er is heel veel grijs.
Wat het milieu betreft, daar spreek ik je zeker niet tegen.
Ik zei al dat ik jou je mening gun. Helaas is die volgens mij niet op feiten gestoeld. Het ging er om of het rommel is wat er wordt geleverd en dat is niet per definitie waar.Aspide83 schreef: ↑02 okt 2020 15:57 Zeg ook dat het een mening is, meer consumeren is bij voorbaat meer milieu-impact. En dat vind ik het probleem bij Ali, ik zie vel mensen, omdat het zo goedkoop is allemaal prulgadgets kopen, die ze vervolgens nooit gebruiken. Mijn punt is meer kopen = minder voor milieu.
Je hebt wel gelijk als het gaat over overbodige gadgets. Ik zie om me heen inderdaad het nodige aan prullaria voorbijkomen waarvan ik me afvraag of het nou echt nodig is. Vaak blijkt het dan overigens gewoon bij Action vandaan te komen, je hoeft dan niks te bestellen bij AliE
Ik koop zelf geen spullen die ik niet nodig heb en koop ook het liefst spullen die 'repareerbaar' zijn.
Omgekeerd ... ik zag kort geleden op een fiets-gerelateerde website een schoonmaaksetje aangeboden voor € 34,- (kan 't zou gauw niet terugvinden anders had ik 't gelinkt). Zo'n setje kost qua onderdelen in China (precies hetzelfde) nog geen 7 euro. Beetje biologisch afbreekbaar afwasmiddel of iets dergelijks en je bent voor 10 euro klaar. Dat vind ik je reinste oplichterij.
Of nog sterker: chainstay-protectors voor 18 euro die in China niet meer kosten dan 1 euro. Een marge van 1800% (en dan moet je ook nog apart betalen voor het bezorgen).
Mijn fiets, de fietsonderdelen en het groot onderhoud laat ik graag tegen betaling door een lokale vakman doen. En ja, ik weet dat ik te veel betaal voor mijn cassettes, kettingen en banden.
Lokaal koop ik alleen als ik er een gedegen advies bij wil hebben of nodig heb. Daar betaal ik dan graag de hogere prijs voor, net als voor de service die ik dan verlang. Als ik weet wat ik wil en zelf de kwaliteit kan beoordelen, dan heb ik de 'vakman'/lokale ondernemer niet nodig en hou ik het extra geld voor de service en garantie in mijn eigen zak.
De regel is nu eenmaal: "je wordt niet rijk van het geld dat je verdient, maar van het geld dat je niet uitgeeft"
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018