Commentaar op commentaar
Ik sprak laatst met een Deense wielervriend over hoe de namen van zijn landgenoten uitgesproken worden. Niet te doen, dat de presentatoren dat niet voor elkaar krijgen neem ik ze geen moment kwalijk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Als je op zaken let, vallen ze je ook op. Sinds het mij bekend is dat Wuyts zich voorbereidt met een fichebak, vol met wetenswaardigheden, herken ik dat hij steeds zijn verhaaltjes kwijt moet. Naar schatting meer dan 50% van zijn spreektijd is een soort geschiedenisles. Bovendien overhoort hij dan ook Jose nog eens. Terwijl ondertussen van alles in de koers gebeurt. Maar ach, ik zap nu gewoon even een paar minuutjes naar een andere zender tot het verhaaltje verteld is.
- Enzzo
- Forum-lid HC
In de sociale psychologie noemt met dat het "gate keeper effect"Als je op zaken let, vallen ze je ook op
Je leest/ziet/hoort wat je wilt horen omdat het refereert aan je eigen belevingswereld. En daarmee filter je het andere geluid weg omdat dat juist je wereldbeeld verstoord.
vooral in het corona topic hebben een aantal mensen daar last van
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ik hou wel van die geschiedenislesjes. Anderzijds; ik ga al een tijdje mee en ken de meeste verhaaltjes al wel. Ik hou ook wel van de interactie met Jose; die soms heel droog Wuyts van antwoord dient; zoals verleden week nog; 't zal weer zo één zijn van honderd jaar geleden zekers....windbreker schreef: ↑03 okt 2020 20:02 Als je op zaken let, vallen ze je ook op. Sinds het mij bekend is dat Wuyts zich voorbereidt met een fichebak, vol met wetenswaardigheden, herken ik dat hij steeds zijn verhaaltjes kwijt moet. Naar schatting meer dan 50% van zijn spreektijd is een soort geschiedenisles. Bovendien overhoort hij dan ook Jose nog eens. Terwijl ondertussen van alles in de koers gebeurt. Maar ach, ik zap nu gewoon even een paar minuutjes naar een andere zender tot het verhaaltje verteld is.
Dat is interessant. Is het een bewust proces? Wat is een goede methode om het te vermijden?Enzzo schreef: ↑03 okt 2020 20:09In de sociale psychologie noemt met dat het "gate keeper effect"Als je op zaken let, vallen ze je ook op
Je leest/ziet/hoort wat je wilt horen omdat het refereert aan je eigen belevingswereld. En daarmee filter je het andere geluid weg omdat dat juist je wereldbeeld verstoord.
vooral in het corona topic hebben een aantal mensen daar last van
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het is moeilijk te vermijden. Zelfs ik maak me er schuldig aan
Iedereen doet het, het is een intrinsiek proces. Maar bewust zijn van het feit dat je dit doet helpt wel om een wat bredere, open kijk op zaken te houden.
Eigenlijk is het een soort verdedigingsmechanisme, je rekent jezelf nu eenmaal tot een bepaalde sociale groep of status. Alles wat daar negatief over te lezen of horen of zien valt tast die status aan en brengt je aan het twijfelen.
Het hebben van een gezamenlijke vijand of bedreiging is wat groepen sterker verbonden maakt.
Iedereen doet het, het is een intrinsiek proces. Maar bewust zijn van het feit dat je dit doet helpt wel om een wat bredere, open kijk op zaken te houden.
Eigenlijk is het een soort verdedigingsmechanisme, je rekent jezelf nu eenmaal tot een bepaalde sociale groep of status. Alles wat daar negatief over te lezen of horen of zien valt tast die status aan en brengt je aan het twijfelen.
Het hebben van een gezamenlijke vijand of bedreiging is wat groepen sterker verbonden maakt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Nou inderdaad TV stond toevallig op studio sport. Ik dacht... ik geef ze n kans. En ben blijven hangen. Prima commentaar van Nelissen en Clement! Geen seconde behoefte gehad naar Canvas te zappen. En dat de eerste keer in pak hem beet 15 jaar (en dan schat ik t nog conservatief).