Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
05 okt 2020 08:17
NuitKor schreef: ↑05 okt 2020 07:51
Het probleem is dat als het wel verkeerd uitpakt (zoals in Polen) de gevolgen groot kunnen zijn. Daarom moet er consequent worden opgetreden tegen zulke moves en daarbij is het zonde dat we nu niet weten wie echt had gewonnen. Poga en Hirschi worden zwaar benadeeld.. Het is een geluk dat ze nog jong zijn.
Dit dus.
Maar hij is terug gezet, dus in zoverre heeft de UCI wel gedaan wat ze moeten doen.
En ten aanzien van het anti-fan zijn; iemand mag toch gewoon een sporter wel/niet supporteren? Ik hou niet van dat Voeckleresk gedrag, net als dat ik niet van de politieke statements en gejengel van Lewis Hamilton houdt. Beide sporters zijn wel toppers qua prestaties alleen haalt hun gedrag er voor mij de glans vanaf.
En dan is er toch niks lolliger dan een HAM die loopt te janken over de boordradio als het een keer niet naar meneers zin gaat (ondanks mijlen ver voor in WK stand) of als Flipje geklopt wordt door een amateuristische fout.
Less is bore
-
el_loco
- Forum-lid
el_loco
05 okt 2020 08:30
lugosi schreef: ↑04 okt 2020 22:39
Nog niet veel gelezen over de prestatie van VdP. Ik vond het best straf dat hij alleen op de laatste klim niet meekon, zeker de prestatie van gisteren indachtig. Dat belooft voor de rest van de maand.
Het zou me niks verbazen als ie de komende 5 koersen waar hij aan de start staat wint. Gisteren had het ook nog zo maar gekund. Huizenhoog favoriet voor Gent Wevelgem, Ronde v Vlaanderen en Parijs Roubaix (in mijn ogen in iedere geval)
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
05 okt 2020 08:30
Mag misschien lijken op Voeckler gedrag maar Voeckler scheen het altijd te doen (dus ook tijdens trainingen) bij Alaphilippe kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat tevens een een uitlaatklep voor de druk is om te moeten presteren. Tijdens de tour was het al zeer regelmatig bal (zo vaak kan je fiets niet kapot zijn of je benen verkrampt) en Lbl was hij meer bezig met iedere keer wat anders als met geconcentreerd fietsen. Was al een wonder dat hij met al dat gehannes toch weer voorin zat aan het eind maar ik heb af en toe medelijden met zijn helpers en de renners die bij hem in de buurt moeten rijden.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
05 okt 2020 08:35
sharkman113 schreef: ↑05 okt 2020 08:30
Mag misschien lijken op Voeckler gedrag maar Voeckler scheen het altijd te doen (dus ook tijdens trainingen) bij Alaphilippe kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat tevens een een uitlaatklep voor de druk is om te moeten presteren. Tijdens de tour was het al zeer regelmatig bal (zo vaak kan je fiets niet kapot zijn of je benen verkrampt) en Lbl was hij meer bezig met iedere keer wat anders als met geconcentreerd fietsen. Was al een wonder dat hij met al dat gehannes toch weer voorin zat aan het eind maar ik heb af en toe medelijden met zijn helpers en de renners die bij hem in de buurt moeten rijden.
Tsja, als je de gele trui door een stommiteit verliest (alhoewel riant gefaciliteerd door zijn ploeg) en je nu dit weer doet, komt dat op mij niet echt heel snugger over.
Als dit soort dingen je nou overkomen in de Ronde van Schubbekutterveen begrijp ik het nog, als je dan op momenten dat je in geel rijdt of LBL dreigt te winnen maar je koppie erbij houdt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
05 okt 2020 08:43
Lcsmet schreef: ↑04 okt 2020 21:39
Dat dus.
Je kan Patrick Lefevere veel verwijten maar niet dat hij niet consequent zou zijn.
Nah, Lefevre kon dat rustig zeggen he, zijn renner had toch niet gewonnen en dat leidde de aandacht een beetje af van de stommiteit van Alaphilippe. Wat echt interessant geweest zou zijn was de reactie van PL als Flipje wel gewonnen had. Dan hadden we de ware aard van PL langs zien komen.... Als anti-fan van PL denk ik dan ie dan in een hoekje was gaan zitten en hopen dat niemand er wat van zei.
Ik vond idd die Alaphilippe in dat laatste stuk wel meer rare moves maken......
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
05 okt 2020 08:48
rikkert schreef: ↑05 okt 2020 07:56
Dat siert Hirshi inderdaad maar ik denk niet dat het wil zeggen dat ie er geen last van had.
....................
Ik vind niet dat zoiets een renner siert. Woede en verdriet waren hier meer op zijn plaats geweest.
Zijn interview had een hoog VanAert gehalte. Hoe kan je nu zo vergoelijkend zijn. Hoe kan je nu in zoiets berusten, je bent net bestolen van je grootste overwinning.
Ik mag er niet aan denken hoe grote kampioenen hiermee zouden omgegaan zijn. Hoe zou een Hinault of Merckx hierop gereageerd hebben. Merckx die huilde wanneer hij een kermiskoers verloor.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
05 okt 2020 08:55
lugosi schreef: ↑05 okt 2020 08:48
rikkert schreef: ↑05 okt 2020 07:56
Dat siert Hirshi inderdaad maar ik denk niet dat het wil zeggen dat ie er geen last van had.
....................
Ik vind niet dat zoiets een renner siert. Woede en verdriet waren hier meer op zijn plaats geweest.
Zijn interview had een hoog VanAert gehalte. Hoe kan je nu zo vergoelijkend zijn. Hoe kan je nu in zoiets berusten, je bent net bestolen van je grootste overwinning.
Ik mag er niet aan denken hoe grote kampioenen hiermee zouden omgegaan zijn. Hoe zou een Hinault of Merckx hierop gereageerd hebben. Merckx die huilde wanneer hij een kermiskoers verloor.
Ben ik het niet mee eens, er zijn mensen die altijd vinden dat om een groot kampioen je een lul moet zijn. Er zijn veel grote kampioenen in de sport die gewoon geen lul zijn. Fatsoen kost niks. Ik had er alle begrip voor gehad als Hirshi wel over de pis was geweest. Maar aan de andere kant, wellicht realiseert hij zich dat hem in het heetst van de strijd ook zoiets kan gebeuren.
Dus ja, ik begrijp als ie over de pis is, maar ik kan het wel waarderen als hij als een heer reageert. Nogmaals, fatsoen kost niks, je mag een lul zijn, maar het moet niet.
Laatst gewijzigd door
rikkert op 05 okt 2020 08:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
raven14
- Forum-lid
raven14
05 okt 2020 08:56
el_loco schreef: ↑05 okt 2020 08:30
Het zou me niks verbazen als ie de komende 5 koersen waar hij aan de start staat wint. Gisteren had het ook nog zo maar gekund. Huizenhoog favoriet voor Gent Wevelgem, Ronde v Vlaanderen en Parijs Roubaix (in mijn ogen in iedere geval)
Het zou mooi zijn moest van Aert zijn hoogvorm nog wat kan doortrekken, dan gaan we mooie duels zien in de Vlaamsche Ardennen en errond.
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
05 okt 2020 08:56
delete
Laatst gewijzigd door
Joseba op 05 okt 2020 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
05 okt 2020 08:57
lugosi schreef: ↑05 okt 2020 08:48
Hoe iemand reageert is in de eerste plaats een eigen keuze die gerespecteerd mag worden. Wat jij daar van vindt zegt meer iets over jezelf. En waarom zijn grootste overwinning? Denk je dat er verder niets meer voor deze renner in het verschiet ligt? Of heeft ie dan ook een Femke fiets nodig?
-
raven14
- Forum-lid
raven14
05 okt 2020 08:58
Moest Alaphilippe nu een eikeltje zijn, met slechte intenties en/of truukjes uit de trukendoos, dan had Hirschi wel anders gereageerd. Ook Pogi reageerde achteraf vrij kalm.
Ik denk dat bvb Groenewegen wel andere reakties had teweeggebracht.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
05 okt 2020 09:03
raven14 schreef: ↑05 okt 2020 08:58
Moest Alaphilippe nu een eikeltje zijn, met slechte intenties en/of truukjes uit de trukendoos, dan had Hirschi wel anders gereageerd. Ook Pogi reageerde achteraf vrij kalm.
Ik denk dat bvb Groenewegen wel andere reakties had teweeggebracht.
Nah, ik schreef al dat ik geen fan van Alaphilippe ben, dus eikeltje vind ik wel van toepassing. Andere, minder flatteuze typeringen, zijn niet van toepassing