Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 05 okt 2020 15:00

Ik stel voor dat we alle wetenschap vervangen door berekeningen op de achterkant van bierviltjes. Als we ons daardoor beter voelen is het opgeven van de wetenschap maar een klein offer lijkt me.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 05 okt 2020 15:09

:( Normaal zaten we nu in Mallorca voor een fietsvakantie met Kortweg Cycling Travel.
Balen! :(

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9123
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 okt 2020 15:29

klaastuin schreef: 05 okt 2020 15:00 Ik stel voor dat we alle wetenschap vervangen door berekeningen op de achterkant van bierviltjes. Als we ons daardoor beter voelen is het opgeven van de wetenschap maar een klein offer lijkt me.
Wat een onzinnige reactie zeg! Als er iets duidelijk is, dan is het wel dat er heel selectief gequote wordt uit wetenschappelijke studies. Het vervelende van wetenschappelijke studies is namelijk dat deze altijd gepaard gaan met onzekerheden, en daar hebben zowel media als politiek een hekel aan. Tel daar bij op een RIVM met de slagkracht van een rubberbootje, een directeur centrum infectiebestrijding die liever koppig blijft vasthouden aan zijn eigen mening dan open te staan voor de laatste wetenschappelijke bevindingen en een regering die blind vaart op ditzelfde instituut, en je hebt de shitstorm waar we nu in zitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 05 okt 2020 15:39

53x11 schreef: 05 okt 2020 15:29
klaastuin schreef: 05 okt 2020 15:00 Ik stel voor dat we alle wetenschap vervangen door berekeningen op de achterkant van bierviltjes. Als we ons daardoor beter voelen is het opgeven van de wetenschap maar een klein offer lijkt me.
Wat een onzinnige reactie zeg! Als er iets duidelijk is, dan is het wel dat er heel selectief gequote wordt uit wetenschappelijke studies. Het vervelende van wetenschappelijke studies is namelijk dat deze altijd gepaard gaan met onzekerheden, en daar hebben zowel media als politiek een hekel aan. Tel daar bij op een RIVM met de slagkracht van een rubberbootje, een directeur centrum infectiebestrijding die liever koppig blijft vasthouden aan zijn eigen mening dan open te staan voor de laatste wetenschappelijke bevindingen en een regering die blind vaart op ditzelfde instituut, en je hebt de shitstorm waar we nu in zitten.
En dan is de oplossing dat we op basis van (nog) niet beschikbare data zelf maar aan het extrapoleren en berekenen slaan? Om met de ex van Armstrong te spreken: "If it makes you happy, it can't be that bad"...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9123
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 okt 2020 16:21

Persoonlijk zou ik de vermeende verbanden iets minder stellig presenteren dan Nico (dat zal de wetenschapper in mij dan wel zijn denk ik..), maar een beetje zelf logisch na blijven denken kan nooit kwaad. En zeker niet in deze tijd.
(Met daarbij ook nog de opmerking dat het huidige NL beleid met lang niet alle wetenschappelijke bevindingen in lijn is)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 okt 2020 16:40

Toch begrijp ik nog steeds niet wat er verkeerd aan is dat Van Dissel niet zegt dat mondkapjes nu plots wel zouden helpen. In mijn ogen zou hij nog ongeloofwaardiger zijn als hij nu wel zou vertellen dat het helpt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 okt 2020 17:48

Volgens mij is het probleem dat hij dit zegt terwijl de regering juist de omslag maakt naar het impliciet (moreel) verplichten van mondkapjes.
Het was handiger geweest als hij zich gewoon niet had uitgelaten hierover, ook niet bij vragen van de pers/tv media.
Wellicht kwam die reactie voort uit het feit dat hij de zorginstellingen heeft opgedragen geen mondmaskers te dragen terwijl dat dragen van medische mondmaskers in retrospectief toch heel noodzakelijk is gebleken.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 okt 2020 17:55

Zoals eerder gezegd, als er geen nieuwe wetenschappelijke onderzoeken zijn die zijn ideeën kunnen veranderen, dan was het in mijn ogen veel belachelijker geweest als hij wel had gezegd dat mondkapjes zin zouden hebben. En je kunt in die positie natuurlijk niet zeggen: "geen commentaar".

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2020 18:21

“Wij staan nog steeds op het standpunt dat mondkapjes slechts minimale bescherming bieden, echter in deze fase moeten we echt alles proberen om een volledig lockdown te voorkomen.”

Hoe moeilijk kan het zijn.......?
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6363
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2020 18:32

daniel1975 schreef: 05 okt 2020 18:21 “Wij staan nog steeds op het standpunt dat mondkapjes slechts minimale bescherming bieden, echter in deze fase moeten we echt alles proberen om een volledig lockdown te voorkomen.”

Hoe moeilijk kan het zijn.......?
Erg moeilijk

Mondkapje heeft wel zeker nut .... echter dan wel door iemand die weet hoe ze om gedaan moeten worden. Ook weet dat ze maar voor eenmalig gebruik zijn , en niet geschikt voor een aantal uur / de hele dag. Als de mensen dan ook weten hoe ze afgenomen moeten worden ... tsja dan help het.

( simpel voorbeeld: een chirurg loopt ook niet van OK naar OK met een mondkapje in zijn zak gefrot, om het vervolgens een halve dag te dragen. Nee dat gaat direct af en hij komt er ook niet aan gedurende zijn werk op dat moment. Zo ook de medewerk(st)ers op een IC die ook weten hoe het werkt. )

Mijn vrouw werkt in de zorg - draagt ze dus ook en kijkt tenenkrommend in de supermarkt en lacht dan de miserie maar weg. Want wat de daar ziet werkt vaak averechts en heeft het meer risico dan geen mondkapje.

* kapjes aan de arm.
* kapjes op z'n kop.
* stoffen kapjes die te pas en te onpas worden afgedaan.
* kapjes waar de "neusklem" niet wordt aangedrukt.
* kapjes onder de neus gedragen omdat anders de bril beslaat.

Dus nee, wij dragen nog geen kapje, behalve waar het verplicht is.
Laatst gewijzigd door rene op 05 okt 2020 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2020 18:35

Mee eens. Ik schetste alleen een simpel antwoord wat Disseltje had kunnen geven zonder direct het kabinet te ondergraven.

Maar goed, het wordt niet de vraag óf we weer hele vervelende maatregelen krijgen maar wanneer..... :|
met dank aan iedereen die gewoon onverantwoord doorfeest/kerkt/knuffelt/etc
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6363
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2020 18:40

Daniël - ik snap het ook, en ik snap ook wat van Dissel en andere ouwehoeren elke dag mosterd na de maaltijd is. Zo kunnen wij het ook , daags na de kerkdiensten zeggen dat het toch niet de bedoeling was. Ik heb in ieder geval nog niemand gezien met een vooruitstrevend plan om deze "crisis" te omarmen, zeggen wat te doen en ook aan deze afspraak te committeren.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gesloten