Simissin schreef: ↑04 okt 2020 14:48
Beste,
Ik zit met een dilemma en moet vandaag nog beslissen.
Ik kan een canyon ultimate XXL kopen (uitgemeten door bikefitter) en die verteld me dat ik voor een 90 of 100 mm stuurpen moet gaan. Nu is het zo dat ik vroeger met een cube reed met stuurpen 120 mm, en aangezien ik totaal niet stuurvaardig ben, ben ik wat bang voor de 90 mm omdat die blijkbaar heel agressief stuurt. Ik moet wel voor 44 cm breed gaan, wat wel weer voordeel is. Nu is het zo dat ik moet kiezen tussen 90 mm, dus moeilijker stuurgedrag, met combi van 2.5 tot 3 cm spacer. Of dat ik voor de 100 mm ga, dewelke iets mooier zal zijn volgens mij, beter stuurgedrag, misschien ook beter voor steile klimmen, maar dan 3.5 tot 4 cm aan spacers. Ik weet ook niet of er zoveel spacers op een canyon kunnen geplaatst worden en of het ook minder goed is om 1 cm meer spacers te hebben.
Wat zouden jullie me aanraden, er zijn verschillende meningen...
Fijne zondag nog!
Mvg,
Simon
Past een Endurace dan niet beter bij je?
XXL met nog wat spacers.., klinkt als hoge stack.
En dan korte stuurpen, want anders is de fiets te lang.
Dan denk ik.., kijk bij de endurace modellen.., die zal bij dezelfde stack, een kortere reach hebben.
Opties die je ook nog hebt, als je toch gaat verbouwen. Is een compact stuur kiezen, met een kleine reach (al weet ik niet of die in combinatie met heel breed, 44cm, er zijn). Als het stuur zelf een 5 tot 10mm kortere reach heeft, kan je op je stuurpen weer wat minder bezuinigen.