Specialized
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Stuurpen zal wel meevallen. Kabels lopen niet door de stuurpen. Wel door het stuur.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16525
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zo een uitgebreide beschrijving/illustratie's heb ik nog niet dikwijls, om niet te zeggen nooit, gezien.
Dat kan een boel mogelijke ergernissen bij de zelfbouwer voorkomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Die van Niner ook niet slecht, maar blijf altijd hangen bij de laatste zin
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0061 ... OUTING.pdf
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0061 ... OUTING.pdf
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Een stuurpen wisselen is een fluitje van een cent, want de kabels lopen onderlangs (23a in de beschrijving hierboven).
Het doorvoeren van de kabels moet wel door het stuur, dat dat is extra werk. Overigens ging ook dat prima bij dit stuur, je kunt ze zo opvissen met een schroevendraaier.
Bij een 3T Ergonova ben ik daar wel eens een uur mee bezig geweest
Moet je het BMC aero stuur eens proberen, dat was met een uur niet klaar
Gelukkig is dat maar 1 keer. (al houd ik mijn hart vast wanneer het balhoofdlager aan vervanging toe is, al heb ik nog nooit het bovenste lager versleten gekregen en het onderste is wel makkelijk te vervangen)
Gelukkig is dat maar 1 keer. (al houd ik mijn hart vast wanneer het balhoofdlager aan vervanging toe is, al heb ik nog nooit het bovenste lager versleten gekregen en het onderste is wel makkelijk te vervangen)
Een spacer ertussenuit is ook een fluitje van een cent. Je kunt ze nl. open maken (links onder op de foto). Er is ook een tweede kapje bijgeleverd dat aan de bovenkant open is, zodat je een extra spacer bovenop kunt zetten en niet direct je vork hoeft af te zagen als je een lagere zitpositie uit wilt proberen. Zoals ik al zei, het opbouwen is echt een feest.
Een balhoofdlager vervangen betekent wel de kabel opnieuw door het stuur trekken, maar dat ging eigenlijk best snel.
Prachtige fiets Loos! Ik ben benieuwd hoe je het stuur gaat vinden. Ik heb het vorig jaar een tijdje geprobeerd op mijn SL6 Disc en ik vond het niet fijn. Het stuur is te scherp en platte deel is te lang. Ik heb best grote handen, maar ik kon het stuur toch niet echt fijn vastpakken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
hahaha, die heb ik ook gehad. Probeer dat maar eens met een mechanische groep.
Wat het beste werkte was 2 binnenkabels er doorheen krijgen en dan de buitenkabel er overheen schuiven.
Ik ben niet de grootste fan van Spesh, maar hoe ze dit weer hebben gedaan qua kabelgeleiding en vooral documentatie kunnen veel fabrikanten van leren.
Less is bore
Mijn ervaring met opbouw van Tarmac SL6 frame was ook heel positief. Erg duidelijke handleiding en kabelloop was ook logisch. Ik heb het frame opgebouwd met mechanische groep en velgremmen.
https://media.specialized.com/support/c ... 097485.pdf
https://media.specialized.com/support/c ... 097485.pdf
DAnk je voor het compliment. Dat punt van het stuur heb me gerealiseerd bij aanschaf; toch heb ik besloten helemaal "all-in" te gaan voor deze "one bike to rule them all"barts27 schreef: ↑07 okt 2020 08:28 Prachtige fiets Loos! Ik ben benieuwd hoe je het stuur gaat vinden. Ik heb het vorig jaar een tijdje geprobeerd op mijn SL6 Disc en ik vond het niet fijn. Het stuur is te scherp en platte deel is te lang. Ik heb best grote handen, maar ik kon het stuur toch niet echt fijn vastpakken.
De eerste proefrit vond ik het een fijn stuur zowel in de drops als de hoods. Handen bovenop is een ander verhaal
Maar dat doe ik bijna nooit.
Het was een mechanische SR groep. Precies zo is het me gelukt na aanvankelijk geklungel.daniel1975 schreef: ↑07 okt 2020 08:59 hahaha, die heb ik ook gehad. Probeer dat maar eens met een mechanische groep.
Wat het beste werkte was 2 binnenkabels er doorheen krijgen en dan de buitenkabel er overheen schuiven.
Laatst gewijzigd door loos op 07 okt 2020 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16525
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zo doe ik het ook (ik heb ook jarenlang met een 3T Ergonova stuur gereden), niet enkel door een stuur maar ook bij het frame.daniel1975 schreef: ↑07 okt 2020 08:59 ..........Wat het beste werkte was 2 binnenkabels er doorheen krijgen en dan de buitenkabel er overheen schuiven. ..................
Ook voor hydraulische leidingen, eerst een binnenkabel en daar de hydraulische leiding overheen schuiven.
Een daarna de binnenkabel er terug uit.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend