Tubeless
- jelmerjager
- Forum-lid
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26
En die doen het ook op dit materiaal? Ik ga op zoek, tnx!
Ik heb geen idee of het plakken van een buitenband van Vittoria met een materiaal cotton-casing iets verandert aan het plakken van een ander type buitenband bijv. van Schwalbe of Hutchinson maar anders even bij de Halfords o.i.d. een setje (ovale) plakkers van Simsom kopen en deze met behulp van solutie van Simson aan de binnenkant plakken. Om te voorkomen dat de hoge druk de plakker door het gaatje heen duwt er eerst een 10mm rondje tubelesstape opplakken, solutie eroverheen en daarna als de solutie droog is de plakker, wel de binnenkant goed schoonmaken en opruwen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- jelmerjager
- Forum-lid
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26
Top tip, dank je!
Ik heb de boel inmiddels bekeken en er zit inderdaad een deukje in de velgrand. Dat heb ik nu zo goed als het ging teruggebogen.wasbeer2006 schreef: ↑28 sep 2020 15:02 @havana, dan heb je een aardige klap gemaakt. gelukkig zonder valpartij.
Een burp kan, kijk goed op de hieldraad niet beschadigd is op die plaats. Dan kan de band er mogelijk afspringen.
Ik zou de band voor alle zekerheid even van de velg afhalen en goed inspecteren.
Stond de band in 1x leeg of liep die af?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan zal dat het euvel zijn geweest.
Goed dat je het weet iig en je niet zonder inspectie ergens met 50+ naar beneden dendert
Goed dat je het weet iig en je niet zonder inspectie ergens met 50+ naar beneden dendert
Ik las al meerdere malen dat CO2 en sealant geen goede combinatie is.
Toen ik mijn voorband demonteerde zat er geen witte sealant in, maar wel een roodachtige vloeistof.
Ook zat op het velglint en aan de binnenkant van de band wat grijzig kleverig spul.
Deze band kreeg ik destijds alleen maar gemonteerd door hem op spanning te brengen met een CO2 patroon.
De sealant zat er al in.
Kan de CO2 er de oorzaak van zijn dat de sealant er zo raar uit zag?
Toen ik mijn voorband demonteerde zat er geen witte sealant in, maar wel een roodachtige vloeistof.
Ook zat op het velglint en aan de binnenkant van de band wat grijzig kleverig spul.
Deze band kreeg ik destijds alleen maar gemonteerd door hem op spanning te brengen met een CO2 patroon.
De sealant zat er al in.
Kan de CO2 er de oorzaak van zijn dat de sealant er zo raar uit zag?
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat denk ik niet.
Ik heb zelf ook vaak co2 gebruikt en heb nog steeds geen eenduidige uitleg gezien waarom niet.
Mijn sealant is ook wel eens licht grijs.
Nadeel met co2 is, als het al in de band zit dat het een zooitje is als het mis gaat
Ventiel boven en dan moet het gaan.
Ik heb zelf ook vaak co2 gebruikt en heb nog steeds geen eenduidige uitleg gezien waarom niet.
Mijn sealant is ook wel eens licht grijs.
Nadeel met co2 is, als het al in de band zit dat het een zooitje is als het mis gaat
Ventiel boven en dan moet het gaan.
Dat hele verhaal dat je geen CO2 mag gebruiken is volgens mij echt een urban myth. Iedereen roept het, maar ik heb ook na een lange zoektocht nog bijna niemand gevonden die zegt dat het inderdaad ook echt niet kan.
Maar wanneer zou je uberhaupt Co2 gebruiken...?
Lek onderweg, dan zul toch een biba willen steken, dus dan is CO2 geen probleem.
Gebruik je CO2 om te ploppen? Dan eerst ploppen, leeg laten lopen, en oppompen met een vloerpomp.
Lek onderweg, dan zul toch een biba willen steken, dus dan is CO2 geen probleem.
Gebruik je CO2 om te ploppen? Dan eerst ploppen, leeg laten lopen, en oppompen met een vloerpomp.
Ik gebruikte CO2 bij het ploppen. De booster werkte niet in die zin dat de band zodra de druk verminderde meteen weer uit de velg sprong.
Ten einde raad sealant toegevoegd en opgepompt met een CO2 patroon.
Dat werkte goed, maar uit angst voor "ontploppen" de band niet meer leeg laten lopen, totdat ik hem ging vervangen. Toen bleek ook dat de sealant (doc blue) er heel raar uit zag....
Ten einde raad sealant toegevoegd en opgepompt met een CO2 patroon.
Dat werkte goed, maar uit angst voor "ontploppen" de band niet meer leeg laten lopen, totdat ik hem ging vervangen. Toen bleek ook dat de sealant (doc blue) er heel raar uit zag....
Courir c'est mourir un peu