Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 07 okt 2020 22:30

Hoe Corona mijn leven beïnvloed, omdat Duitsland nu ook Limburg als risicogebied verklaard heeft mag ik mijn broer denk ik niet bezoeken.🤬😤
Ghost Nivolet 6LC

senior
Forum-lid
Berichten: 2317
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 okt 2020 22:51

Als je opschiet en ze het niet alsnog veranderen kun je er nog heen, mits je binnen een dag weer weg bent: https://www.destentor.nl/enschede/tanke ... ~aa392ab6/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5162
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 okt 2020 23:00

NicoNB schreef: 06 okt 2020 17:44
Had net mijn oudste dochter aan de lijn. Die heeft vrijwel alleen maar 2 uur durende monotone youtube colleges. Contact met medestudenten is gereduceerd naar vrijwel nul.
Nu is zo ook al een weekje ziekig en heeft zichzelf opgesloten. Die zit daar echt te verpieteren in haar kamertje en te wachten op de uitslag van de coronatest die ze toch maar heeft gedaan.

Ze vertelde trouwens ook dat ze om zich heel veel studenten ziet die er de brui aan geven voor dit collegejaar. Voor haar ook niet erg motiverend als je studiegenoten massaal ziet afhaken.
College volgen middels youtubes is natuurlijk ook geen onderwijs,
Ik hoorde vandaag een (stuk van een) radio-reportage over hoe persoonlijk het wel is welk de impact van het onderwijs op afstand is. Blijkbaar zijn er studenten die het plots beter beginnen te doen terwijl anderen het slechter doen en vooral zich niet meer kunnen motiveren. Men had het vooral over de tegenstelling tussen introverte en extraverte persoonlijkheden. Waarbij de introverte het grosso modo beter doen dan voorheen en de extraverte slechter. Ook had men het over studenten die een duidelijke structuur hebben in hun leven (t.a.v. de studie) het beter meester kunnen terwijl de chaotische types wat verloren lijken.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 08 okt 2020 08:20

Dus Corona kan niet tegen de zonnebank?

https://www.destentor.nl/apeldoorn/hore ... cebook.com

Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 okt 2020 08:41

Denk dat die proef niet gaat gebeuren...

Uiteindelijk is er iemand die een handtekening ergens onder moet zetten en (in)direct verantwoordelijk is voor een discotheek met een paar honderd mensen die helemaal los gaan..

Als het fout gaat dan zit men met een gigantische besmettingshaard die duizenden zo niet tienduizenden mensen gaat direct of indirect treffen. Ik geloof niet dat iemand daar verantwoordelijk voor wil zijn.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 08 okt 2020 08:49

idd ;)

Als men naast wat verwijzingen naar onderzoeken ook wat (lab)testresultaten van het apparaat zou kunnen overhandigen, dan had het verhaal wat steviger gestaan

Volgens mij is dat ook wat je als ontwerper van zo'n apparaat wil;
je wilt eerst in een geconditioneerde omgeving checken of het ding doet waarvoor je hem bedacht heb.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2020 08:57

Een virus dood je met uv-c, een zonnebank maakt uv-b. Virussen en bacteriën kunnen niet tegen uv-c omdat het DNA en RNA kapot gaat, wij kunnen alleen ook niet tegen uv-c...

De lucht die circuleert schoonmaken met UV-C is bewezen techniek, dat helpt te voorkomen dat de hele discotheek besmet raakt. Maar iemand die naast je gezicht staat te schreeuwen kan je nog net zo goed als zonder uv-c besmetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 08 okt 2020 09:00

Maar dan zou zoiets dus wel een rol kunnen spelen in het aerosol / ventilatie verhaal?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16752
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 okt 2020 09:04

Er hebben ook mensen hun handtekening gezet onder het laten doorgaan van sportwedstrijden zonder anderhalve meter en mondkapjes. Dan lijkt mij het belang van dit wat groter. Uiteraard zul je iedereen die meedoet van tevoren moeten testen maar dat lijkt mij geen probleem met die nieuwe sneltests.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 okt 2020 09:06

Het zal hier gaan om de luchtcirculatie die door een sterke UV bron wordt geblazen. Ja dit werkt zeker om virussen en bacteriën te doden. Inderdaad bewezen techniek. Maar het gaat je niet toelaten om de hele discotheek maar te vullen. Het helpt natuurlijk wel een beetje. Het hangt allemaal af van de verversingssnelheid van het ventilatiesysteem. En die zal nooit snel genoeg zijn.

De hele discotheek maar in t UV licht zetten kan natuurlijk niet. Uitgerekend het type UV waar ook wij mensen DNA schade en netvliesschade van oplopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16752
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 okt 2020 09:27

Dan nodigen we toch Dave Roelvink, Famke Louise en consorten met hun fans uit? Die kunnen wel een beetje DNA schade gebruiken voordat ze zich gaan voortplanten.
Het lost misschien corona niet op maar ik zie wel voordelen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 08 okt 2020 09:41

RKN schreef: 08 okt 2020 08:20 Dus Corona kan niet tegen de zonnebank?

https://www.destentor.nl/apeldoorn/hore ... cebook.com

Ben benieuwd...
Dit lijkt me overduidelijk een complot van Huge de Jonge.

Gesloten