Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 okt 2020 10:47

UV-c in de disco, glaasje bleekwater erbij en we kunnen weer gaan, top idee!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 okt 2020 10:54

@Jans Sommige studies daar is ook in niet coronatijden het aantal contacturen inderdaad heel laag. Zo laag dat ik studenten wel eens hoog klagen waarom ze het volledige collegegeld moeten betalen.

Mijn dochter ging van een dag vol werkcolleges en werkgroepen naar alleen youtube video's.
De werkgroepen zijn niet online opgezet dus zijn er nu ook niet. In eerste instantie dacht ik dat ze het moeilijk had omdat ik het vermoeden hadden dat ze haar ambities weer eens flink opgeschroefd had en daar een beetje in vastgelopen was maar het bleek dus het omgekeerde te zijn.

Ik hoor van meer wo en hbo studenten dat ze ook tegen die vereenzaming aanlopen. Zoals Daniel ook al zegt, niet alleen de colleges zijn komen te vervallen, ook hun sociale leven is tot stilstand gekomen.
Ik denk dat voor de meeste mensen hier geld dat ze thuis een gezin hebben en dan heb je elkaar. Studenten onderling zijn niet altijd even supportive en dan zijn ze toch kwetsbaarder dan een volwassene.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 okt 2020 10:59

Ja Nico, het zijn niet alleen studenten, ook vrijgezellen die thuis moeten werken.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 okt 2020 11:01

thestudent schreef: 08 okt 2020 09:06 Het zal hier gaan om de luchtcirculatie die door een sterke UV bron wordt geblazen.
Een hele sterke bron. Deactivering van virusdeeltjes heb je toch een behoorlijk hoge dosering voor nodig. Dat betekent of een hoge stralingsdosis in korte tijd of langere tijd blootstellen aan een lagere uv-c dosis.
En dat is een van de problemen waar je mee zit, voor een discotheek gaat het dan om zoveel lucht, dat is niet meer praktisch uitvoerbaar.
Los van dat mensen slecht tegen uv-c kunnen zijn er ook heel veel materialen (met name kunststof) die er slecht tegen kunnen en heel snel verouderen.

Ik zet mijn kaarten voor nu op filtering met hepa filters en of een ionisatiefilter.

Voor grote zalen zou je eigenlijk naar een circulatie moeten zoals je die in ok's hebt. Een sterke flow vanaf het plafond die je afzuigt via de vloer. Maar dat ga je nu niet zomaar even voor elkaar kunnen krijgen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 08 okt 2020 11:26

Wat ik fascinerend vind is dat een fors percentage een mondkapjesverplichting wil in plaats van het dringend advies. En dan doe ik gistermiddag wat boodschappen (bakker, kaasboer, notenwinkel, AH) en dan behoor ik tot een hele kleine groep die gehoor geeft aan een dringend advies (let wel ik twijfel ook aan het nut ervan).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 okt 2020 11:34

Dat kan 2 dingen betekenen:
1-wat jij waarneemt is niet de uitkomst van de enquete, maar een toevallige waarneming.
2-De wens om de ander getooid te zien met bekvodde komt voort uit de wetenschap dat een bekvod vooral voor de medemens is en niet zozeer voor jezelf.
In enquetes doen mensen zich beter voor dan ze zijn....

PS mijn voorspelling voor de komende weken:
Het bekvoddenadvies wordt een verplichting.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 okt 2020 11:43

Keezx, ik denk zomaar dat je gelijk hebt met je laatste zin. En, om ons heen in Frankrijk is het echt niet beter met de besmettingen, ondanks de verplichting.
Als het nog lukt gaan we volgende week naar Nederland. wij zijn er vast aan gewend.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 okt 2020 11:56

JoostG schreef: 08 okt 2020 11:26 Wat ik fascinerend vind is dat een fors percentage een mondkapjesverplichting wil in plaats van het dringend advies. En dan doe ik gistermiddag wat boodschappen (bakker, kaasboer, notenwinkel, AH) en dan behoor ik tot een hele kleine groep die gehoor geeft aan een dringend advies (let wel ik twijfel ook aan het nut ervan).
Ja dat schrijft de media, Rutte en de Jonge haken daar vervolgens op in met regelgeving.
Het is opvallend dat de media steeds zaken weet te melden die onder de bevolking zouden leven maar daar nooit een onderbouwing voor geven.

Je zou bijna denken dat Rutte en de Jonge onder één hoedje met de media spelen. [sarcasm]


@Jans, ik ben ook vrijgezel en woon al jaren in mijn uppie, nee het zijn geen leuke tijden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 okt 2020 11:59

@Nico, het zijn niet alleen Rutte en De Jonge. Een flink deel van de Tweede Kamer is volgens mij nog "schuldiger"

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 okt 2020 13:08

Ik heb nu 10x media als enkelvoud geturft in slechts 3 dagen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 okt 2020 13:40

Keezx schreef: 08 okt 2020 13:08 Ik heb nu 10x media als enkelvoud geturft in slechts 3 dagen.
Dan vallen je "corona"problemen nog wel mee. ;)

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 08 okt 2020 14:17

Iemand al met de (race)fiets door de teststraat geweest?

Ik heb (zeer) milde klachten, kriebeltje in m'n keel, m'n zoontje is verkouden, en op zijn school is er een positieve testuitslag bij een klassenassistent. Dus, ik heb een test aangevraagd. Is 25 km. van m'n woonplaats, mooi ritje zit ik te denken, maar mag ik dan wel door de teststraat, of móét je met de auto?

Gesloten