Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6046
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 okt 2020 14:34

En als je dan geen auto hebt.? Dus gewoon met de fiets, toch . . . . . het is alleen vervelend om daarmee in een wachtrij ( in de regen) van xtal auto's te gaan staan wachten op je beurt om getest te worden. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39649
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2020 14:50

En weer 800 positieve testen meer dan de dag ervoor..... 5800 in totaal. Als de R echt 1.17 is, duurt het maar een maandje of 2 voordat heel NL corona heeft of heeft gehad.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9122
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2020 19:26

2 maanden, dat is te overzien. Daarna snel kappen met die onzin. Hugo de Jonge laten aftreden. Jaap van Dissel ontslaan en met zijn allen weer gaan leven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 okt 2020 19:44

Tot de dood ons achterhaald? :shock:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9122
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2020 19:53

Dat is iets dat zeker is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 okt 2020 20:07

53x11 schreef: 08 okt 2020 19:26 2 maanden, dat is te overzien. Daarna snel kappen met die onzin. Hugo de Jonge laten aftreden. Jaap van Dissel ontslaan en met zijn allen weer gaan leven.
Dit is een open sollicitatie?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9122
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2020 21:05

Denk je dat 'ie kansrijk is?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 okt 2020 22:15

In alle landen waar het een paar dagen terug nog heel goed ging, gaat nu ook snel slechter. Daaruit kun je toch wel concluderen dat het niet de mondkapjes zijn die significante verschillen maken. Als je dan ziet dat steeds meer sporters, politici maar met name ook normale burgers die zich aan alle regels proberen te houden besmet raken, kun je ook wel stellen dat het effect van anderhalve meter afstand ook vrij beperkt is. Een lockdown is eigenlijk het enige dat werkt. Het aantal contacten zal drastisch naar beneden moeten om het weer in te dammen en om het überhaupt onder controle te houden.

Wat zal de economische en psychische schade van een half jaar lockdown zijn? Ik denk toch echt dat we beter af zijn als we het lekker op zijn beloop laten.

Hugo de Jonge vervangen zijn 'ugly shoes to fill' maar van mij mag 53-11 het doen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 08 okt 2020 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 okt 2020 22:21

Ik denk ook dat het in opkomst zijnde herfstweer meespeelt. Misschien hielpen al die maatregelen wel minder dan gedacht en was al het succes vooral ten gunste van het mooie weer. Het Griepseizoen begint ook gewoon weer, want ook dat virus hebben we niet uitgebannen. ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 okt 2020 22:25

Jans schreef: 08 okt 2020 20:07
53x11 schreef: 08 okt 2020 19:26 2 maanden, dat is te overzien. Daarna snel kappen met die onzin. Hugo de Jonge laten aftreden. Jaap van Dissel ontslaan en met zijn allen weer gaan leven.
Dit is een open sollicitatie?
Als ik de media (daar zijn ze weer) mag geloven, is er onderhand wel wat behoefte aan iemand die de statistieken wat ruimer interpreteert. ;)

Maar voorlopig gok ik toch maar op een multidisciplinair team van virologen, celbiologen en wiskundigen van het RIVM. Met van Dissel als spreekbuis. Die man zit ook hopeloos gemangeld tussen de politiek en de realiteit. En in dat opzicht heb ik eigenlijk wel respect voor zijn starre en onwrikbare houding. Ik geef het je te doen...

Niet dat ik het er allemaal mee eens ben -in tegendeel zelfs- maar qua eenheid houden en feiten geven zijn zij nu eenmaal maatstaf op dit moment.

En wat is het alternatief? Burgeroorlog? Totale anarchie? Ik denK dat we daar ook niet veel beter van worden.

Tuurlijk! Discussie en publieke opinie mogen meegewogen worden en volgens mij gebeurt dat ook wel. En ja! daar speelt de media een hele belangrijke rol in.
Lang leve de buigzame en fluïde democratie :)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 okt 2020 22:32

thestudent schreef: 08 okt 2020 22:21 Ik denk ook dat het in opkomst zijnde herfstweer meespeelt. Misschien hielpen al die maatregelen wel minder dan gedacht en was al het succes vooral ten gunste van het mooie weer. Het Griepseizoen begint ook gewoon weer, want ook dat virus hebben we niet uitgebannen. ;)
Waarom zou het in Spanje al een flinke tijd zo ernstig zijn?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 08 okt 2020 22:37

Enzzo schreef: 08 okt 2020 22:25
Jans schreef: 08 okt 2020 20:07
53x11 schreef: 08 okt 2020 19:26 2 maanden, dat is te overzien. Daarna snel kappen met die onzin. Hugo de Jonge laten aftreden. Jaap van Dissel ontslaan en met zijn allen weer gaan leven.
Dit is een open sollicitatie?
Als ik de media (daar zijn ze weer) mag geloven, is er onderhand wel wat behoefte aan iemand die de statistieken wat ruimer interpreteert. ;)

Maar voorlopig gok ik toch maar op een multidisciplinair team van virologen, celbiologen en wiskundigen van het RIVM. Met van Dissel als spreekbuis. Die man zit ook hopeloos gemangeld tussen de politiek en de realiteit. [...]
Lang leve de buigzame en fluïde democratie :)
Ik heb helemaal geen medelijden met Van Dissel. Ik heb elke tweede kamer-briefing geluisterd en er valt echt geen speld tussen te krijgen. Die man is alles behalve een prutser. Dat hij niet meewaait met paniek is normaal, hij doet aan statistiek en niet aan gevoel: precies waar hij voor is ingehuurd.
Het is het kabinet dat meelij verdient: zij worden door ons gedwongen tot symbolische maatregelen en marchanderen met werkzame maatregelen. Ik begrijp het wel hoor maar naar mijn gevoel wordt het tijd dat het kabinet tot het inzicht komt dat het land in een uitzonderlijke toestand verkeert, dat sturen op wat werkt weer aanstaande is. Maar niet getreurd: eerst gaan we nog lekker een weekje skiëen.

Gesloten