Dakdrager
De thule werkt met een slot.
hiermee zet je de fietsdrager op de dakdrager vast en bij de 591 zet je ook de klem van het frame mee vast.
Ik doe er nog wel een extra slot om voor de zekerheid. Slot dan bij de drager beetje netjes neer leggen zodat deze niet beweegt c.q. gaat bewegen.
Haal wel alls van de fiets af (fietscomputer en zadeltas). Rest verder geen aanpassingen hoor.
Waaien valt mee.
hiermee zet je de fietsdrager op de dakdrager vast en bij de 591 zet je ook de klem van het frame mee vast.
Ik doe er nog wel een extra slot om voor de zekerheid. Slot dan bij de drager beetje netjes neer leggen zodat deze niet beweegt c.q. gaat bewegen.
Haal wel alls van de fiets af (fietscomputer en zadeltas). Rest verder geen aanpassingen hoor.
Waaien valt mee.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
-
- Forum-lid
Ik heb sinds kort een thule 9103, die zit op mijn achterklep ipv op je dak of trekhaak.
[img=http://www.roofrackshop.co.uk/bike/bike.h8.gif]
Voor korte ritjes kan je deze gebruiken zoals op de foto. Voor lange ritjes (nog niet gedaan) heb ik een hele set grotere en kleinere spanbanden bij,.. lijkt me geen overbodige luxe. Tevens een aantal sloten, want er zit op deze dus geen slot oid... Ik verwacht hier in de zomer mee naar spanje te rijden,...
[img=http://www.roofrackshop.co.uk/bike/bike.h8.gif]
Voor korte ritjes kan je deze gebruiken zoals op de foto. Voor lange ritjes (nog niet gedaan) heb ik een hele set grotere en kleinere spanbanden bij,.. lijkt me geen overbodige luxe. Tevens een aantal sloten, want er zit op deze dus geen slot oid... Ik verwacht hier in de zomer mee naar spanje te rijden,...
Kijk eens bij ELITE die heben de San Remo drager superfijn(makkelijk in gebruik) je kan hier gewoon 200km/pu mee rijden geen enkel probleem.
Je moet dan wel even je lagers balhoofd e.d afplakken anders waait je het vet eruit,hier kwam ik na het eerste ritje Frankrijk achter.
http://www.elite-it.com/
Je moet dan wel even je lagers balhoofd e.d afplakken anders waait je het vet eruit,hier kwam ik na het eerste ritje Frankrijk achter.
http://www.elite-it.com/
I live to ride,I ride Passoni
roger schreef:Kijk eens bij ELITE die heben de San Remo drager superfijn(makkelijk in gebruik) je kan hier gewoon 200km/pu mee rijden geen enkel probleem.
Dat zal een aardig windgeruis en brandstofverbuik geven ........ ik heb nog nooit iemand met 200/km/u voorbij zien komen met een fiets op het dak.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
- chassepatate
- Forum-lid
Bij mij gaat hij mooi mee in de fietstas achter in de kofferbak...
Kijk, achter in de auto is nu het probleem.
Heb wel een ruime station, maar met vrouw + kid (en zaken eromheen) is het als snel vol. Vooral de vrouw met haar make up neemt veel plaats in .
Hij moet dus op het dak. De 561 lijkt me wel wat en hoor er nu dus goede berichten over. Denk dat dat hem dan maar wordt.
Dank voor jullie reacties. Ben al wat wijzer en kan volgens mij niet veel fout gaan.
Groeten,
Michel
Heb wel een ruime station, maar met vrouw + kid (en zaken eromheen) is het als snel vol. Vooral de vrouw met haar make up neemt veel plaats in .
Hij moet dus op het dak. De 561 lijkt me wel wat en hoor er nu dus goede berichten over. Denk dat dat hem dan maar wordt.
Dank voor jullie reacties. Ben al wat wijzer en kan volgens mij niet veel fout gaan.
Groeten,
Michel
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29
MTB: Cannondale F29
Ik zag vandaag een opvouwbare dakkoffer in de Halfords voor nog geen 40 eurie.
Volgens mij gaat daar makkelijk een fiets inpassen.
En op locatie kan ie er makkelijk af en opgevouwen worden, zodat je niet heel de vakantie met een windvanger of opberg probleem zit.
Leek me wel wat.
Volgens mij gaat daar makkelijk een fiets inpassen.
En op locatie kan ie er makkelijk af en opgevouwen worden, zodat je niet heel de vakantie met een windvanger of opberg probleem zit.
Leek me wel wat.
Ik heb deze dakdrager via Roseversand besteld. Al diverse keren gebruikt en erg tevreden. Fiets staat voor mijn gevoel wat stabieler als op een dakdrager met een arm. Op de snelspanner waar de voorvork in staat kan een slotje. Nadeeltje is dat je nog steeds je wiel ergens in de auto kwijt moet en als je al aardig vol zit is dit misschien lastig.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
@kdiericx over de thule proride 591
die klem is is een centimeter of 4 en heeft ietsje ruimte nodig om heen en weer te kunnen bewegen.
ik zou me niet zo'n zorgen maken of het past. dat deed ik ook en alle kinderfietsen (ook de allerkleinste) en damesfietsen passen er op. perfecte drager.
(alleen jammer dat geen enkele handelaar je dat precies kan vertellen.)
die klem is is een centimeter of 4 en heeft ietsje ruimte nodig om heen en weer te kunnen bewegen.
ik zou me niet zo'n zorgen maken of het past. dat deed ik ook en alle kinderfietsen (ook de allerkleinste) en damesfietsen passen er op. perfecte drager.
Koga Miyata Roadracer 2007, ultegra, triple
Koga Miyata Lightrunner 2008, deore LX
Koga Miyata Lightrunner 2008, deore LX
willemg12 schreef:@kdiericx over de thule proride 591
Maar mijn vriendin haar fiets heeft zo een dubbele buis en op het smalste deel staan die 2cm van elkaar. Alleen beneden - bijna aan de pedalen - wordt het breder. Kan je die arm zodanig instellen zodat je zelf kan bepalen op welke plaats hij aangrijpt?
Iets in deze aard heeft ze: