Canyon
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Of 3300 euro voor een 105-afgemonteerde racefiets acceptabel is, bepaal jij als koper alleen.
Een ultimate met 105 gaat bijvoorbeeld voor 2199 weg. Dat is een redelijk groot verschil, je moet jezelf dus afvragen of jij 1100 euro over hebt voor een aerobak. De oude aeroad 105 staat nog voor 2700 te koop zie ik. Wellicht ook een optie.
Ik zou je in ieder geval afvragen:
- hoe een aeroad zich verhoudt tot je huidige fiets, geometrisch gezien. Het kan zijn dat je een stuk dieper gaat zitten en dat dat niet past bij je lichaam.
- waarom je een aeroad wil; voor de looks/aerodynamisch voordeel?
Belangrijkste is dat een fietst je past en dat je hem mooi vind.
Een ultimate met 105 gaat bijvoorbeeld voor 2199 weg. Dat is een redelijk groot verschil, je moet jezelf dus afvragen of jij 1100 euro over hebt voor een aerobak. De oude aeroad 105 staat nog voor 2700 te koop zie ik. Wellicht ook een optie.
Ik zou je in ieder geval afvragen:
- hoe een aeroad zich verhoudt tot je huidige fiets, geometrisch gezien. Het kan zijn dat je een stuk dieper gaat zitten en dat dat niet past bij je lichaam.
- waarom je een aeroad wil; voor de looks/aerodynamisch voordeel?
Belangrijkste is dat een fietst je past en dat je hem mooi vind.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ik vind het persoonlijk teveel geld voor een fiets met 105. Als ik de reacties op hun facebook pagina zie dan klaagt iedereen over de prijsstijgingen bij canyon.
Nu het is niet bij canyon alleen. De prijzen zijn gewoon belachelijk aan het worden dankzij leasing en goedkope fietsleningen.
Nu het is niet bij canyon alleen. De prijzen zijn gewoon belachelijk aan het worden dankzij leasing en goedkope fietsleningen.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Eens. Al vind ik 3700 eu voor een ultegra ook te veel. Als ik deze vergelijk zou ik wel weer voor de 105 kiezen, want ik heb niet het idee dat je veel verschil gaat merken.
En gewicht speelt geen rol als je een aeroad koopt, lijkt me.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
In vergelijking met andere fietsen vind ik het wel meevallen qua prijs, zeker gezien de duurdere wielen die je er bij krijgt. Of het het waard is kun je alleen zelf bepalen.
Wat natuurlijk wel zo is, is dat je bij Canyon geen korting kan bedingen en bij een fietswinkel vaak wel, dus helemaal eerlijk is het vergelijk ook niet
Wat natuurlijk wel zo is, is dat je bij Canyon geen korting kan bedingen en bij een fietswinkel vaak wel, dus helemaal eerlijk is het vergelijk ook niet
Idd, daarom vond ik de ultimate met ultegra aan 2200€ echt een goeie deal. Wel met alu wielen, maar ik had nog mijn carbon wielen van de andere fiets.Desertstorm schreef: ↑10 okt 2020 14:21Eens. Al vind ik 3700 eu voor een ultegra ook te veel. Als ik deze vergelijk zou ik wel weer voor de 105 kiezen, want ik heb niet het idee dat je veel verschil gaat merken.
En gewicht speelt geen rol als je een aeroad koopt, lijkt me.
De oude Aeroad voor €2700 heeft alleen geen schijf remmen. Dat heeft de nieuwe van €3300 wel en dat is wel iets wat ik zoek.Desertstorm schreef: ↑10 okt 2020 14:12 Of 3300 euro voor een 105-afgemonteerde racefiets acceptabel is, bepaal jij als koper alleen.
Een ultimate met 105 gaat bijvoorbeeld voor 2199 weg. Dat is een redelijk groot verschil, je moet jezelf dus afvragen of jij 1100 euro over hebt voor een aerobak. De oude aeroad 105 staat nog voor 2700 te koop zie ik. Wellicht ook een optie.
Ik zou je in ieder geval afvragen:
- hoe een aeroad zich verhoudt tot je huidige fiets, geometrisch gezien. Het kan zijn dat je een stuk dieper gaat zitten en dat dat niet past bij je lichaam.
- waarom je een aeroad wil; voor de looks/aerodynamisch voordeel?
Belangrijkste is dat een fietst je past en dat je hem mooi vind.
Belangrijkste reden voor de aero is ons vlakke landschap en het feit dat ik zelf heel erg gefocust ben op snelheid tijdens het rijden hier in Nederland. Mijn huidige fiets is geen aeroad maar ik zit er wel al diep op.
Buiten de reden dat ik gewoon zo hard mogelijk wil gaan, vind ik de looks van de aeroad ook wel hee erg gaaf maar dat speelt minder mee voor mij keuze.
Wil ik Carbon wielen op een ultimate, kom ik al weer een stuk dichter bij de aeroad prijs. €3700 voor de ultegra vind ik weer een grote stap gezien het feit dat ik lees dat het verschil met een 105 buiten het gewicht niet hee groot is.
Volgens mij is het verschil tussen een 105 en ultegra groep ook geen €400 (€3300 VS €3700) als ik het zo snel bekijk.
Ik verwacht dat je nauwelijks tot geen verschilt voelt tussen 105 en ultegra. Klein beetje gewicht en wellicht iets soepeler schakelen maar dat is echt margewerk. En sowieso, hoeveel schakel je nou als je vlak door de polder fietst
De nieuwe Aeroad is gewoon behoorlijk aan de prijs. Als je de prijzen vergelijkt met de Ultimate, dan zijn de prijzen ook niet uit te leggen. Alleen hoge velgen maken dat prijsverschil niet.
Voor 3400 heb je een Ultimate met Ultegra di2. Dan heb je denk ik echt een fiets met een super fijne groep. Wat mij betreft is dat nog altijd de benchmark v.w.b. prijs kwaliteit.
Voor 3400 heb je een Ultimate met Ultegra di2. Dan heb je denk ik echt een fiets met een super fijne groep. Wat mij betreft is dat nog altijd de benchmark v.w.b. prijs kwaliteit.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Het oude model met Shimano 105 kost 2699 zonder schijfremmen en aero cockpit.
De nieuwe met 105 afmontage heeft schijfremmen en ook het geintegreerde carbon stuur.
Ik neem aan dat je voor een hydraulische schijfrem groep overal toch wel een paar honderd euro meer moet betalen dan voor een gelijkaardige mechanische velgrem groep.
Een geintegreerd carbon stuurgedeelte kost ook altijd weer een stuk meer dan een simpel alu stuur en stuurpennetje.
Als je daar dan nog wat extra bijtelt voor het nieuw ontwikkelde frame, dan is de vraagprijs nog niet eens zo buitensporig voor wat je krijgt.
Blijft natuurlijk een hoop geld voor "maar" een 105 afmontage.
De nieuwe met 105 afmontage heeft schijfremmen en ook het geintegreerde carbon stuur.
Ik neem aan dat je voor een hydraulische schijfrem groep overal toch wel een paar honderd euro meer moet betalen dan voor een gelijkaardige mechanische velgrem groep.
Een geintegreerd carbon stuurgedeelte kost ook altijd weer een stuk meer dan een simpel alu stuur en stuurpennetje.
Als je daar dan nog wat extra bijtelt voor het nieuw ontwikkelde frame, dan is de vraagprijs nog niet eens zo buitensporig voor wat je krijgt.
Blijft natuurlijk een hoop geld voor "maar" een 105 afmontage.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Prijzen slaan helemaal nergens meer op. Tot een jaar of 5-6 geleden kocht je voor 6-7k een topmodel met (S)Record of DuraAce.
Ik vind de lol van mooie spullen er echt wel een beetje vanaf.
Less is bore