Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 okt 2020 16:26

Het is ook niet dat je continu in een erg besmettelijke omgeving bevindt. Daarbij zijn de niet-medische mondkapjes meer voor het beschermen van anderen dan van jezelf.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39640
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2020 17:42

Maar we kunnen hier lullen wat we willen; ik zie de boel binnen afzienbare tijd wel in een soort van full lockdown gaan. Met een beetje geluk worden de scholen gespaard, maar verder heb ik er weinig hoop op dat het niet gaat gebeuren.
Cijfers vandaag weer vrolijk door gestegen, dus voer voor de voorstanders van harde maatregelen.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4945
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 okt 2020 17:44

@jans, precies hoe groot is de kans.... 0,00001 of zoiets. Ongeveer net zo groot dat je een auto ongeluk zou krijgen naar je vakantie naar Frankrijk met de auto. ( nee Enzzo dat kan ik niet hard onderbouwen, ik zal je voor zijn )
@i-mac ik heb het al meerdere keren gezegd, eigen verantwoording.. 1,5 meter, geen drukke plaatsen (zeker niet binnen) enz, het is echt niet moeilijk.
De laatste 2 personen die ik ken die besmet geraakt zijn, is een student tijdens een feestje, en iemand die het heeft opgelopen in een voetbal kantine.., tja weet je kan 100derden regels opstellen, als je het oploopt is het echt voor 99% aan je zelf te danken. (Of je moet (als een rat in de val) in een verzorgingstehuis zitten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2020 17:52

Ondertussen pleit knuffel-IC'er Gommers voor een volledige lockdown. Dan weet je wel hoe laat het is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 okt 2020 18:07

Als jij de maatstaf bent voor gezond verstand MAO dan pleit ik alvast voor een volledige lockdown! Net als Diederik Gommers vanmorgen deed in het AD. In zijn woorden: “genoeg met die halfzachte maatregelen, als de cijfers in dit cruciale weekend niet dalen dan is het duidelijk dat de verstrenging van de afgelopen tijd niet voldoende geweest is en moeten we echt naar een lockdown, geen intelligente lockdown maar een volledige”
(Geen letterlijke quote maar een samenvatting)

Dat klinkt heftig maar wel realistisch. Overigens was Marion .... een soortgelijke mening toegedaan. Laten we hopen dat er dit weekeinde wat daling te zien is anders vrees ik het ergste qua maatregelen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2020 18:24

Ik vind het bestempelen van de maatregelen van de afgelopen maanden als "halfzacht" wel een kwalijke zaak. Voor genoeg mensen en zeker bedrijven was het al behoorlijk ingrijpend.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39640
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2020 18:26

Vandaag steeg het weer lekker door. En heeft iemand hier écht het idee dat veel mensen nu echt anders leven?
Feit dat Gommers dit zo roept geeft al wel aan welke kant we op gaan. Waardeloos :-(.
Marion Koopmans zit al de hele tijd aan de negatieve kant van het spectrum, lijkt wel alsof die alleen aan het virus denkt en totaal niet aan economie en sociaal.

Halfzacht: als je geen horeca of evenementen ondernemer bent zal het voor heel veel mensen toch echt wel halfzacht zijn geweest. Zijn maar een paar sectoren die echt vol geraakt worden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2020 18:29

Ik vind het afkondigen van een nieuw normaal toch best een heftige maatregel.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 okt 2020 18:52

Als ik zie dat het café nu om 19 uur al "gezellig" klinkt, weet je gewoon dat de vroegere sluitingstijd het verschil niet gaat maken.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 okt 2020 20:03

De grafiek waar het echt om gaat die kan helpen de realiteit weer even onder ogen te komen.
Je ziet hier het aantal ziekenhuis opnamen en het aantal COVID19 overleden per dag vanaf het begin van de 'crisis' tot en met vandaag 10 oktober. Rood = overleden aan corona, blauw is ziekenhuisopnames.
De hickup begin oktober is een correctie op herbereking van het aantal coronapatienten. Er werden enkele tientallen diagnoses van eerder dit jaar gevonden die nog niet opgenomen waren in de cijfers en die zijn er begin oktober gewoon bij opgezet.

Het is overdreven om te zeggen dat het maar een griepje is maar om voor dat kleine bultje in oktober de economie nog verder te frustreren lijkt mij onzinnig.

Onderhand geloof ik er steeds meer in dat wij helemaal niets snappen van virussen en dat we nu relaties leggen tussen gedrag en de groei van het virus terwijl die er helemaal niet is.

Om mij heen heb ik steeds meer mensen die griep hebben, geen van die mensen test positief op COVID19. Het lijkt erop dat andere virussen corona verdringen.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-10-10 om 19.54.27.png

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4945
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 okt 2020 20:09

Enzzo schreef: 10 okt 2020 18:07 Als jij de maatstaf bent voor gezond verstand MAO dan pleit ik alvast voor een volledige lockdown!
Wat mankeert er aan mijn gezond verstand?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 okt 2020 20:36

Ernie C. schreef: 10 okt 2020 17:52 Ondertussen pleit knuffel-IC'er Gommers voor een volledige lockdown. Dan weet je wel hoe laat het is.
Fijn hè, die disproportionele invloed die zo iemand krijgt, met een beetje hulp van de media en de algehele massa hysterie...?

Hoe corona mijn leven beïnvloed? Ik ben al een week boos. Pislink. Moedeloos ook. De halve wereld is gek geworden. Helaas zit in die helft zo ongeveer iedereen die het voor het zeggen heeft. :-(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten