Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 okt 2020 09:00

Ik ben erg kritisch over de maatregelen en zeker ook over de PCR testen. Maar je hoeft niet door te schieten, want er werd toch al vooral gestuurd op de ziekenhuisopnames. In mijns inzien lijkt het erop op de dashboard cijfers dat die nu al niet exponentieel oplopen. En in de laatste week is de toename afgenomen, met de piek op 7/8 oktober. En dat is dus pas zichtbaar op inderdaad meer dan 10 dagen na nieuwe maatregelen. Heeft meneer van Dissel weer eens gelijk... shit hee :lol: Dus de roep om strengere maatregelen is niet nodig. Maar goed zelfs met een afname in het aantal opnames komen er natuurlijk elke dag mensen bij.

En vooral omdat de naleving van de huidige maatregelen al niet werkt. Dus de oplossing is blijkbaar strengere maatregelen. Die volg ik absoluut niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39640
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2020 09:08

@jans: Scheelt dat jullie de tijd aan jezelf hebben, geen jonge kinderen meer en een stuk minder dramatisch weer hebben dan hier.

Maar buiten dat, ik heb niet de rust in mijn lijf om mij neer te leggen bij zinloze maatregelen. Al helemaal niet omdat ik zelf wel de basisregels respecteer en het gewoon idioot vindt dat ik straks wel gestraft wordt voor mensen die dat niet doen. Ik zie ook op de weg dat het drukker is dan tijdens golf 1 (en ja, ik mag wel meerdere dg/wk want bedrijf heeft status van essential en we hebben een heel goed thuiswerkrooster gemaakt)
En wie gaat het straks de werkgevers weer uitleggen als ouders weer op halve kracht gaan werken als de scholen sluiten? Dat zal nu nog niet binnen 2-3 weken gebeuren, maar ik vrees het ergste.
De overheid heeft in maart ook bewezen zwakke knieeen te hebben tav scholen.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2020 09:09

@student
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar als ik zie hoe erg de focus lijkt te liggen op het aantal positieve testresultaten (laten we het woord "besmettingen" vermijden, dat is aan interpretatie onderhevig), dan vrees ik wat anders.

@Daniel
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik twijfel er zeer aan of "de mensen die zich niet aan de regels houden" de reden zijn "dat je gestraft wordt". M.i. is dat toch echt een incompetente overheid die niet wil inzien dat dit virus zich niet zo laat sturen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39640
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2020 09:19

Ik kan de redenatie “minder close contact = minder besmetting” nog wel volgen. Dus in zekere zin heb ik dan toch gelijk?

Het woord besmettingen krijg ik trouwens ook de kriebels van. Positieve test, niet meer en niet minder. Ik ken er inmiddels meer persoonlijk met een positieve test zonder symptomen (moesten testen ivm zieke mensen in hun nabijheid) dan dat ik zieke mensen ken.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2020 09:25

daniel1975 schreef: 11 okt 2020 09:19 Ik kan de redenatie “minder close contact = minder besmetting” nog wel volgen. Dus in zekere zin heb ik dan toch gelijk?

(...)
Zeker, alleen geloof ik er niets van dat de groep mensen die zich niet aan de regels houden een betekenisvolle bijdrage hebben aan de virus verspreiding.
Wil je die beteugelen, dan moet je iedereen opsluiten in zijn eigen huis.
Ik schrik ervan hoeveel mensen deze blatante schending van de meest basale mensenrechten een goed idee lijken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 okt 2020 09:28

In maart werkte ongeveer dezelfde regels ook niet en moest er een lockdown overheen. Destijds werden de regels toch erg goed nageleefd door een hele grote meerderheid.

Die regels werken hooguit voor het "flatten the curve" gebeuren en m.i. hebben we nog steeds een aardig platte curve.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8864
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2020 09:40

In ziekenhuizen denken ze er anders over denk. Al denk ik ook dat bijv. het afschalen van non-covid op enkele plaatsen wel erg makkelijk besloten wordt.

@53x11 Het verbaast me echt dat je blijft betwijfelen dat nauwe contacten een negatief effect op het geheel geven.
Ik zou een eindje met de kinderen gaan fietsen.

@Daniël. Het weer is hier ook niet wat je zou verwachten. Maar ik kan ook heel veel negatieve dingen bedenken. Wij willen volgende week, met een reden, naar Nederland. Kan dat nog? Nu kan ik daar de hele week moeilijk over doen. Ik kan ook gewoon door leven en maar zien wat er van komt.
Ik begrijp de problemen met jonge kinderen echt wel, maar anderen hebben problemen met pubers die hun ei nu helemaal niet kwijt kunnen. Ieder zo zijn problemen.
Laatst gewijzigd door Jans op 11 okt 2020 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 okt 2020 09:49

Het afschalen van niet essentiële zorg vind ik eigenlijk best logisch. Ze moeten in de ziekenhuizen op het ergste zijn voorbereid, ondanks dat te kans daarop niet eens zo groot is. Met een beperkte capaciteit is het roeien met de riemen die je hebt.
Het hele land een strafmaatregel opleggen om je kansen bij de verkiezingen te verhogen is een ander uiterste.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8864
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2020 10:20

Die laatste zin begrijp ik niet. Denk je dat mensen van partij veranderen (naar welke gaan ze dan?) omdat het hele land (bijna) stil gelegd zou worden.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 okt 2020 10:25

@53x11: Letterlijk opsluiten hebben we in maart ook niet gedaan. Als het aantal activiteiten wordt verminderd, vermindert het aantal mensen waar je mee in contact komt.
Dat is toch niet zo'n vreemd uitgangspunt?
Laatst gewijzigd door EmPeHa op 11 okt 2020 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 okt 2020 10:25

Mensen van mijn Millenial generatie zijn niet zo partijvast Jans.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2020 10:30

@Jans: je interpreteert me niet goed
(gister 2 uur met mijn zoontje op de MTB over de Utrechtse heuvelrug gecrosst, zojuist 5 km met mijn dochter hardgelopen. Over mij hoef je je geen zorgen te maken. :-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten