Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Toch is €4.999 voor een Aeroad met Di2, DT Swiss wielen a €1.500, discs en een carbon stuur/pen combo nog wel redelijk toch?
Met name de topgroepen (zowel AXS, EPS v4 als DA Di2) zijn met €3-4k gewoon extreem duur geworden. Ook die S-Works vs Specialized of SLR vs SL en TM02 vs TM01 modellen zijn vaak excessief geprijsd voor 100 gram gewichtsbesparing en een ander kabelloopje.
€9k of zelfs €12k voor de topmodellen is gewoon exorbitant. Laatst ook al eens een lijstje gepost dat de losse onderdelen samen goedkoper zijn dan de adviesprijzen voor de complete fiets .
Met name de topgroepen (zowel AXS, EPS v4 als DA Di2) zijn met €3-4k gewoon extreem duur geworden. Ook die S-Works vs Specialized of SLR vs SL en TM02 vs TM01 modellen zijn vaak excessief geprijsd voor 100 gram gewichtsbesparing en een ander kabelloopje.
€9k of zelfs €12k voor de topmodellen is gewoon exorbitant. Laatst ook al eens een lijstje gepost dat de losse onderdelen samen goedkoper zijn dan de adviesprijzen voor de complete fiets .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zat gisteren ook even te kijken, Ben benieuwd hoe de verkoop gaat lopen. Enkele modellen gaan qua prijs, maar het grote deel slaat nergens meer op......
Mooie fiets en mooi techniek, vreemde frameset 4200 dacht ik met remmen en shifters, dat slaat dan weer nergens op bij een racer, koop je een losse frameset zit je nog aan een groep vast.............
Op marktplaats zag ik ook weer bizarre taferelen 2de hans prijzen van Canon en biedingen erop zijn gewoon 30 a 40% hoger dan andere merken
Dan hebben ze bij een bepaald publiek toch iets heel goed gedaan.
Mooie fiets en mooi techniek, vreemde frameset 4200 dacht ik met remmen en shifters, dat slaat dan weer nergens op bij een racer, koop je een losse frameset zit je nog aan een groep vast.............
Op marktplaats zag ik ook weer bizarre taferelen 2de hans prijzen van Canon en biedingen erop zijn gewoon 30 a 40% hoger dan andere merken
Dan hebben ze bij een bepaald publiek toch iets heel goed gedaan.
Dat is toch een slim business-model.daniel1975 schreef: ↑10 okt 2020 20:26Prijzen slaan helemaal nergens meer op. Tot een jaar of 5-6 geleden kocht je voor 6-7k een topmodel met (S)Record of DuraAce.
Ik vind de lol van mooie spullen er echt wel een beetje vanaf.
Vroeger reed ik in een VW Golf (2). Als je nu een VW Polo koopt, is deze al groter dan een VW Golf van een paar jaar geleden (Laat staan van een van 1987 ). Maar hoeveel mensen stappen nu terug naar een kleiner model? Heel weinig, meeste mensen kopen steeds weer het nieuwe model en groeien zo mee met het model. En "wennen" ook beetje bij beetje aan het steeds duurder worden. Rationeel gezien zou je eens in de zoveel modelwisselingen gerust een stapje terug kunnen doen. (Bovenstaande is ook toepasbaar op tal van andere merken/modellen).
Hoeveel personen stappen van een 2 modellen oudere Dura-ace over naar een nieuwe 105? Rationeel gezien werken ze ong. hetzelfde, qua uitstraling en naam hebben ze wel een ander aanzien (bij het gros van de mensen).
Prijzen zullen alleen maar zakken als de consument het er niet meer voor betaald. Maar dat gaat niet gebeurden. We worden steeds rijker. We verschuiven ons beschikbare budget naar het fietsbudget of laten er andere dingen voor. Er komen steeds meer financierings achtige mogelijkheden.
Tijd dat fietsen zo populair wordt als tennis
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Voor 5K koop je een leuke kleine auto met alles erop en eraan van pak m beet 5 jaar oud en weinig km-ers. Ik vergelijk dat soort prijzen altijd met de prijs van een fiets (en de vrouw thuis ook als ik na een jaar of 3 weer eens een nieuwe wil .
Fietsen zijn relatief te duur aan het worden. 5K is gewoon een bak geld, helemaal voor een normaal gezinsinkomen. Er is gelukkig nog genoeg moois voor minder te koop, ook bij Canyon. Maar neem van mij aan dat dit de verkopen gaat raken. Canyon biedt niet voor niks wat meer modellen met 105 aan. Een groep die eigenlijk niet zo past bij het frame en de eigenschappen die Canyon eraan toedicht. En ik hoop dat mensen niet in de financieringsval gaan lopen zoals ze in de US al jaren gewend zijn. Want 5K wordt dan 5,3K met rente. Maar per maand valt het wel mee toch...?
Ik rij volgend jaar gewoon nog lekker een jaartje door met met mijn Ulimate van 3 jaar.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
In Nederland lopen we onze “achterstand” op Amerika al aardig in met huidige opkomst van Private Lease auto’s en Swap fietsen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een fiets van 5K financieren; volgens mij heb je dan je financiële prioriteiten niet helemaal op orde. Of ben ik dan te ouderwets opgevoed?
Less is bore
Hoeveel % van de mensen betaald hun smartphone direct en hoeveel % betaald hem in termijnen?daniel1975 schreef: ↑11 okt 2020 12:19 Een fiets van 5K financieren; volgens mij heb je dan je financiële prioriteiten niet helemaal op orde. Of ben ik dan te ouderwets opgevoed?
Maar ik ben het wel met je eens, koop niet wat je niet in een keer kan betalen (behalve een huis).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik zou nooit een fiets op financiering kopen (wellicht ook ouderwets opgevoed haha). Daarnaast probeer ik het qua afmontage ook rationeel te benaderen, en dan merk je als wielertoerist niet veel verschil tussen 105 en Ultegra, En wellicht zelfs weinig tussen 105 en Dura ace. Maar dat durf ik zo niet te zeggen aangezien ik geen ervaring heb met dura ace..
Wat betreft de smartphone, is dat niet gespreide betaling zonder rente (van je telefoon). Dat is dan wat anders dan een financiering..
Zelfde geldt voor private lease, Je kan zo uitrekenen of dat duurder is of net zo duur is als een nieuwe auto kopen. En daarnaast is het ook een soort van afkopen van risico.
Wat betreft de smartphone, is dat niet gespreide betaling zonder rente (van je telefoon). Dat is dan wat anders dan een financiering..
Zelfde geldt voor private lease, Je kan zo uitrekenen of dat duurder is of net zo duur is als een nieuwe auto kopen. En daarnaast is het ook een soort van afkopen van risico.
Financieren of afbetalen per maand is an sich niet heel verkeerd. Mits je het eindbedrag en de meerprijs qua rente maar in de gaten houdt. Koop gewoon nooit iets wat je in 1 keer ook niet kan betalen.
Neemt niet weg: onze fietselarijhobby wordt gewoon prijzig jongens en meisjes. Je zou nu crashen. Vervangen wordt een dure grap. Én volgens mij moet je ook nog eens lang wachten op je fiets, want ik zie best een hoop levertijden op voorjaar 2021 staan.
Neemt niet weg: onze fietselarijhobby wordt gewoon prijzig jongens en meisjes. Je zou nu crashen. Vervangen wordt een dure grap. Én volgens mij moet je ook nog eens lang wachten op je fiets, want ik zie best een hoop levertijden op voorjaar 2021 staan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling