Canyon
Haha ja als je di2 wil heb je inderdaad niks aan 105 .
Dan weer even terugkomend op de Aeroad, hoe bevalt deze in de heuvels/bergen? Zowel in klim als in afdaling, Er staan wel recensies op internet, maar ik ben ook benieuwd naar gebruikers ervaringen hier..
Dan weer even terugkomend op de Aeroad, hoe bevalt deze in de heuvels/bergen? Zowel in klim als in afdaling, Er staan wel recensies op internet, maar ik ben ook benieuwd naar gebruikers ervaringen hier..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Weet je dat zeker? Ik heb een paar jaar terug voor mijn (toen) 6-7 jaar oude Skoda Citigo met weinig kilometers zonder alles erop en eraan toch een flinke duit meer betaald. Die Citigo was in 2012 ongeveer €10k nieuw, en tegenwoordig is de vanaf prijs al snel €12k (dan heb je wel echt een hele kale uitvoering).
Aan de andere kant vind ik dat je wel eerlijk moet blijven in je vergelijking. Zoals hier eerder aangehaald; de Dura Ace Di2 van 2021 is verre van de Dura Ace van 2010. Je bent nu met een 105 groep beter af en die kost een pak minder dan wat je toen betaalde.
Ik durf wel te stellen dat je in de instap categorie tot €1.000 nu (veel) meer waar voor je geld krijgt dan 10-20 jaar geleden, maar de eisen zijn met elektronisch schakelen, carbon, tubeless, geintegreerde kabels, discs etc. flink toegenomen. Hetzelfde geldt voor wagens met hun veiligheidssytemen, schermen en connectiviteit. Ik zal niet zeggen beter, maar zeker wel luxer. De nieuwe Golf is een ruimteschip t.o.v. mijn wat oudere Volvo die sinds ongeveer 2004 in productie was. Voor velen zal dat interieur simpel/gedateerd aanvoelen.
Dat ligt aan je opvoeding
Alles waar je in de toekomst nog betalingsverplichtingen voor open heb staan (die met geld af te kopen zijn) is in mijn ogen financiering.
In mijn ogen is het wel goed voor de economie, dus iedereen gaat lekker zijn gang maar.
Eens (vanaf nu)
EensPersoonlijk zou ik 105 ook genoeg vinden maar die hebben ze niet in DI2, dus heb ik Ultegra op de fiets.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Zeker: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mit ... ousPage=lr
En verder is alles relatief. Je betaalt relatief gewoon meer voor een Aeroad met afmontage niveau Ultegra. Bij andere merken idem. En er wordt hier nogal eens gewezen naar de groepen, maar volgens mij zit die meerprijs hem daar niet eens in. Een non-disc Ultegra 6800 groep had volgens mij een basisprijs van net onder de 1000 EUR, de 8000 nu 1049 EUR. Kortingen daargelaten natuurlijk, want je koopt nu een 8000 groep voor 750 EUR.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik ken de rentes niet in NL maar hier betaal je op een fiets lening bijna niets van rente.marsman schreef: ↑11 okt 2020 12:05Voor 5K koop je een leuke kleine auto met alles erop en eraan van pak m beet 5 jaar oud en weinig km-ers. Ik vergelijk dat soort prijzen altijd met de prijs van een fiets (en de vrouw thuis ook als ik na een jaar of 3 weer eens een nieuwe wil .
Fietsen zijn relatief te duur aan het worden. 5K is gewoon een bak geld, helemaal voor een normaal gezinsinkomen. Er is gelukkig nog genoeg moois voor minder te koop, ook bij Canyon. Maar neem van mij aan dat dit de verkopen gaat raken. Canyon biedt niet voor niks wat meer modellen met 105 aan. Een groep die eigenlijk niet zo past bij het frame en de eigenschappen die Canyon eraan toedicht. En ik hoop dat mensen niet in de financieringsval gaan lopen zoals ze in de US al jaren gewend zijn. Want 5K wordt dan 5,3K met rente. Maar per maand valt het wel mee toch...?
Ik rij volgend jaar gewoon nog lekker een jaartje door met met mijn Ulimate van 3 jaar.
Zie mijn screenshot..
Ik zou hiervoor wel lenen en waarom? Omdat ik liever meer geld in reserve staan heb voor als er iets is zoals auto stuk, boiler stuk,..
Als je voor zulke zaken een lening moet aangaan betaal je een heel pak meer rente dus heb ik dan liever een fiets lening waar je bijna niets op betaald dan je rekening half plunderen en dan een persoonlijke lening moeten aangaan voor een serieuze tegenslag.
Maar een fiets van 5k zou ik nooit kopen. Ik zou er niet mee durven buiten komen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik dacht ook altijd ouderwets. Een fiets financieren is echt een lening. Private lease is wel wat anders, dat is meer huren. Toen ik dat vorige jaar eens ging doorrekenen is dat goedkoper dan zelf kopen
Zal niet voor elke auto gelden, maar wel voor degene die ik heb nagekeken en 0 risico.
@Wasbeer, ik heb precies hetzelfde met private lease. Ik ben dat uit gaan rekenen en kwam goedkoper uit dan een nieuwe auto kopen. En met als bijkomend voordeel dat het geld wat je normaal had betaald voor een auto nu nog op de spaarrekening staat .
Private lease is qua financieel product niet hetzelfde als een lening aangaan. Je wordt namelijk nooit eigenaar, terwijl je wel een langetermijn financiële verbintenis aangaat.
Bij financiële pech kun je met een lening de fiets of auto verkopen en (een deel van) de lening afbetalen (alhoewel de waarde vaak tegenvalt). Bij private lease heb je dan gewoon een probleem, want je de auto is niet van jouw. Dat is waar het vaak misgaat.
Als je nieuw of vrij nieuw wilt kopen, dan is private lease meestal goedkoper inderdaad. Komt vooral door de schaalvoordelen die leasemaatschappijen hebben. Spaar gewoon voor iets wat je wilt kopen. Daarna kun je altijd beslissen om te financieren of leasen. Bij pech heb je een buffer.
Anyway, het gaat niet meer over Canyons.
Bij financiële pech kun je met een lening de fiets of auto verkopen en (een deel van) de lening afbetalen (alhoewel de waarde vaak tegenvalt). Bij private lease heb je dan gewoon een probleem, want je de auto is niet van jouw. Dat is waar het vaak misgaat.
Als je nieuw of vrij nieuw wilt kopen, dan is private lease meestal goedkoper inderdaad. Komt vooral door de schaalvoordelen die leasemaatschappijen hebben. Spaar gewoon voor iets wat je wilt kopen. Daarna kun je altijd beslissen om te financieren of leasen. Bij pech heb je een buffer.
Anyway, het gaat niet meer over Canyons.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Precies, daarom moet je m.i. nooit iets leasen/financieren/geef het maar een naam als je het niet kunt betalen/geen financiele buffer hebt bij tegenslag.
Maar idd, dit heeft niks meer met Canyons te maken. Dus om maar weer terug op het onderwerp te komen, hoe zijn de ervaringen met de Aeroad in heuvelachtig/berg gebied? Zowel klimmen als dalen..
Maar idd, dit heeft niks meer met Canyons te maken. Dus om maar weer terug op het onderwerp te komen, hoe zijn de ervaringen met de Aeroad in heuvelachtig/berg gebied? Zowel klimmen als dalen..
Als ik een fiets koo, blijfy er ruim voldoende cash over om onvoorziene zaken te bekostigen. Kan mijn niet voorstellen dat anderen hun reserveren volledig uitputten voor een fiets.Djemz schreef: ↑11 okt 2020 18:44Ik ken de rentes niet in NL maar hier betaal je op een fiets lening bijna niets van rente.marsman schreef: ↑11 okt 2020 12:05Voor 5K koop je een leuke kleine auto met alles erop en eraan van pak m beet 5 jaar oud en weinig km-ers. Ik vergelijk dat soort prijzen altijd met de prijs van een fiets (en de vrouw thuis ook als ik na een jaar of 3 weer eens een nieuwe wil .
Fietsen zijn relatief te duur aan het worden. 5K is gewoon een bak geld, helemaal voor een normaal gezinsinkomen. Er is gelukkig nog genoeg moois voor minder te koop, ook bij Canyon. Maar neem van mij aan dat dit de verkopen gaat raken. Canyon biedt niet voor niks wat meer modellen met 105 aan. Een groep die eigenlijk niet zo past bij het frame en de eigenschappen die Canyon eraan toedicht. En ik hoop dat mensen niet in de financieringsval gaan lopen zoals ze in de US al jaren gewend zijn. Want 5K wordt dan 5,3K met rente. Maar per maand valt het wel mee toch...?
Ik rij volgend jaar gewoon nog lekker een jaartje door met met mijn Ulimate van 3 jaar.
Zie mijn screenshot..
Ik zou hiervoor wel lenen en waarom? Omdat ik liever meer geld in reserve staan heb voor als er iets is zoals auto stuk, boiler stuk,..
Als je voor zulke zaken een lening moet aangaan betaal je een heel pak meer rente dus heb ik dan liever een fiets lening waar je bijna niets op betaald dan je rekening half plunderen en dan een persoonlijke lening moeten aangaan voor een serieuze tegenslag.
Maar een fiets van 5k zou ik nooit kopen. Ik zou er niet mee durven buiten komen.
In principe is de Ultimate om te klimmen en de Aeroad om te knallen. Maar neem van mij aan dat je met beide boven en beneden komt. De nieuwe Aeroad heeft een minder agressieve geometrie gekregen die nagenoeg hetzelfde is als de Ultimate. Betekent dat de geometrie dus iets vergevingsgezinder is geworden, wat mij wel fijn lijkt bij lange klimmen. De Aeroad is iets zwaarder, dat is misschien het enige minpuntje in de heuvels.chris80 schreef: ↑12 okt 2020 07:52 Precies, daarom moet je m.i. nooit iets leasen/financieren/geef het maar een naam als je het niet kunt betalen/geen financiele buffer hebt bij tegenslag.
Maar idd, dit heeft niks meer met Canyons te maken. Dus om maar weer terug op het onderwerp te komen, hoe zijn de ervaringen met de Aeroad in heuvelachtig/berg gebied? Zowel klimmen als dalen..
Ik pak ze wel weer in de afdaling