Ja om binnen x aantal jaar , als iedereen met disc rijdt opnieuw velgremfietsen uit te brengen met als verkoopsargument dat die zoveel lichter zijn ..
Bianchi
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40376
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, dat ik ook. Het frame blijft erg fraai.
(En die spacers.....)
(En die spacers.....)
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Een rood-wit frame was inderdaad mooier geweest.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Ik begreep van Wim de Vos dat hij Bianchi ook met -25% aanbiedt. De nieuwe Aria of XR3 met ultegra di2 passen dan binnen mijn nieuwe fietsbudget van E4500. Nu zit de di2 unit alleen onder de stuurpen ipv netjes weggewerkt bijv in het stuur. Is dit makkelijk aan te passen? Zou zelf wel graag een stuurupgrade willen naar de geintegreerde cockpit die op de xr4 zit.
Dat kan, heb je de nieuwe junction nodig (EW-RS910) en wat langere DI2-kabels.
Waarschijnlijk gaat de kabel die uit de fiets naar de huidige junction onder het stuur gaat, niet lang genoeg zijn om tot aan de shifter te geraken. Makkelijkste is om daar een D-fly (of koppelstuk: EW-JC200) tussen te steken, deze in de schuine buis en vandaar een nieuwe kabel, lang genoeg, naar een shifter, van die shifter naar de andere shifter en vandaar naar de nieuwe junction in het stuur (volgorde kan je gerust veranderen afhankelijk van de gaten in het stuur)
Waarschijnlijk gaat de kabel die uit de fiets naar de huidige junction onder het stuur gaat, niet lang genoeg zijn om tot aan de shifter te geraken. Makkelijkste is om daar een D-fly (of koppelstuk: EW-JC200) tussen te steken, deze in de schuine buis en vandaar een nieuwe kabel, lang genoeg, naar een shifter, van die shifter naar de andere shifter en vandaar naar de nieuwe junction in het stuur (volgorde kan je gerust veranderen afhankelijk van de gaten in het stuur)
Dit gaat inderdaad heel makkelijk. Je nieuwe stuur moet daar wel geschikt voor zijn; de juiste openingen hebben voor de di2 kabels. Met di2 kabel EW-JC130 verbind je kabel vanuit frame, 1 shifter (Links) en de junction EW-RS910 in stuur. Vanuit junction verbind je dan de (rechter) shifter met 1 extra di2 kabel. Deze instructie zit ook bij di2 geschikte stuur ( bv van Pro) of de volledige installatie-instructie van de Ultegra of Dura-Ace groep. Via google makkelijk te vinden.Pitti Carabinieri schreef: ↑11 okt 2020 22:10 Ik begreep van Wim de Vos dat hij Bianchi ook met -25% aanbiedt. De nieuwe Aria of XR3 met ultegra di2 passen dan binnen mijn nieuwe fietsbudget van E4500. Nu zit de di2 unit alleen onder de stuurpen ipv netjes weggewerkt bijv in het stuur. Is dit makkelijk aan te passen? Zou zelf wel graag een stuurupgrade willen naar de geintegreerde cockpit die op de xr4 zit.