Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2020 12:20

@RVV Ik heb er moeite mee dat jij beslist dat er geen 2de golf is. Stel dat de top lager zou zijn, dan kan het toch nog steeds een golf zijn.?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2020 12:28

klaastuin schreef: 13 okt 2020 12:14 (...)Er zal vast een groep zijn die denkt dat je nooit opnieuw besmet kunt worden en wellicht schrikt die van zo'n bericht. Maar ligt dat dan aan het bericht of aan die mensen?
(...)
Hier noem je wel iets belangrijks vind ik. Ik denk dat het best een grote groep is die dit hoopte, en die nu uit de herbesmettingen concludeert dat groepsimmuniteit niet bestaat voor Corona (en wellicht daarom alle hoop op een vaccin vestigt.
Misschien is dit geïsoleerde bericht niet zozeer angstzaaien, maar het zal een groep mensen zeker bevestigen in hun angst.

De rol van de media ligt hier niet zozeer in het verzwijgen van dit soort nieuws, maar wel bij het bieden van een goed kader. Verschaf eens inzichtelijke info over hoe het immuunsysteem werkt (dat dit meer is dan alleen antistoffen bijvoorbeeld). Ik vind dus niet dat dit aan "die mensen" ligt.
klaastuin schreef: 13 okt 2020 12:14 Edit: @53x11: die staat gewoon nog op de vorige pagina volgens mij ;)
De berichten volgen elkaar hier een stuk sneller op dan ik kan typen; ik ga wel meer quoten ;)

EDIT: gecondoleerd met je oma
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 12:36

Hier noem je wel iets belangrijks vind ik. Ik denk dat het best een grote groep is die dit hoopte, en die nu uit de herbesmettingen concludeert dat groepsimmuniteit niet bestaat voor Corona (en wellicht daarom alle hoop op een vaccin vestigt.
Een vaccin veroorzaakt doorgaans niet meer immuniteit dan een daadwerkelijke besmetting met symptomen. Ik zou zeggen dat de daadwerkelijke besmetting zelfs meer immuniteit teweeg brengt. Dus ik ben bang dat de effectiviteit van het vaccin bij bijvoorbeeld 65- gemiddeld erg goed is, maar daarboven niet volledig waterdicht.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2020 12:44

Dat snap ik. Maar heel veel mensen niet vrees ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 okt 2020 12:46

Jans schreef: 13 okt 2020 12:20 @RVV Ik heb er moeite mee dat jij beslist dat er geen 2de golf is. Stel dat de top lager zou zijn, dan kan het toch nog steeds een golf zijn.?
Beste Jans... ik beslis helemaal niks.. de ziekenhuis cijfers zijn gewoon duidelijk.

In het voorjaar werden we elke dag tot in den treuren geïnformeerd over de IC opnames. De IC opnames en capaciteiten waren alles bepalend voor het beleid wat ons toen als samenleving werd opgedrongen. En ja we hadden toen ook begrip voor de maatregelen en ja we waren ook bang voor corona en de verwoestende kaalslag die het kon plegen onder de bevolking. Maar ondertussen is daar na meer dan een half jaar geen sprake van. De grote klap waar we met zijn allen terecht zo bang voor waren is uitgebleven. En die klap gaat ook niet meer komen. Ja er zullen mensen aan corona doodgaan maar wat je niet hoort is dat de meeste mensen MET corona doodgaan. Mensen die al op het randje van het leven balancerend. Ja dat is triest en persoonlijk leed. Maar dat geld ook voor al die mensen die gewoon doodgaan omdat we als mens nu eenmaal doodgaan. Elke week gaan gemiddeld 2500 tot 3000 mensen in Nederland dood. Aan alles wat denkbaar is. Een handjevol is corona gerelateerd. En van dat spreekwoordelijke handjevol is een fractie een corona dode die alleen maar aan corona dood is gegaan.

Heel erg en triest maar moet dat de reden zijn dat onze hele maatschappij ontwricht en zwaar beschadigt?

Persoonlijk leed is niet te overzien voor heel veel mensen.

Onze grootste goed, onze vrijheid word stap voor stap afgebroken.. en wat we kwijt zijn, krijgen we nooit meer terug zolang angst blijft regeren.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 13 okt 2020 12:48

53x11 schreef: 13 okt 2020 12:28 Hier noem je wel iets belangrijks vind ik. Ik denk dat het best een grote groep is die dit hoopte, en die nu uit de herbesmettingen concludeert dat groepsimmuniteit niet bestaat voor Corona (en wellicht daarom alle hoop op een vaccin vestigt.
Misschien is dit geïsoleerde bericht niet zozeer angstzaaien, maar het zal een groep mensen zeker bevestigen in hun angst.

De rol van de media ligt hier niet zozeer in het verzwijgen van dit soort nieuws, maar wel bij het bieden van een goed kader. Verschaf eens inzichtelijke info over hoe het immuunsysteem werkt (dat dit meer is dan alleen antistoffen bijvoorbeeld). Ik vind dus niet dat dit aan "die mensen" ligt.
Info over het immuunsysteem is natuurlijk overal te vinden. Mensen kennen allemaal de vaccinaties die we vlak na de geboorte eenmalig krijgen en ons ons hele leven beschermen. Tegelijkertijd weten de meeste mensen ook wel dat je elk jaar opnieuw een griepprik moet/kunt halen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen op het 1e hopen en je zou wat dat betreft wellicht ook graag wat aan verwachtingsmanagement doen. Het probleem is dat we nog niet weten wat voor vaccin we krijgen (als het uberhaupt lukt). We weten niets over de werkzaamheid, laat staan over de werkzaamheid bij verschillende leeftijdsgroepen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 okt 2020 13:06

En STEL dat er straks een vaccin komt en de bevolking laat zich massaal inenten dan zijn er ook massaal corona kenmerken aanwezig in de lichamen van die mensen. En dan?

Elke test laat dan zien dat zo’n beetje de gehele corona gevaccineerde bevolking in de basis als een positieve besmetting word aangeduid. Nog meer reden om vrijheden af te pakken of in te perken.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 okt 2020 13:07

Niemand is erop uit jouw vrijheden af te pakken of in te perken.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 13:08

Rustig RVV. Sommige vaccins bevatten geen RNA materiaal van t virus. Andere maar een heel klein stukje. Als je niet op dat stukje test komt t helemaal goed.

Ik word heel verdrietig van t opkomende pakket aan maatregelen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2020 13:21

Wat is eigenlijk de gewenste uitkomst uit deze crisis voor de beleidsmakers? Volgens mij zijn er maar drie opties:
-groepsimmuniteit door besmettingen
-groepsimmuniteit door een vaccin
-het uitroeien van het virus door isolatie
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 13:30

Het virus uitroeien is onmogelijk omdat er altijd herintroductie plaatsvind. Tenzij we internationale reizen volledig aan banden leggen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 okt 2020 13:38

De overheid heeft de "Routekaart coronamaatregelen" af en gelekt. Dat zal jullie een beetje geruststellen. Hij schijnt op de site van de Volkskrant te staan.

Gesloten