Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 okt 2020 16:33

NicoNB schreef: 13 okt 2020 16:26 Van RTL nepnieuws
Aura Timen van het RIVM:
Jongeren zien elkaar in de horeca

De meeste [...] school niet tegenkomen.

Wat is "RTL nepnieuws" ?
RTL nieuws wegzetten als propaganda-instrument is NIET ok Nico.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2020 16:47

Enzzo schreef: 13 okt 2020 16:18
havana schreef: 13 okt 2020 15:26 Het is dus vreemd dat mensen die aanvullende zorg nodig hebben dat vaak niet kunnen betalen, terwijl de mensen die het wél kunnen betalen het vaak niet nodig hebben. Is dat wat je wil zeggen? Zo ja zijn we het eens.

De zorgconsumptie in NL is een enorm probleem, net als het aantal chronisch zieken. Dat komt ons in coronatijd extra duur te staan.
Zorgconsumptie? Alsof het een winkeltje is. Je consumeert niet, hebt zorg nodig.

En waar haal je de wetenschap vandaan dat mensen die aanvullende zorg nodig hebben dat niet kunnen betalen en vooral dat de meer gefortuneerden blijkbaar minder vaak aanvullende zorg nodig hebben?

Wat is dat voor een klassescheiding?! (Klassenscheiding?)
Daar zijn gewoon cijfers van

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2014/46 ... ingsniveau

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 okt 2020 16:49

Had net een klant in de winkel, oudere man van in de 60.. mondkapje plichtsgetrouw op... maar wel op 50 cm bij mij in de buurt komen.. dus paar stappen achter uit... anyway hele tijd kapje omhoog naar beneden.. want tja roker die krijgen dan weinig lucht. Na een tijdje scheurt zijn elastiekje... komt die bij mij of ik een nietmachine heb en voordat iets kon doen pakte hij die van de toonbank en begon zijn mondkapje vast te nieten.. ja zegt die, dit als de 2e keer dat dit overkomt... vervelend hoor...

In het slechtste geval zit mijn nietmachine nu onder het coronavirus..

Tot zover de praktische dagelijkse beslommeringen bij het publiek betreffende nutteloze mondkapjes...

Phfffff :mrgreen:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2020 16:59

Gastheerg schreef: 13 okt 2020 16:31
Enzzo schreef: 13 okt 2020 16:18 Zorgconsumptie? Alsof het een winkeltje is. Je consumeert niet, hebt zorg nodig.
Ik ben de afgelopen 20 jaar bij 10tallen (waarschijnlijk 1o0en) zorginstellingen over de vloer geweest en het is een heel normale term.
In veel segmenten binnen de zorg hebben ze het ook niet over een patiënt maar over een cliënt.
Mijn eega (huisarts) is het voor een deel van haar patiënten zeker niet met je eens vrees ik Enzzo.
En dan hebben we het over de door jou geïnterpreteerde betekenis, niet de management speak waar Gastheer het over heeft. Mevr 53x11 doet gelukkig niet aan management speak en heeft gewoon patiënten. (we gaan een beetje off-topiv hier)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2020 17:13

daniel1975 schreef: 13 okt 2020 15:38
havana schreef: 13 okt 2020 15:26
De zorgconsumptie in NL is een enorm probleem, net als het aantal chronisch zieken. Dat komt ons in coronatijd extra duur te staan.
Serieuze vraag: is dat hier anders dan in omliggende landen?
Ik denk het niet. In Frankrijk kunnen ze er ook wat van.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2020 17:14

RVV schreef: 13 okt 2020 16:49 Had net een klant in de winkel, oudere man van in de 60.. mondkapje plichtsgetrouw op... maar wel op 50 cm bij mij in de buurt komen.. dus paar stappen achter uit... anyway hele tijd kapje omhoog naar beneden.. want tja roker die krijgen dan weinig lucht. Na een tijdje scheurt zijn elastiekje... komt die bij mij of ik een nietmachine heb en voordat iets kon doen pakte hij die van de toonbank en begon zijn mondkapje vast te nieten.. ja zegt die, dit als de 2e keer dat dit overkomt... vervelend hoor...

In het slechtste geval zit mijn nietmachine nu onder het coronavirus..

Tot zover de praktische dagelijkse beslommeringen bij het publiek betreffende nutteloze mondkapjes...

Phfffff :mrgreen:
Voor zulke gevallen heb je toch gel in je winkel? Dat dichtbij staan, jammer daar helpt de gel niet tegen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13511
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 okt 2020 18:07

havana schreef: 13 okt 2020 15:26 Het is dus vreemd dat mensen die aanvullende zorg nodig hebben dat vaak niet kunnen betalen, terwijl de mensen die het wél kunnen betalen het vaak niet nodig hebben. Is dat wat je wil zeggen? Zo ja zijn we het eens.
Dat is een deel! Zeker

Daarnaast ook om het voorbeeld concreter te maken. Mijn vrouw werkt in de parma. Die hebben een oog medicatie die bij een bepaalde aandoening waarbij mensen 5 tot soms 30% zicht hebben zo goed werkt dat het naar 70 tot 90% gaat. Bepaalde ziekenhuizen schrijven dit niet voor omdat het te duur is en ze dat geld vaak richting de cardiologie en kanker schuiven. Heb je geld kan je zo naar een privé kliniek kost je 800 per maand.
Of het juiste ziekenhuis zoeken, maar dan moet je dat wel weten!

Ondanks dat ik dan ook weinig meer voor deze hobby zou overhouden kan ik het wel betalen en daardoor kan ik werken en leuke dingen doen, heel veel kunnen dit niet en zo ken ik nog genoeg voorbeelden.

De druk op de zorg is enorm en hoe erg het klinkt natuurlijk zit er een grens aan een mensenleven. Maar het gaat soms om een paar honderd euro per maand! Die je aan de achterkant als maatschappij weer terugverdient.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 okt 2020 19:04

Jans schreef: 13 okt 2020 17:14
RVV schreef: 13 okt 2020 16:49 Had net een klant in de winkel, oudere man van in de 60.. mondkapje plichtsgetrouw op... maar wel op 50 cm bij mij in de buurt komen.. dus paar stappen achter uit... anyway hele tijd kapje omhoog naar beneden.. want tja roker die krijgen dan weinig lucht. Na een tijdje scheurt zijn elastiekje... komt die bij mij of ik een nietmachine heb en voordat iets kon doen pakte hij die van de toonbank en begon zijn mondkapje vast te nieten.. ja zegt die, dit als de 2e keer dat dit overkomt... vervelend hoor...

In het slechtste geval zit mijn nietmachine nu onder het coronavirus..

Tot zover de praktische dagelijkse beslommeringen bij het publiek betreffende nutteloze mondkapjes...

Phfffff :mrgreen:
Voor zulke gevallen heb je toch gel in je winkel? Dat dichtbij staan, jammer daar helpt de gel niet tegen.
Je mist ook echt clou van het verhaal he.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 13 okt 2020 19:15

wasbeer2006 schreef: 13 okt 2020 18:07 […] ziekenhuizen schrijven dit niet voor omdat het te duur is en ze dat geld vaak richting de cardiologie en kanker schuiven..
Zo werkt dat niet.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2020 19:21

@RVV ik mis de clou echt niet. Volgens mij mis jij een clou, bijv. die 2de golf.
Misschien was wat jij beschreef wel het maximale wat meneer kon behappen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16438
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 okt 2020 19:21

In Nederland zal de invloed van de nieuwe maatregelen je leven meer beïnvloeden dan Corona op zich.
I know myself like no one else
Nothing to defend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 13 okt 2020 19:23

Lcsmet schreef: 13 okt 2020 19:21 In Nederland zal de invloed van de nieuwe maatregelen je leven meer beïnvloeden dan Corona op zich.
Dat zal per persoon verschillend zijn.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gesloten