Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39630
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2020 19:33

Lcsmet schreef: 13 okt 2020 19:21 In Nederland zal de invloed van de nieuwe maatregelen je leven meer beïnvloeden dan Corona op zich.
Zo ervaar ik het wel ja.
Met verstandig gedrag zijn ik en mijn omgeving tot op heden keurig door de corona heen gemanoeuvreerd. Met deze belachelijke bak regels is normaal leven gewoon klaar.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 13 okt 2020 19:39

daniel1975 schreef: 13 okt 2020 19:33 Met verstandig gedrag
Eens maar ja we hebben het over Holland.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 okt 2020 19:41

Ik geef het op... Jans doe mij een lol en reageer niet meer op mij.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 okt 2020 19:42

Lcsmet schreef: 13 okt 2020 19:21 In Nederland zal de invloed van de nieuwe maatregelen je leven meer beïnvloeden dan Corona op zich.
Corona op zich doet niets met met je leven zolang je het niet krijgt en je geen kennissen hebt boven de 70.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 19:42

daniel1975 schreef: 13 okt 2020 19:33
Lcsmet schreef: 13 okt 2020 19:21 In Nederland zal de invloed van de nieuwe maatregelen je leven meer beïnvloeden dan Corona op zich.
Zo ervaar ik het wel ja.
Met verstandig gedrag zijn ik en mijn omgeving tot op heden keurig door de corona heen gemanoeuvreerd. Met deze belachelijke bak regels is normaal leven gewoon klaar.
Ik denk dat de maatregelen van vandaag voor velen t ene oor in en t andere uit zijn. Ik wens ze er succes mee. Is Mark nog wel premier voor alle Nederlanders...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39630
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2020 20:01

Tsja, ene oor in - andere uit; zou ik graag willen, maar feit is dat er gewoon dingen worden gesloten en nota bene de grondwet omzeilt gaat worden voor de kulkapjes.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2020 20:09

Hoop stoere taal van Rutte en Hugochenko, weinig perspectief. Het had een boel gescheeld als Rutte had uitgesproken dat de huidige maatregelen is hoe ver de regering wil gaan met het schenden van individuele vrijheid en autonomie. Maar nee, men kiest ervoor om de dreiging achter de hand te houden om het nog erger te maken.
Repressie ipv democratie. Dieptepunt dit.

@Daniel: alhoewel strontvervelend en tot op zekere hoogte mensonterend, vind ik die mondkapjes nog het minst erge probleem
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 okt 2020 20:13

@TheStudent
Wat had er dan moeten gebeuren volgens jou? Afkraken is makkelijk, maar volgens mij hebben ze niet zoveel keuze. Ziekenhuizen in de Randstad vallen gewoon om als deze toename nog een paar weken door gaat. Zoals Havana een paar pagina's terug voorstelde, kunnen we niet gewoon zeggen vol=vol, maar zo binaire is het niet.

Bedoel ik vind ook wat van de maatregelen die net afgekondigd zijn, waarom mag ik niet naar hutje in Ardennen en wel naar Amsterdam? Restaurants moeten dicht, maar ik mag wel een weekendje in een hotel in Amsterdam incl eten... Juridisch kader blijft problematisch met als consequentie dat we vreemde maatregelen krijgen.

@Wasbeer, financiering van ziekenhuizen werkt volledig anders dan wat jij stelt. Het ziekenhuis krijgt per behandeling betaald. Zit het mee en verlaat je het ziekenhuis snel dan pakt het onder de streep goed uit voor het ziekenhuis, heb je complicaties dan maken ze verlies op de behandeling. Het aantal behandelingen dat ze uit mogen voeren is gelimiteerd, daarover worden jaarlijks afspraken met de 6 verzekeraars gemaakt.

@53x11, wat heeft dit met repressie of democratie te maken? Heb ik een staatsgreep gemist? Deze week heeft de 2e kamer toch gewoon voor de Corona wet gestemd? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dan is het nog niet ondemocratisch.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39630
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2020 20:22

53x11 schreef: 13 okt 2020 20:09 Hoop stoere taal van Rutte en Hugochenko, weinig perspectief. Het had een boel gescheeld als Rutte had uitgesproken dat de huidige maatregelen is hoe ver de regering wil gaan met het schenden van individuele vrijheid en autonomie. Maar nee, men kiest ervoor om de dreiging achter de hand te houden om het nog erger te maken.
Repressie ipv democratie. Dieptepunt dit.

@Daniel: alhoewel strontvervelend en tot op zekere hoogte mensonterend, vind ik die mondkapjes nog het minst erge probleem
Die extra dreiging vond ik ook verschrikkelijk. Zeker icm het gebrek aan perspectief.
Wat ik zelf het ergste vind is de beperking van mij als individu terwijl ik gewoon mijzelf aan de regels heb gehouden. Enige wat ik heb genegeerd is de kapjesvraag. Die collectieve “straf” voelt zo vreselijk onterecht.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 okt 2020 20:28

@amclassic-fan: je mag er (vind ik) best vraagtekens bij zetten of beslissingen die genomen worden in een cultuur van angst in plaats van één van objectieve informatievoorziening wel democratisch zijn. (dat gaat overigens breder dan alleen deze crisis. Zie de USA politiek).

Dat jij in de huidige situatie geen repressie ziet begrijp ik niet eerlijk gezegd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13511
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 okt 2020 20:38

Amclassic dat klopt, maar er zijn ook andere budgetten. Die wel degelijk verdeeld worden binnen het ziekenhuis. Daarnaast zie je ook dat ziekenhuizen andere keuzes maken, de ene behandeling kost geld en de andere heeft grotere kans geld op te leveren. Daar zie je een groot verschillen in ziekenhuizen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 13 okt 2020 20:38

Je kan natuurlijk nooit regels maken met allerlei nuances zoals 'daniel1975 houdt zich wel aan de regels zoals die er waren, dus die mag nog wel naar een restaurant', of 'Je mag wel naar de Ardennen of regio Noord-Holland Noord, maar niet naar Amsterdam'. Helaas treft dit ook (vooral?) de mensen die zich al redelijk gedroegen volgens de regels. Maar het is denk ik wel nodig. Wat mij betreft liever even hard doorbijten nu, en dan hopelijk weer lucht krijgen.
havana schreef: 13 okt 2020 10:25 Zo maar een wild, libertarisch en waarschijnlijk omstreden gedachte .. waarom zeggen we niet gewoon: vol = vol en vol = pech? Ik denk dat mensen zich dan ineens wél aan de maatregelen zullen houden. Als de kans bestaat dat er voor jou geen plek is in het ziekenhuis, kijk je echt wel uit.
Helaas is niet iedere zieke zélf 'schuldig' aan zijn of haar besmetting, maar het zal wel helpen. Grotere probleem is dat er niet één stroom het ziekenhuis in is, maar simpel gezegd twee. Dat zijn de spoedeisende zorg en de geplande zorg. Dus op die manier kan de oncologische patient die komt voor een behandeling toch nog steeds benadeeld worden.

Gesloten