Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2020 23:05

thestudent schreef: 13 okt 2020 22:51 Dat fietsen dat bomt me niks in vergelijking jans. Het niet zeuren, thuiswerken en lekker fietsen en verder alles voor zoete koek slikken? Ik ben blijkbaar een mak schaap en zo word ik in de hoek gedreven.

Nee. Dit staat me tegen.
Deze clou begrijp ik niet. Wat is "dit"?
Ik ken diverse mensen die thuis moeten werken. Vinden ze het leuk? Nee. Maar het is niet anders.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 23:21

Sorry mensen het moet er nu uit.
Het lukt me eigenlijk al tijden niet meer om een werk leefritme te vinden dat voor me werkt. Of me nog te motiveren

Ik werk in de wetenschap. Ik had voor corona een mooi project lopen. Experimenten voorbereid ingezet etc. Nou toen kwam golf 1. Waardoor ik eigenlijk compleet stillag. Kort gezegd half jaar werk door de drain. Thuis ander onderzoeks werk uitgewerkt etc. Dus nog redelijk productief
Tegen de zomer eigenlijk zowat opnieuw begonnen. Maar ik heb eigenlijk te weinig labtijd beschikbaar ( ruimterestricties en we moeten delen ) om t goed te doen. En alles op 1,5m maakt t soms niet makkelijk. En eigenlijk wilde ik nu alweer te veel. Eerste uitkomsten niet zoals gedacht = meer werk maar geen tijd.

Heb nog contract voor 2021, maar daarna is t gewoon klaar. Geen resultaten, geen publicatie erbij. Dus dat is twee jaar voor niks. Ik zie t door mijn handen glippen en kan t eigenlijk niet oplossen. En eigenlijk begin ik de motivatie ook te verliezen, op deze manier lukt t niet.

Ik heb mijn best gedaan en gejongleerd en verloren. Van de maatregelen dan.

Oh en verder is mijn promotie verplaatst van 16 juni naar 21 oktober. Wat echt een idioot slecht idee is gebleken, maar daar had ik niet alle invloed op. Met deze nieuwe maatregelen weet ik nog niet eens of de universiteit de promotie door laat gaan volgende week.

Grote kans dat t weer afgedaan wordt met een online meeting. Jippie als foto een screenshotje van een zoom meeting aan de muur zeker. Nee dat is leuk.

Sorry mensen dat ik hier kom zeuren. Ik ga niet dood, ben niet ziek en ja ik mag nog fietsen. Maar wel redelijk emotioneel over t hele gebeuren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 23:23

Jans als je t nu nog niet begrijpt. Dan ga je ons `jongeren` nooit meer begrijpen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 okt 2020 23:31

Nee, ik begrijp het niet. Heb wel kinderen in jouw leeftijd. Die begrijp ik wel..
Maar hoe kun je een datum hebben voor promotie als je nog niet voldoende resultaten hebt?
Ik heb twee mensen om me heen die gepromoveerd zijn. Maar wel een datum gepland nadat papers geaccepteerd waren.
Laatst gewijzigd door Jans op 13 okt 2020 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 okt 2020 23:32

daniel1975 schreef: 13 okt 2020 21:16 Met die laatste alinea maar je je wat mij betreft helaas zeer ongeloofwaardig :-(
Omzet KLM voor de crisis 900 miljoen per maand
Omzet KLM in de maanden tijdens de lock down - 75% = 225 miljoen
Steunmaatregelen per maand 850 miljoen per maand.

Dus, tijdens een coronamaand is er een omzet van 225 miljoen en een steun van 850 miljoen. Dat is samen 1075 miljoen, 175 miljoen meer dan de omzet in in pre coronatijd.

Interessant artikel vandaag in de Volkskrant; "Opinie: Waarom worden bij KLM zakelijkheid en gezond verstand bedolven onder blauwe KLM-emoties?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 okt 2020 23:37

Die promotie is van t phd onderzoek ervoor. Ik ben al aangenomen op een postdoc contract ( in een lagere schaal ) om nog twee jaar een project af te maken naar aanleiding van eerdere resultaten. Promotie zelf gaat wel vaker tijd overheen. Ik heb t proefschrift zelf dan ook twee dagen voor de eerste lockdown ingeleverd. Originele datum juni. Ik heb allang papers genoeg om te promoveren.

Betekent niet dat ik niet graag heb dat dit werk lukt. Laat staan dat dat niet belangrijk zou zijn voor de rest van een carriere.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 okt 2020 23:46

thestudent schreef: 13 okt 2020 23:21 Sorry mensen het moet er nu uit.
Het lukt me eigenlijk al tijden niet meer om een werk leefritme te vinden dat voor me werkt. Of me nog te motiveren.
Nee blaas lekker stoom af, daar was dit topic voor bedoelt.
Lijkt me heel zuur om zo toch je levenswerk down de drain te zien gaan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 okt 2020 00:12

Sterkte student! Heb zelf de fase van AiO en daarna diverse postdocs inmiddels al een tijdje achter me gelaten, maar ook voor een UD is werken in de academie een stuk minder leuk geworden.

Je promotie zal wel online gaan. Zuur, want echt een stuk minder leuk, maar je titel wordt er gelukkig niet minder waard door.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 14 okt 2020 07:39

Enorm frustrerend thestudent!
Ik heb gisteren nog mogen opponeren bij een promotie die nog wel live was, wel met 3 opponenten via zoom, maar toch ook 3 live. Verder natuurlijk een beperkt aantal bezoekers. Me dunkt zou dat toch nog steeds moeten kunnen? Het valt onder het kopje samenkomsten in de routekaart. Waarschijnlijk zullen je gasten wel moeten reserveren.
Was het zo leuk als andere promoties? Nee, maar het had ook weer z'n eigen grappige momenten.
In ieder geval veel succes volgende week!

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 14 okt 2020 07:49

NicoNB schreef: 13 okt 2020 23:32 Interessant artikel vandaag in de Volkskrant; "Opinie: Waarom worden bij KLM zakelijkheid en gezond verstand bedolven onder blauwe KLM-emoties?
Houdt KLM niet meer dan 30000 FTE van de straat?
Dat is "iets" groter dan de bedrijven waarmee het in het artikel wordt vergeleken.
Ook kan ik me voorstellen dat qua infrastructuur een luchtvaartbedrijf iets belangrijker is voor de samenleving dan een onderbroekenhandel.

Maar aan het eind van de streep vraag ik me wel af wat dit uiteindelijk moet gaan brengen; in een sterk concurrerende luchtvaartsector gaat KLM volgens mij nooit in de positie komen om ook maar een cent terug te betalen. Van "lening" zal dus niet echt sprake zijn, dus hopelijk is het geld goed besteed...

Overigens, ik zag gisteren nog een item voorbijkomen over de NOx uitstoot voorbijkomen; directe oplossing voor de bouw is blijkbaar snijden in de veestapel. Zoals het artikel ook aangeeft, interessant dat de luchtvaart hier altijd buiten schot blijft (sterke lobby blijkbaar)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 okt 2020 08:03

Vicenza schreef: 14 okt 2020 07:39 Enorm frustrerend thestudent!
Ik heb gisteren nog mogen opponeren bij een promotie die nog wel live was, wel met 3 opponenten via zoom, maar toch ook 3 live. Verder natuurlijk een beperkt aantal bezoekers. Me dunkt zou dat toch nog steeds moeten kunnen? Het valt onder het kopje samenkomsten in de routekaart. Waarschijnlijk zullen je gasten wel moeten reserveren.
Was het zo leuk als andere promoties? Nee, maar het had ook weer z'n eigen grappige momenten.
In ieder geval veel succes volgende week!
Zal per uni verschillend zijn, al kan ik me voorstellen dat na vandaag het overal online gaat/moet. Bij ons is alles online, vorige maand was ik als opponent bij een andere uni wel live aanwezig, maar was de helft van de opponenten via een scherm.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2020 08:05

RKN schreef: 14 okt 2020 07:49
NicoNB schreef: 13 okt 2020 23:32 Interessant artikel vandaag in de Volkskrant; "Opinie: Waarom worden bij KLM zakelijkheid en gezond verstand bedolven onder blauwe KLM-emoties?
Houdt KLM niet meer dan 30000 FTE van de straat?
Dat is "iets" groter dan de bedrijven waarmee het in het artikel wordt vergeleken.
Ook kan ik me voorstellen dat qua infrastructuur een luchtvaartbedrijf iets belangrijker is voor de samenleving dan een onderbroekenhandel.

Maar aan het eind van de streep vraag ik me wel af wat dit uiteindelijk moet gaan brengen; in een sterk concurrerende luchtvaartsector gaat KLM volgens mij nooit in de positie komen om ook maar een cent terug te betalen. Van "lening" zal dus niet echt sprake zijn, dus hopelijk is het geld goed besteed...

Overigens, ik zag gisteren nog een item voorbijkomen over de NOx uitstoot voorbijkomen; directe oplossing voor de bouw is blijkbaar snijden in de veestapel. Zoals het artikel ook aangeeft, interessant dat de luchtvaart hier altijd buiten schot blijft (sterke lobby blijkbaar)
De luchtvaart heeft zich er op Europees of zelfs globaal niveau uit weten te lobby'en, die tellen nergens mee voor de uitstoot. Past natuurlijk mooi bij het feit dat ze ook geen accijnzen en dergelijke betalen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten