Canyon
Toch maar besloten om de Aeroad CF SL 7 disc te besellen (zonder financiering ).
Bijkomend probleem bij mij is dat het frame van mijn oude fiets het begeven heeft en ik nu dus niets heb. Ik heb gekeken naar gunstigere geprijsde aero modellen (Merida Reacto/Giant Adv propel adv 2) maar de levertijden gaan echt nergens meer over, ik ga niet een half jaar (of langer!) zonder fiets zitten.. 2ehands was geen optie meer voor mij gezien ik er nu een slechte ervaring mee heb.
Het blijft een klap geld voor een fiets die afgemonteerd is met een 105 groep maar jullie horen nog over mijn bevindingen
Bijkomend probleem bij mij is dat het frame van mijn oude fiets het begeven heeft en ik nu dus niets heb. Ik heb gekeken naar gunstigere geprijsde aero modellen (Merida Reacto/Giant Adv propel adv 2) maar de levertijden gaan echt nergens meer over, ik ga niet een half jaar (of langer!) zonder fiets zitten.. 2ehands was geen optie meer voor mij gezien ik er nu een slechte ervaring mee heb.
Het blijft een klap geld voor een fiets die afgemonteerd is met een 105 groep maar jullie horen nog over mijn bevindingen
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met SL7. Als ik er 1 koop wil ik die hebben.. kan ik tenminste nog betalen .
Dat de Aeroad iets zwaarder is dan de Ultima is voor mij geen probleem, ik weeg toch tussen de 85-90 kilo
Al staan er ook nog tig andere fietsen op mijn toekomst lijstje, de voorpret van het uitzoeken is bijna leuker dan het fietsen zelf haha
Dat de Aeroad iets zwaarder is dan de Ultima is voor mij geen probleem, ik weeg toch tussen de 85-90 kilo
Al staan er ook nog tig andere fietsen op mijn toekomst lijstje, de voorpret van het uitzoeken is bijna leuker dan het fietsen zelf haha
-
- Forum-lid HC
De oude mooier? Hoe dan? Persoonlijk vind ik vrijwel iedere wijziging die ze gedaan hebben een vooruitgang, al zijn daarmee wel alle unieke aspecten van het frame verloren gegaan.
Vooral de kleurstelling. Ik vind de stealthuitvoering in de oude kleurstelling nog altijd erg mooi.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Het is de nieuwe in stealth grey, vind persoonlijk de nieuwe ook een stuk mooier dus dat komt goed uit.
De oude is inderdaad 600,- goedkoper maar mist dan ook wel de schijfremmen die ik noodzakelijk vond en tevens heeft het een normale alu stuur ipv de geintegreerde carbon cockpit op het nieuwe model.
de prijs van de vorige Aeroad met 105 met schijfremmen was ook al 3199, ze hebben er dus nu 100 euro bij opgedrukt.Djemz schreef: ↑10 okt 2020 14:18 Ik vind het persoonlijk teveel geld voor een fiets met 105. Als ik de reacties op hun facebook pagina zie dan klaagt iedereen over de prijsstijgingen bij canyon.
Nu het is niet bij canyon alleen. De prijzen zijn gewoon belachelijk aan het worden dankzij leasing en goedkope fietsleningen.
Ik heb zelf een nieuwe Sl7 besteld (Stealth grey), maar wel met het oude cockpit (Alu H16), aangezien ik er ook mee wil triathlonnen en de nieuwe CP10 cockpit geen tt bars er op mag hebben. Alleen de H36, maar daar is op dit moment ook geen tt bar voor beschikbaar
Wat ik mooier vind aan de nieuwe SL7 tov de oude is de dikkere achtervork en zadelpen, en de complete matte finish (de oude heeft glimmende canyon stickers en dat aero gedeelte bij het achterwiel) en standaard de 28mm banden achter en 25mm voor
Laatst gewijzigd door Roan123 op 14 okt 2020 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaaf vergelijk, waar een breed scala aan invloeden duidelijk maakt dat 300gr niet veel uitmaakt vwb uphilRoan123 schreef: ↑12 okt 2020 14:38deze gast doet een vergelijk met de ultimate
https://www.youtube.com/watch?v=csviaX5r6qY
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.