Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 okt 2020 08:27

53x11 schreef: 14 okt 2020 08:03
Vicenza schreef: 14 okt 2020 07:39 Enorm frustrerend thestudent!
Ik heb gisteren nog mogen opponeren bij een promotie die nog wel live was, wel met 3 opponenten via zoom, maar toch ook 3 live. Verder natuurlijk een beperkt aantal bezoekers. Me dunkt zou dat toch nog steeds moeten kunnen? Het valt onder het kopje samenkomsten in de routekaart. Waarschijnlijk zullen je gasten wel moeten reserveren.
Was het zo leuk als andere promoties? Nee, maar het had ook weer z'n eigen grappige momenten.
In ieder geval veel succes volgende week!
Zal per uni verschillend zijn, al kan ik me voorstellen dat na vandaag het overal online gaat/moet. Bij ons is alles online, vorige maand was ik als opponent bij een andere uni wel live aanwezig, maar was de helft van de opponenten via een scherm.
Bedankt jongens, in mijn ogen moet het ook en zelfs volledig veilig kunnen. Maar ik wacht de voorschriften na deze maatregelen af. Ook jammer dat er qua eten niet veel anders op zit dan na afloop Pizzas te bestellen. Receptie en feest was sowieso al niet mogelijk. Maar nu mag ik zelfs niet gaan eten met mijn ouders achteraf. Achja, dat is dan ook niet anders, maar ook sneu voor de restauranteigenaar die nu weer 4 weken dicht is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 okt 2020 09:05

@the student. Sorry dat ik door alle losse stukjes aangenomen had dat je nog met je promotie onderzoek bezig was, terwijl de promotie datum al vast stond.

Dat missen van motivatie hoor ik van dichtbij. Jammer genoeg is het niet mogen werken op een normale werken helemaal niet zo fijn als dat in de media regelmatig voorgesteld wordt.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6579
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 okt 2020 09:58

Ik snap echt helemaal niks van de weerstand tegen de mondkapjes. Net als de meeste van jullie kan ik niet beoordelen of het wel of niet helpt.

Voor mij is de enige maatregel waar ik geen last van heb. Vorige maand was ik in Italië en na twee dagen was ik gewend dat je bij de super/bar/receptie zo'n ding opzet.

ALLE andere regels raken mij wel. Soms heel fors

Sommige emotioneel zoals de 1,5 meter. Zie je na een jaar je vrienden in Italië en sta je als een paar zombies op 1,5 meter op een wereldvreemde en sociaal totaal onbegrijpelijke manier elkaar te begroeten.

Ik mag graag naar een concert gaan. Laatste jaren niet meer naar de grote acts maar juist kleine bandjes die in kleine zaaltjes/cafe optreden. Die zaaltje MOETEN een beetje goed gevuld zijn anders kan het niet uit. Je moet bij dat soort optredens haast wel een beetje van elkaar houden. De charme van dat soort optredens. Kansloos voorlopig.

Thuis 3 personen ontvangen. Ik mag graag voor een wat grotere groep koken. Lekker met 10 man rond een paar knappe pannen/schalen eten. Haal ik veel voldoening uit en heb ik ook mijn bijnaam aan te danken. Kansloos voorlopig. Ik snap wel dat het lastig is te controleren. Maar m'n dochter loopt stage in een ziekenhuis en werkt daar 1-2 dagen in de week. Haar vriend die sinds de crisis bij ons woont (om er 1 huishouden van te maken) werkt ook in een ziekenhuis. Zou wel heel respectloos zijn als ik dan juist thuis onder hun neus die regel niet zou hanteren. Ik ga die jongelui niet in verlegenheid brengen want voor hun is het al zwaar genoeg.
Neemt niet weg dat ik etentjes met een flink groep enorm mis. Enorm!

Zo hebben alle maatregelen vooral effect om mijzelf als mens. Dat mondkapje valt daar echt bij in het niet. Gaat nergens over. Dat is zoiets als 2 weken geweldig fietsen in Italie en dan VOORAL zeuren dat je 1 keer lek hebt gereden.

Overigens verreweg de maatregel die bij mij het hardst is aangekomen is het thuiswerken. Heel veel ICT-budgetten gingen nu naar laptops/netwerken voor thuisgebruik. Innovatie op lange termijn waar ik mee bezig ben ging aan de kant bij de diverse opdrachtgevers. Een van de mogelijke (ik had alle project voorbereiding al gedaan) opdrachtgevers heeft al mensen moeten ontslaan. Een opdrachtgever zou half oktober opnieuw kijken maar ik ben bang dat ik antwoord wel weet.
Kost mij al een vermogen maar toch vind ik de maatregelen die mijn sociale leven overhoop gooien veel zwaarder. Een keer geen nieuwe fiets/versterker/horloge is jammer maar een jaar je vrienden niet een keer stevig beetpakken of met tien man een goeie pan erwtensoep leegschrapen zijn pas echt onbetaalbaar.

Een ieder die heel heftig op mondkapjes reageert ben ik dan ook wel een beetje jaloers op. De andere maatregelen zitten dan blijkbaar niet in weg.................

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13511
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 okt 2020 10:14

@Gastheer+1

Ik snap dat het voor heel veel mensen echt heel lastig is.
Ook een manier vinden in werk als dat kan. In sommige branches kan het helemaal niet meer.

Ik heb het geluk dat ik twee jaar geleden helemaal klaar was met vier dagen 3 uur in de auto zitten en heb hier aangegeven het anders te gaan doen. 1 dag op locatie en de rest via teams/skype en overleggen halveren.
Twee redenen.
-Onzin reistijd en de weg leeg maken voor mensen die wel echt moeten reizen voor werk of anders!
-Zorgen dat mijn team een goede work life balans krijgt. Het heeft wel bijna een jaar geduurd voordat iedereen dit als een verbetering ervaarden, sommige na een week andere pas na een jaar en sommige nooit.

Wat ik ermee wil zeggen, een groot deel maakt nu een verandering door die normaal in 10 jaar plaatsvind. Gun jezelf de tijd! Kijk naar je tijdbesteding. Praat erover thuis. vragen en luisteren!!!!!

Als je gewend was zoals ik te reizen heb ik ineens heel veel tijd over daar moet je aan wennen hoe gek het ook klinkt.

Zie ook kansen! waarmee ik besef dat zo'n opmerking voor sommige keihard en lomp aankomt, zeker als je in de horeca, reis of evenementen wereld werkt en dan vergeet ik er veel! Maar er zijn echt kansen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 okt 2020 11:06

@gastheer: mee eens, zo sta ik er ook in
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6360
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 okt 2020 11:30

Inderdaad, geplande zondag in de herfst vakantie met vrienden naar het strand. 4 gezinnen samen, eten bij een goede strand tent ( mossels - frieten en stoofvlees voor diegene die niet van mossels houden ). Goede verhalen van de afgelopen periode, en zeker even praten over volgend jaar zomer om minimaal een week te fietsen rond Lac d' Annecy.

Het eerste is al afgezegd een maand geleden. De zomer volgend jaar ..... we hopen er op. De skivakantie van januari en maart kunnen we waarschijnlijk wel vergeten. Ook dat is voor ons altijd vrienden ontmoeten op de piste die we één of twee keer zien per jaar.

Het werk gaat gewoon door, onmisbaar beroep zeggen ze dan. Hopen dat alle collega's veilig en wel kunnen blijven, want hele shiften in quarantaine zal niet fijn worden. Gelukkig hebben we alle maatregelen kunnen treffen op het werk, en zelfs samen eten op 1,5mtr gaat prima.

Mondkapjes : ja ach - ik geloof er niet in - zeker niet omdat het gros niet weet hoe zo'n ding gedragen moet worden. Mijn lief werkt in de zorg en ziet het gestuntel met die mondkapjes.. vaak zo erg dat ze juist een averechts effect kunnen hebben. Maar we hebben er mee te dealen , minder erg dus dan vrienden een tijd niet zien.

Voor onze zoon vind ik het erger. Zit aan boord vanaf augustus tot december dit jaar en misschien nog iets langer. Komt op erg mooie plaatsen maar mag nergens aan land om een biertje te drinken. Het is gewoon een erg kleine bubbel met 6 aan boord voor 5 maanden. De kans om zo #corona op te lopen is wel erg minimaal of het zou door een surveyor moeten komen die aan boord stapt om te controleren.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

i-mac

i-mac 14 okt 2020 11:38

@Gastheer, zo zie ik het ook.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 okt 2020 11:46

Dus omdat je alles erg vind wat niet kan moet je maar niet zeuren over een mondkapje want dat is zogenaamd niet erg? Rare redenatie.

De mondkapjes worden ons letterlijk door de strot gedrukt. En ik kan je nu al vertellen dat we er nooit maar dan ook nooit meer vanaf komen als het wettelijk is vastgelegd. Of dacht je nou serieus dat we over een jaar, of 2 jaar vrolijk weer mondkapjesloos door het leven kunnen gaan.

Het mondkapje is een ongelofelijke fundamentele aantasting van onze persoonlijke integriteit. Als je dat niet ziet dan verdien je ook gewoon om de rest van je leven met een lap stof voor je kop te lopen.

De overheid gaat dus voor de rest van ons leven bepalen dat onze ademhaling belemmerd gaat worden. De overheid gaat bepalen dat sociale interactie op basis van non verbale communicatie niet meer mogelijk zal zijn. Het gezicht, het meest kenmerkende element van een mens moeten we verstoppen..

Echt het gaat er bij mij niet in dat dit allemaal voor zoete koek geslikt gaat worden.

De stap na de verplichting in openbare ruimtes is overal en altijd een mondkapje op. En al die makke schapen lopen er achter aan..

Oja had ik het al gehad over de totale nutteloosheid? Ach laat maar...

Ik maak tzt demonstratief een mondkapje van een visnet of vlindernet. Die hang ik dan voor mijn keel. Want meer bescherming bied het van en naar toch niet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 okt 2020 11:49

@RVV Ik heb met je te doen. Nu al aannemen dat we nooit meer van het mondkapje af komen. We zullen over twee jaar zien.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6196
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 okt 2020 11:59

Mondkapje bij je hebben in openbare binnen ruimtes....
Winkels zijn van de winkeliers toch? Die mochten zelf al beskluiten nover een verplichting (maar zullen nu wel allemaal meegaan)

Maar joh, prima om zo'n ding bij me te steken. Ik geloof ook niet in de beschermende werking bij het huidig gebruik. Maar t zal wel leiden tot minder volk op de drukke plekken. En dat effect is natuurlijk wel nuttig.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 14 okt 2020 12:04

Gastheerg schreef: 14 okt 2020 09:58 Ik snap echt helemaal niks van de weerstand tegen de mondkapjes. Net als de meeste van jullie kan ik niet beoordelen of het wel of niet helpt. [...]
Gelukkig hoeven we dat zelf niet te beoordelen; daar hebben we het RIVM voor opgericht en die hebben geen enkele twijfel of het wel of niet werkt. Gewoon een beetje naar wetenschappelijk onderzoek luisteren voelt voor mij als de verstandigste optie.
Weerstand tegen het dragen van een mondkapje is - volgens mij - een marginaal verschijnsel.
Ik vind het naar dat de beperkingen in het sociale verkeer zo'n grote invloed op je ervaren levensvreugde veroorzaken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 okt 2020 12:12

Alhoewel ik een kapje dragen om meerdere redenen erg vervelend vind, zou ik die dingen omarmen als daarmee andere restricties niet zouden hoeven. En zo lastig is het toch niet om je voor te stellen dat een fysieke barrière voor iemand die besmet is tenmiste een deel van het virus tegen houdt?

@sloeren: jammer genoeg lijkt het RIVM niet echt gebruik te maken van de kennis die er in de wereld inmiddels opgedaan is.

@RVV: ik deel je zorgen over het gehannes met de wet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten