Dit hoort niet zo idd. Even langs de fm zou ik zeggen
Giant
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Bekende klacht bij af fabriek geleverde tcr disc fietsen. je kunt in de buis met afstandhouders of foam werken (werkt met Di2/etap maar uiteraard niet met kabelbediende derailleurs maar doorgaans stopt het straktrekken van de remleiding ook al de meeste rammelgeluiden.
Gisteren uitgebreid bij BCE Bikes in Putten geweest om mij te laten informeren over een eerste racefiets. Ik mountainbike nu ruim 5 jaar en heb al een mooie carbon MTB. Uiteindelijk, na verschillende overwegingen gekozen voor een Giant Defy Advanced 1 2021. Prachtige fiets zeg! Verwachting is dat deze beschikbaar is in week 2 van 2021. Ik kijk er erg naar uit!
Prachtige fiets. Mooie afmontage. Wat ik alleen niet begrijp is dat er geen ultegra crankset gemonteerd is. In mijn ogen zonde van de hele set. De verschillen zijn vast te verwaarlozen, maar het naampje Ultegra erop doet toch ook wat. Laat je dit alsnog doen?agroote schreef: ↑18 okt 2020 14:16 Gisteren uitgebreid bij BCE Bikes in Putten geweest om mij te laten informeren over een eerste racefiets. Ik mountainbike nu ruim 5 jaar en heb al een mooie carbon MTB. Uiteindelijk, na verschillende overwegingen gekozen voor een Giant Defy Advanced 1 2021. Prachtige fiets zeg! Verwachting is dat deze beschikbaar is in week 2 van 2021. Ik kijk er erg naar uit!
Zeer waarschijnlijk niet. Maar meer het idee dat daar dan geen ultegra staat.. maar je kan na een aantal flinke kilometers de boel natuurlijk zo vervangen.
-
- Forum-lid
Dit wordt om kostenbesparing gedaan. Je ziet het ook bij de tcr advanced met Carbon Wielen. Daar is de ultegra crank ook achterwege gelaten. De Defy is in verhouding ook een duurdere fiets als de tcr als je kijkt naar de advanced tcr die wel met ultegra crank verkocht wordt.
Dit zie je idd bij de Giant TCR Advanced 1+ die 400 duurder is dan de Giant TCR Advanced 1 zonder carbon wielen terwijl die wel een Ultegra crank heeft. In mijn ogen doet dat echt afbreuk aan het geheel.sensawielerfan schreef: ↑18 okt 2020 19:49 Dit wordt om kostenbesparing gedaan. Je ziet het ook bij de tcr advanced met Carbon Wielen. Daar is de ultegra crank ook achterwege gelaten. De Defy is in verhouding ook een duurdere fiets als de tcr als je kijkt naar de advanced tcr die wel met ultegra crank verkocht wordt.
Het zal in de praktijk niet veel uitmaken maar zo'n RS510 crank oogt toch een beetje mehhhhh