Wielerseizoen 2020
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Of wél interessanter, maar niet spannender... Allaphilippe rijdt ergens weg, en de lage landen kijken naar elkaar of reageren te laat.., Dan heb je een solo, wat zeker niet een bloedstollender slot geeft, maar was de situatie wel interessanter geweest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Na de val van Alaphilippe was eigenlijk maar de laatste 2 km spannend.
Geen mens die nog de achtervolgende groep nog zag terugkeren dus was het wachten op de sprint.
Geen mens die nog de achtervolgende groep nog zag terugkeren dus was het wachten op de sprint.
Even de foto uit het artikeltje:i-mac schreef: ↑19 okt 2020 14:29 Beelden zeggen soms meer dan duizend woorden. Of hoe een “strijd” alleen bij veel kijkers speelt.
“Ik denk dat jij wint”: hoe ‘rivalen’ Van Aert en Van der Poel elkaar na de finish van de Ronde even omhelsden
https://www.hln.be/ronde-van-vlaanderen ... ~a9fc8dd8/
als alaphilippe was weggereden hadden beiden er vol achter gereden, ze verstaan elkaar beter dan je zou denken en slabakken zit niet in hun karakter.MarkVeenstra schreef: ↑19 okt 2020 15:22 Of wél interessanter, maar niet spannender... Allaphilippe rijdt ergens weg, en de lage landen kijken naar elkaar of reageren te laat.., Dan heb je een solo, wat zeker niet een bloedstollender slot geeft, maar was de situatie wel interessanter geweest.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Moeilijk om daaruit conclusies te trekken. Het verschil was relatief klein en elke sprint is anders. Elke wedstrijd zal een andere sprint genereren; door het wedstrijdverloop en ook door de samenstelling van de groep.MarkVeenstra schreef: ↑19 okt 2020 13:09 Precies mijn gedachtegang..
En dan bedenken dat WvA tot de subtop van de absolute sprinters zit, tot en met de tour de france aan toe. Zou ik vermoeden dat hij de explosievere van de 2 is.
Maar conclusie, sprintje 150m --> vd Poel
sprintje iets langer, zeg ~300m.., weten we niet.., maar vermoedelijk WvA
Sprintje echt lang of lastig.., weten we nog niet, maar vermoedelijk vd Poel
Sprinten in een groepje, als ze elkaar de winst gunnen worden ze niet 8e en 9e .
En gisteren had WvA het initiatief op een 250 a 300m voor de meet moeten nemen.., Of eigenlijk, op elk moment, zolang hij maar eerder begon dan vd Poel. Maar dat is achteraf wel heel makkelijk praten natuurlijk en zelfs dan was de winst geen zekerheidje geweest natuurlijk.
...............
VanAert wist dat hij vroeg moest beginnen (zegt ie) maar doet dat niet. Vroeg beginnen is natuurlijk ook geen garantie op winst tegen VdP.
Volgens mij verliest VanAert de sprint niet in de sprint, maar in zijn seizoensindeling.
Je kan die vorm gewoon niet over zo'n lange periode op datzelfde peil houden.
De vorm van MSR en de Tour haalde hij gisteren niet meer. Je moet keuzes maken en hij heeft er voor gekozen om het zwaartepunt niet in deze periode te leggen: dat levert hem vooral tweede plaatsen op (wk, wk tijdrijden en nu de RVV, hij heeft geluk dat PR afgelast is).
Als hij echt achter die keuzes staat dan is het niet erg om tweede te worden. Als ie dat de volgende seizoenen herhaalt, dan wordt hij een tweede Poupou. Misschien leert hij eruit, misschien niet.
Het omgekeerde zien we bij VdP die duidelijk wel zijn piek bij deze periode gelegd heeft. En zo hoort het ook voor een echte
kopman.
Voor hem is het jammer dat PR afgelast is, de kans dat ie ook daar zou winnen acht ik de huidige omstandigheden zeer groot.
Vermoedelijk wel, maar het is nog maar een week geleden dat Alaphilippe een sprint won tegen VdP, dus gaan we hem toch niet onmiddellijk als kansloos beschouwen... tenzij hij een moto op z'n weg tegenkomt natuurlijk...
Goh, die tweede plaatsen vallen wel mee denk ik als je Milaan San Remo, de Strade Bianchi, twee etappes in de tour, het BK tijdrijden en de groene trui in de Dauphine wint.lugosi schreef: ↑19 okt 2020 19:15
Volgens mij verliest VanAert de sprint niet in de sprint, maar in zijn seizoensindeling.
De vorm van MSR en de Tour haalde hij gisteren niet meer. Je moet keuzes maken en hij heeft er voor gekozen om het zwaartepunt niet in deze periode te leggen: dat levert hem vooral tweede plaatsen op (wk, wk tijdrijden en nu de RVV, hij heeft geluk dat PR afgelast is).
Bijna het hele peloton zou tekenen voor 'enkel' zijn tweede plaatsen denk ik. Geen idee waar je het haalt dat hij geluk mag hebben dat PR afgelast is - op basis van de sprint gisteren??
Soit, na het incident van gisteren tonen de heren dat ze ook grote heren zijn, maar dat wisten we al:
https://sporza.be/nl/2020/10/19/motorri ... me=DM77619
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Van Aert tegen Mathieu Van der Poel: Ik denk dat jij gewonnen hebt
Hoe Julian Alaphilippe een bericht met opgestoken duim, vanuit de kliniek naar de betrokken motorrijder stuurt.
Of hoe echt grote toppers de media, die van elke mug een olifant proberen te maken, een neus zetten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik denk niet dat het meevalt om na je knechtenrol alleen nog tweede plaatsen te rijden. Dat heel het peloton daarvoor zou tekenen, tja de meesten wel natuurlijk, alleen renners met de capaciteiten van VanAert niet (en zo zijn er niet veel).Pelep schreef: ↑19 okt 2020 19:35Goh, die tweede plaatsen vallen wel mee denk ik als je Milaan San Remo, de Strade Bianchi, twee etappes in de tour, het BK tijdrijden en de groene trui in de Dauphine wint.lugosi schreef: ↑19 okt 2020 19:15
Bijna het hele peloton zou tekenen voor 'enkel' zijn tweede plaatsen denk ik. Geen idee waar je het haalt dat hij geluk mag hebben dat PR afgelast is - op basis van de sprint gisteren??
.......................
Ik zie VanAert in z'n huidige vorm VdP niet kloppen in een sprint, en al zeker niet op de piste van Roubaix.
Toevallig luisterde ik nu net naar de podcast 'In het wiel' met Tom Boonen (op HLN) en stel vast dat ik net dezelfde analyse heb gemaakt als Tom.
Tom stelt het net iets scherper door te verwijzen naar die zinloze knechtenrol in de Tour, of het dat waard was en op welke manier je daar in de toekomst mee moet omgaan.
Tom stelt ook stellig (voor honderd percent zeker zegt hij) dat dit een effect heeft gehad op het prestatieniveau van VanAert tijdens de laatste weken.
Wie ben ik om Tom Boonen tegen te spreken....
Die paar centimeter had ook zo de andere kant op kunnen vallen. Scorebordwijsheid Journalistiek zal ik het niet noemen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen. Als Roglic het geel had gepakt was het haleluja geweest: superknecht en etappezeges.
Less is bore