Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou een oude handdoek pakken, liefts niet in de droger geweest en soort handdoek in je hand en de band erdoor trekken.
Ik laat het overigens altijd gewoon zitten tenzij het echt heel veel is. Maar meestal zit het ook een soort aan de onderkant.
@orlok. Ik zie wel vaker staan als banden leeglopen oorzaak: te smal velglint. Maar dat kan haast niet het oude 12mm tape is bijna niet meer verkrijgbaar. Ervan uit gaan dat het minimaal 19mm is gebeurt dit gewoon niet.
Ik laat het overigens altijd gewoon zitten tenzij het echt heel veel is. Maar meestal zit het ook een soort aan de onderkant.
@orlok. Ik zie wel vaker staan als banden leeglopen oorzaak: te smal velglint. Maar dat kan haast niet het oude 12mm tape is bijna niet meer verkrijgbaar. Ervan uit gaan dat het minimaal 19mm is gebeurt dit gewoon niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21
Hallo allemaal, ik heb een lekke tubeless band die volgens mij niet meer wordt gedicht door de latex. Eerst zag ik er wel sealant uitkomen maar nu alleen lucht. Zou ik het kunnen repareren door alleen sealant toe te voegen? Of moet ik de band gelijk vervangen ? Wat zouden jullie doen? Ik rijd Giant gavia tubeless banden op mijn TCR. Ik vind het ook vreemd dat als de band al aardig wat druk heeft verloren dat er dan geen lucht meer lijkt te ontsnappen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als ik de laatste zin lees zou ik vloeistof toevoegen.
Ja waarschijnlijk een kwestie van sealant bijvullen en nog een keer proberen.
Sinds kort ben ik ook begonnen met tubeless op mijn racefiets. Op de mtb rij ik al jaren tubeless, maar dat was een flink gedoe om alles goed te monteren.
Ik heb een R24 spline disc wielset van dt swiss, dit heb ik gecombineerd met mavic Yksion pro ust banden. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.
Normaal zou je verwachten dat het zogenaamde ploppen vrij veel moeite kost, hier viel het erg mee. Ik had verwacht dat het niet zonder compressor zou lukken, maar na de kern te verwijderen lukt het de eerste keer al met de gewone fietspomp.
De eerste rit verloor het achterwiel wat druk, maar na het bijvullen van de sealant heb ik al een paar honderd kilometer zonder problemen gereden.
Tubeless kan dus ook vrij makkelijk gaan.
Sinds kort ben ik ook begonnen met tubeless op mijn racefiets. Op de mtb rij ik al jaren tubeless, maar dat was een flink gedoe om alles goed te monteren.
Ik heb een R24 spline disc wielset van dt swiss, dit heb ik gecombineerd met mavic Yksion pro ust banden. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.
Normaal zou je verwachten dat het zogenaamde ploppen vrij veel moeite kost, hier viel het erg mee. Ik had verwacht dat het niet zonder compressor zou lukken, maar na de kern te verwijderen lukt het de eerste keer al met de gewone fietspomp.
De eerste rit verloor het achterwiel wat druk, maar na het bijvullen van de sealant heb ik al een paar honderd kilometer zonder problemen gereden.
Tubeless kan dus ook vrij makkelijk gaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21
Bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik dat eerst proberen. Ik heb zelf nog geen sealant. Iemand tips voor goede en betaalbare sealant?
Dan ga ik dat eerst proberen. Ik heb zelf nog geen sealant. Iemand tips voor goede en betaalbare sealant?
Warm water maakt het wat zachter. Je kunt ook een stuk knippen van een oude band en daarmee langs de randen wrijven.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind de notubes toch het beste de normale of de race sealant. Ik neig zelfs naar de normale.JulianVelo schreef: ↑19 okt 2020 23:08 Bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik dat eerst proberen. Ik heb zelf nog geen sealant. Iemand tips voor goede en betaalbare sealant?
De race sealant is niet per se voor racefietsen maar ook voor MTB race omdat ie grotere gaten afdicht, maar ook sneller uitdroogt. Race staat voor competitie.
Ik heb geen ervaring met lekke banden op de racer. De normale dicht perfect af of ie ook gaten dicht weet ik niet.
Gistermiddag de nieuwe Pirelli Cinturato Gravel 700x40c (Mixed Terrain) bandjes gemonteerd. Ze gingen met enig wringen vlot op de velgen. De voorband plopte meteen met m'n eigen hobby compressor. Achterband lukte echter niet. Ook niet na toevoeging van zeepwater.....
Gelukkig zit de Kwikfit om de hoek. En met hun compressor plopte de band wel. Weer thuis bij beide banden vloeistof toegevoegd én de tubeless dans gedaan!
Vanmiddag staan ze nog op druk, dus de operatie lijkt geslaagd, met dank aan....
Gelukkig zit de Kwikfit om de hoek. En met hun compressor plopte de band wel. Weer thuis bij beide banden vloeistof toegevoegd én de tubeless dans gedaan!
Vanmiddag staan ze nog op druk, dus de operatie lijkt geslaagd, met dank aan....
Als de Kwikfit niet open is kan je ook altijd een CO2 patroon proberen.
Hanz Bé schreef: ↑20 okt 2020 15:35 Gistermiddag de nieuwe Pirelli Cinturato Gravel 700x40c (Mixed Terrain) bandjes gemonteerd. Ze gingen met enig wringen vlot op de velgen. De voorband plopte meteen met m'n eigen hobby compressor. Achterband lukte echter niet. Ook niet na toevoeging van zeepwater.....
Gelukkig zit de Kwikfit om de hoek. En met hun compressor plopte de band wel. Weer thuis bij beide banden vloeistof toegevoegd én de tubeless dans gedaan!
Vanmiddag staan ze nog op druk, dus de operatie lijkt geslaagd, met dank aan....
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless