Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

BartNL
Forum-lid

BartNL 20 okt 2020 13:55

Keezx schreef: 20 okt 2020 12:01 Ja, we lijken hier toch wel op een enorme cultuurkloof te stuiten.
Misschien geeft de Belgische natie niet zoveel aanleiding tot chauvinisme en komt alles in het koersen naar buiten. (ik sla er ook maar een slag naar)
Een socioloog kan dat misschien wel toelichten
dat werkt in Nederland ook zo of dan op zijn minst bij mij. In feite snap ik niet waarom Lotto Jumbo Roglic nog onder contract heeft. Ik zie liever dat de ploeg voor Dumoulin, Kruijswijk of Van Aert rijdt en 2e wordt dan dat ze voor Roglic rijden en winnen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 20 okt 2020 13:56

Joseba schreef: 20 okt 2020 09:50

Dat komt ook doordat Vive le Velo de bron is. Dat gaf zelfs Anna toe toen ze daar aan tafel zat. Gaf toen ook d'Hoore op als favoriet voor De Ronde maar zei tegelijk dat ze niet anders kon bij Karl aan tafel.
Dat zegt iets over de diplomatie van Anna, niet over Vive le velo..

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 20 okt 2020 14:10

daniel1975 schreef: 20 okt 2020 11:55

En daar gaat het dus al helemaal mis. 2 etappes en het geel was voor de ploeg vele malen belangrijker geweest dan 5 losse etappes.
Ik denk dat velen in Vlaanderen niet willen zien welke stappen WvA heeft gemaakt onder de vleugels van de Jumbo-ploeg.
En wielrennen is nog steeds een teamsport, waar je als ploeg opereert. En soms rij je dan voor jezelf en soms voor de ploeg. Schijnt heel moelijk te zijn om dat te willen snappen.
Als je er niet in slaagt om dat geel te halen dan kan je dat argument natuurlijk niet gebruiken.
In de meeste ploegen rijdt een kopman alleen voor een andere als hij daarmee zijn kansen niet verknoeid.
Veel mensen hebben gewaarschuwd vor de gevolgen hiervan in oktober, zij hebben gelijk gekregen. Maar blijkbaar ligt het nogal gevoelig om dat uit te spreken.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 okt 2020 14:14

BartNL schreef: 20 okt 2020 13:55 CUT
dat werkt in Nederland ook zo of dan op zijn minst bij mij. In feite snap ik niet waarom Lotto Jumbo Roglic nog onder contract heeft. Ik zie liever dat de ploeg voor Dumoulin, Kruijswijk of Van Aert rijdt en 2e wordt dan dat ze voor Roglic rijden en winnen.
Dus je ziet van Aert als reserve Nederlander?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

i-mac

i-mac 20 okt 2020 14:27

Morgen staat de 3-daagse Brugge-De Panne op de kalender. Helaas geen 3 dagen meer (naam bleef behouden), maar wel een mooi deelnemersveld. En morgen krijgen ze een extra tegenstrever ... de zuidwestenwind. Met pieken tot 80km/u krijgen we gegarandeerd een waaierskoers voor de kiezen. Daar ga ik toch naar kijken.
Deze middag tijdens een korte rit al een glimp opgevangen van de dames die vandaag hun wedstrijd fietsen.

BartNL
Forum-lid

BartNL 20 okt 2020 14:28

Keezx schreef: 20 okt 2020 14:14 Dus je ziet van Aert als reserve Nederlander?
zoiets ja, wanneer Van Aert het goed doet wordt ik oprecht blij maar dat heb ik bij Roglic niet. Zou Van Aert met een Nederlander om de overwinning rijden dan moet ik het per geval ervaren. Ik heb liever dat Van Aert een rit wint dan Roglic of Alaphilippe. Zondag was ik heel blij dat niet hij maar van der Poel won dus waarschijnlijk is Van Aert voor mij dan wat jij 'reserve' noemt ;)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 20 okt 2020 15:13

i-mac schreef: 20 okt 2020 14:27 Morgen staat de 3-daagse Brugge-De Panne op de kalender. Helaas geen 3 dagen meer (naam bleef behouden), maar wel een mooi deelnemersveld. En morgen krijgen ze een extra tegenstrever ... de zuidwestenwind. Met pieken tot 80km/u krijgen we gegarandeerd een waaierskoers voor de kiezen. Daar ga ik toch naar kijken.
Deze middag tijdens een korte rit al een glimp opgevangen van de dames die vandaag hun wedstrijd fietsen.
Ik had het weerkaartje als bekeken ja. Wordt inderdaad een mooie Vlaamse koers met die wind op de kant!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 20 okt 2020 15:26

Keezx schreef: 20 okt 2020 14:14
BartNL schreef: 20 okt 2020 13:55 CUT
Dus je ziet van Aert als reserve Nederlander?
En VdP als halve Belg en zo is de cirkel rond :mrgreen:
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 okt 2020 16:27

lugosi schreef: 20 okt 2020 14:10

En daar gaat het dus al helemaal mis. 2 etappes en het geel was voor de ploeg vele malen belangrijker geweest dan 5 losse etappes.
Ik denk dat velen in Vlaanderen niet willen zien welke stappen WvA heeft gemaakt onder de vleugels van de Jumbo-ploeg.
En wielrennen is nog steeds een teamsport, waar je als ploeg opereert. En soms rij je dan voor jezelf en soms voor de ploeg. Schijnt heel moelijk te zijn om dat te willen snappen.
Als je er niet in slaagt om dat geel te halen dan kan je dat argument natuurlijk niet gebruiken.
In de meeste ploegen rijdt een kopman alleen voor een andere als hij daarmee zijn kansen niet verknoeid.
Veel mensen hebben gewaarschuwd vor de gevolgen hiervan in oktober, zij hebben gelijk gekregen. Maar blijkbaar ligt het nogal gevoelig om dat uit te spreken.
van aert is er niet in geslaagd van de ronde te winnen dus moet er in de toekomst niet meer voor hem geknecht worden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 20 okt 2020 16:38

Er is nu ook niet geknecht voor hem ;-)
Afbeelding

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 20 okt 2020 16:47

lugosi schreef: 20 okt 2020 14:10

Waarom kun je dat argument niet gebruiken?
De renners volgen gewoon de team strategie, want ze worden betaald om te doen wat de ploegleiding hen opdraagt.
Het was een gecalculeerd risico van TJV.
En als je de sprint a deux verliest met 10 cm ofzo, dan is er niet iets helemaal fout gegaan.
Misschien maakte onze Wout een inschattingsfout door de sprint te laat aan te gaan, net zoals Matthieu dat een week eerder deed?
Of was hij gewoon sterker net zoals vaak in het veld....
Afbeelding

Pelep
Forum-lid

Pelep 20 okt 2020 16:55

TL@ schreef: 20 okt 2020 16:38 Er is nu ook niet geknecht voor hem ;-)
:lol: Aiai weer op de zere tenen gaan staan :lol:

Dat gezegd zijnde, Taco van der Hoorn heeft wel berenwerk verzet. Als Tim De Clercq in je wiel gaat zitten de eerste 3 uren ben je sterk bezig.
Blijft de vraag of ze dat hadden moeten doen, QSD had het anders wel gedaan.

Plaats reactie