wielen carbon hoogte velg
-
- Forum-lid
Ben ik de enige die opmerkt dat de vraag geen enkele relatie heeft met de introductietekst?
Nee jij bent niet de enige.
-
- Forum-lid
Hoe hoger de velg, hoe meer aerodynamisch voordeel en zeileffect. Maar ook: meer gewicht en meer gevoelig voor zijwind. Ook sturen hoge velgen lastiger bij hoge snelheden, bijvoorbeeld in afdalingen. Voor gebruik op de openbare weg wordt 50-60 mm hoog wel gezien als een optimaal compromis tussen de voor en nadelen.
Ik vind 35 mm niet hoog. Ik rijd er zelf altijd mee en ervaar die hoogte als perfect voor bijvoorbeeld de Ardennen of rijden over kasseien.
Ik vind 35 mm niet hoog. Ik rijd er zelf altijd mee en ervaar die hoogte als perfect voor bijvoorbeeld de Ardennen of rijden over kasseien.
Dát je tot stilstand komt geloof ik meteen. Daar gaat het dan ook niet om, het gaat erom hoe je tot stilstand komt en waar.Zottenpedj schreef: ↑20 okt 2020 20:34 Wou enkel maar laten weten dat het zeker kan om met full carbon wielen te doen wat je met alu kan.
Maar eerlijk is eerlijk in de regen heb ik soms spijt dat de alu set niet zit. Maar uiteindelijk kom je met alle wielen wel tot stilstand.
Mss moet je met Carbon wat beter opletten, en kan je als je je niet zelfzeker voelt kan je mss beter voor alu gaan