Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

201 cm lang en dan op de racefiets

gijs01
Forum-lid

gijs01 23 feb 2010 00:15

Hele dikke fiets zeg whow! alleen de vragensteller zal dit mogelijk budgettair wat ambiteus vinden. Wel goed dat je het verhaal dat lange mannen geen frame kunnen vinden op zeer overtuigende wijze van tafel veegt.
Camerig is prachtig!

sem
Forum-lid

sem 23 feb 2010 00:17

Misschien is dit iets voor je:

http://link.marktplaats.nl/322371839
Ik woon in een dorp waar ze kat nog met een u schrijven......

gijs01
Forum-lid

gijs01 23 feb 2010 00:26

Wel de sportieve variant van de Specialized. De persoon in kwestie heeft geen ervaring met de racefiets dus om die nu een Tarmac te adviseren? Een Specialized Roubaix zou ik logischer vinden
Camerig is prachtig!

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 23 feb 2010 01:07

Je bent met 201 cm idd lang, maar dat moet niet onoverkomelijk zijn. Je komt dan vlgs mij sowieso bij de hoogste frame-maten uit...64 of 65 cm.
Ikzelf ben 198 cm en rijd probleemloos op een Cube Peloton 64 cm frame. de afstelling van je zadelhoogte is in feite het allerbelangrijkste in dit geval. Je bent misschien geneigd om deze te laag af te stellen. Ik ben langzaamaan aan het proberen geweest en kwam uiteindelijk 2 cm hoger uit met mijn zadel dan waarop ik het zadel in eerste instantie (na aankoop) had afgesteld (op basis van de 'geldende' afstelregels)
Als je tweedehand wilt kopen dan zou ik zoeken naar de genoemde frame-maten.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

stinus
Forum-lid

stinus 23 feb 2010 10:44

en die specialized is alleen een frameset?

richard1974
Forum-lid

Gebruikersavatar richard1974 23 feb 2010 10:49

Ben zelf 201m en heb een 63 en een 65 frame. Beide frames zitten als gegoten. Hoogte is niet allesbepalend. Ik zou toch echt eerst eens moeite doen om uit te vinden welke fietsenzaak bij jou in de buurt deskundig is. Een goede FM zal je nooit met een verkeerd frame de deur uit sturen. De framehoogte bepalen aan de hand van allerlei websites terwijl je niet zo veel ervaring hebt is toch een gok.

sem
Forum-lid

sem 23 feb 2010 19:56

Gijs01 schreef:Wel de sportieve variant van de Specialized. De persoon in kwestie heeft geen ervaring met de racefiets dus om die nu een Tarmac te adviseren? Een Specialized Roubaix zou ik logischer vinden

Ik adviseer niets, maar zag deze op marktplaats staan en misschien dacht dat dit een optie voor hem zou kunnen zijn....
Ik woon in een dorp waar ze kat nog met een u schrijven......

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 feb 2010 21:11

Stinus schreef:en wat moeten wij met fred?

Niets, wat mij betreft................ Ik heb mijn bike niet gelinkt.

Op de vraag van Freekie is in ieder geval aangegeven dat er genoeg mogelijkheden zijn (beter dan bij MTB), maar hoe is je verhouding benen vs de rest?
Ik zou in jou geval in ieder geval naar minimaal 1 of meerdere betrouwbare FM's gaan en die adviezen naast elkaar leggen.
Nieuw of goede 2e hands hangt af van je beschikbare budget.
Succes bij je zoektocht en neem geen overhaaste beslissing
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

stinus
Forum-lid

stinus 23 feb 2010 21:38

fred mtb-sport schreef:
Stinus schreef:en wat moeten wij met fred?

Niets, wat mij betreft................ Ik heb mijn bike niet gelinkt.

Op de vraag van Freekie is in ieder geval aangegeven dat er genoeg mogelijkheden zijn (beter dan bij MTB), maar hoe is je verhouding benen vs de rest?
Ik zou in jou geval in ieder geval naar minimaal 1 of meerdere betrouwbare FM's gaan en die adviezen naast elkaar leggen.
Nieuw of goede 2e hands hangt af van je beschikbare budget.
Succes bij je zoektocht en neem geen overhaaste beslissing

Haha nou ik heb ook je fiets en je site bewonderd hoor :D was meer in het kader van dit topic dat ik de link niet zo goed begreep, ik hoop dat ik op mijn bijna 50 nog net zo sportief ben!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 feb 2010 22:06

Ik vat hem en valt mijn bike (misschien) buiten het budget.
Aan de andere kant geeft het in ieder geval aan dat je in de buurt van 2 meter nog redelijk terecht kan, maar met keuze van fiets zou ik graag 20 cm kleiner zijn................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

stinus
Forum-lid

stinus 23 feb 2010 22:10

ik zou ook graag wat kleiner en lichter zijn, maar bij roeien, is dat wel weer fijn om groot en zwaar te zijn:D

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 24 feb 2010 13:55

Ben zelf ook 1.98 en mijn ervaring is dat er tussen de grootste confectieframes nog best wat vinden is (mits je een beetje normale proporties hebt).

Echte lange slungels zouden eens op zinncycles.com kunnen kijken (wel een dikke portomonee meebrengen).

Plaats reactie