Nieuw Assos wintersetje
Ik lees op weightweenies ook vaak commentaar a la "Als je betaalbaar Assos wilt, koop je Mille. Niet zeiken dat je voor cutting edge technologie veel betaalt".
Alsof het hebben van de Mille lijn betekent dat de rest onbeperkt duur mag zijn.
Alsof het hebben van de Mille lijn betekent dat de rest onbeperkt duur mag zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40125
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat vraag ik mij af. Durf jij al een lichtgewicht carbon stuurtje uit China te halen?
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16478
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De duurste lijn straalt ook af op de "instap" producten van een merk.
Mensen met een Mercedes A rijden ook met een Mercedes.
Al heeft dit merk aangekondigd om te stoppen met de "kleinere modellen".
Bron: VroomGeen auto’s meer voor het gepeupel
Mercedes-CEO Ola Källenius deed er een paar dagen later nog een schep bovenop door aan Automotive News te vertellen dat het merk op termijn afscheid wil nemen van zijn minder dure modellen: “Misschien zijn we iets te ver gegaan in het proberen afdekken van elk gat in elk mogelijk segment. Vooral de compacte segmenten.
..
“We moeten niet jagen op meer volume, we mikken op winsttoename”, aldus Källenius.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40125
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb nog een Assos winterjas uit collectie 2018; heerlijk warm, super pasvorm en met 40% korting gekocht als overjarig.
Less is bore
uuuhh, needaniel1975 schreef: ↑22 okt 2020 14:23Dat vraag ik mij af. Durf jij al een lichtgewicht carbon stuurtje uit China te halen?
Nou ja veel frames onderdelen worden al in China gemaakt.
No name (disc) velgen zou ik wel durven.
Maar er kan veel mis zijn met goedkope onderdelen.
Zelfs wel eens een bij bidonhouder door het lipje heen gebeukt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04
waarom niet?verdiep je eerst eens in de materie zonder zo wat te roepen. Ik fiets er al een hele tijd mee en geeft meer vertrouwen dan het gemiddelde aluminium stuur..daniel1975 schreef: ↑22 okt 2020 14:23Dat vraag ik mij af. Durf jij al een lichtgewicht carbon stuurtje uit China te halen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Assos heeft één groot voordeel, en dat is dat je weet dat je het na een jaar met minimaal 40% korting op kunt pikken. Als je goed zoekt nog wel meer.
Ik heb best veel kleding van Assos (al wordt het steeds minder), waaronder een Assos iJ.Habu5 jack. De adviesprijs daarvan is zo'n €290 en ik heb €135 betaald en dat is het geld dubbel en dwars waard (jack lijkt ook niet te slijten). Ter vergelijking heb ik o.a. kleding van Castelli en Gore geprobeerd wat ook goed is, maar wel duidelijk een niveautje minder (met name op pasvorm en hoeveelheid panelen/verschillende stoffen en technische werking van de stoffen).
Merken als La Passione, Cafe du Cycliste, Rapha, MAAP vragen tegenwoordig gerust meer voor hun kleding dan Assos, maar lopen wel gewoon 1-2 generaties achter qua techniek. Het verschil wordt wel steeds kleiner (wet van de remmende voorsprong), maar als je de Assos sale prijzen afzet tegen die 4 internetmerken, dan heb je met Assos nog steeds de beste koop.
Probleem is dat €450 die ze nu vragen met 40% korting nog steeds veel geld is (€270), dus ik ga ook naar alternatieve merken kijken.
Ik heb best veel kleding van Assos (al wordt het steeds minder), waaronder een Assos iJ.Habu5 jack. De adviesprijs daarvan is zo'n €290 en ik heb €135 betaald en dat is het geld dubbel en dwars waard (jack lijkt ook niet te slijten). Ter vergelijking heb ik o.a. kleding van Castelli en Gore geprobeerd wat ook goed is, maar wel duidelijk een niveautje minder (met name op pasvorm en hoeveelheid panelen/verschillende stoffen en technische werking van de stoffen).
Merken als La Passione, Cafe du Cycliste, Rapha, MAAP vragen tegenwoordig gerust meer voor hun kleding dan Assos, maar lopen wel gewoon 1-2 generaties achter qua techniek. Het verschil wordt wel steeds kleiner (wet van de remmende voorsprong), maar als je de Assos sale prijzen afzet tegen die 4 internetmerken, dan heb je met Assos nog steeds de beste koop.
Probleem is dat €450 die ze nu vragen met 40% korting nog steeds veel geld is (€270), dus ik ga ook naar alternatieve merken kijken.
Ik heb 2 jaar rondgereden met een Chinees Carbon stuurtje op mijn gravelbike (die overigens een Chinese no name frame is). No issues at all. Ik wilde graag een stuur met flare, anders reed ik er nog steeds mee rond.loos schreef: ↑22 okt 2020 18:01uuuhh, needaniel1975 schreef: ↑22 okt 2020 14:23Dat vraag ik mij af. Durf jij al een lichtgewicht carbon stuurtje uit China te halen?
Nou ja veel frames onderdelen worden al in China gemaakt.
No name (disc) velgen zou ik wel durven.
Maar er kan veel mis zijn met goedkope onderdelen.
Zelfs wel eens een bij bidonhouder door het lipje heen gebeukt.
Prijs zegt vaak weinig over de kwaliteit. Meestal is prijs het gevolg van beleid (exclusiviteit, branding, aantallen en marges) en verkoopkanaal (rechtstreeks, fabrikant-distributeur-winkel). Kwaliteitservaring zit ook vooral in je kop...
Zit overigens wel met verbazing te kijken wat fietskleding inmiddels ‘mag’ kosten. Een bib short van € 200,00 en een shirt van € 150,00 lijken inmiddels de normaalste gang van zaken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40125
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kwaliteitservaring zal zeker tussen de oren zitten, zonder twijfel.
Alleen weet ik niet wat een veilig, getest stuur is, en wat niet.
Dat je veel te veel betaald voor een lichtgewicht Deda stuurtje weet ik ook wel, maar wat is dan een betrouwbaar alternatief?
Alleen weet ik niet wat een veilig, getest stuur is, en wat niet.
Dat je veel te veel betaald voor een lichtgewicht Deda stuurtje weet ik ook wel, maar wat is dan een betrouwbaar alternatief?
Less is bore