![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Gezien ik voornamelijk op de racefiets zit kwam ik al vrij snel bij een cyclocross fiets uit (en wellicht speelt ook mee dat ik fan ben van MvdP
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Mijn oog is gevallen op de Canyon Inflite 5.0 https://www.canyon.com/nl-nl/road-bike ... quantity=1 als instapper.
Ik vraag me alleen af of 33mm buitenband comfortabel genoeg is. Na enig onderzoek is mijn conclusie dat op de DT SWISS 1800 (22mm binnenvelg) er maximaal 40mm buitenbanden oppassen. Volgens Canyon passen er maximaal 35mm op maar dat is voornamelijk om er voor te zorgen dat modder niet tussen frame en band blijven plakken. Echter had ik hier en daar gelezen dan 40mm ook moet passen.
Echter kan ik nergens 40mm cyclocross banden vinden... Alle banden geschikt voor cyclocross zijn 33mm. Er zijn wel hier en daar wat gravelbanden te vinden maar die zijn niet geschikt voor natte modderige paden. Wellicht heb ik ook geen 40mm banden nodig maar weet iemand waar ik 40mm banden kan vinden geschikt voor offroad/ mtb routes voor een cyclocrosser?