12.000 km per jaar. Wedstrijden en training.
FFWD of Farsports wielset
Iets lager maar wel goedkoper dan een Farsport setje. Makkelijke keuze dan lijkt me.
https://vanbon-sport.nl/onderdelen/wiel ... it-wielset
Of
https://vanbon-sport.nl/onderdelen/wiel ... it-wielset
https://vanbon-sport.nl/onderdelen/wiel ... it-wielset
Of
https://vanbon-sport.nl/onderdelen/wiel ... it-wielset
Bedankt maar ik heb al een 35mm set.metor schreef: ↑24 okt 2020 22:08 Iets lager maar wel goedkoper dan een Farsport setje. Makkelijke keuze dan lijkt me.
https://vanbon-sport.nl/onderdelen/wiel ... it-wielset
Of
https://vanbon-sport.nl/onderdelen/wiel ... it-wielset
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Gewicht is prima voor een 60mm set, met 240 naaf nog wat lichter.
Ik neem aan dat je de non disc uitvoering moet hebben?
Persoonlijk vind ik het design van de FFwD wielen met die "ingedeukte zijkant" niet mooi en daarom voor mij niet interessant.
Voor m'n cyclocrosser heb ik de FFwD F3D FCC en die hebben die deuk gelukkig niet.
Wel disc uitvoering.
Ik neem aan dat je de non disc uitvoering moet hebben?
Persoonlijk vind ik het design van de FFwD wielen met die "ingedeukte zijkant" niet mooi en daarom voor mij niet interessant.
Voor m'n cyclocrosser heb ik de FFwD F3D FCC en die hebben die deuk gelukkig niet.
Wel disc uitvoering.
Ja ik moet het eens in het echt zien, op het eerste gezicht kan het mij ook niet echt bekoren.scottpch schreef: ↑25 okt 2020 07:10 Gewicht is prima voor een 60mm set, met 240 naaf nog wat lichter.
Ik neem aan dat je de non disc uitvoering moet hebben?
Persoonlijk vind ik het design van de FFwD wielen met die "ingedeukte zijkant" niet mooi en daarom voor mij niet interessant.
Voor m'n cyclocrosser heb ik de FFwD F3D FCC en die hebben die deuk gelukkig niet.
Wel disc uitvoering.
Ik rij al 15k km (Wedstrijdjes, Alpen ritten, Ardennen) probleemloos op een setje Farsport wielen 45mm, 1485gr (gewogen) 24/24 DB uitvoering met DT240 voor 825 euro vorig jaar (incl verzending XDB).
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb voor een set 48mm hoog van DTSwiss disc met 240 naven gekozen voor in de racer, gewicht 1550gr.
Ik heb van Reynolds de 62mm Strike gehad, die vond ik iets te hoog in m'n kleine frame(S/52).
Maatje van me heeft ze nu in een 56cm frame en dat ziet er een stuk beter uit!
Nu met die korting zijn de wielen van FFwD kwa prijs een stuk dichter bij de Farsports gekomen.
Kun je je dat veroorloven, dan zou ik voor de FFwD wielen gaan, puur vanwege service en garantie, die afwikkeling is een stuk lastiger bij Farsports wanneer je daar gebruik van zou moeten maken.
Dat gezegd hebbende: Ik heb een aantal jaren met chinese carbon wielsets gereden en heb daar nooit enig probleem mee gehad.
Ik heb van Reynolds de 62mm Strike gehad, die vond ik iets te hoog in m'n kleine frame(S/52).
Maatje van me heeft ze nu in een 56cm frame en dat ziet er een stuk beter uit!
Nu met die korting zijn de wielen van FFwD kwa prijs een stuk dichter bij de Farsports gekomen.
Kun je je dat veroorloven, dan zou ik voor de FFwD wielen gaan, puur vanwege service en garantie, die afwikkeling is een stuk lastiger bij Farsports wanneer je daar gebruik van zou moeten maken.
Dat gezegd hebbende: Ik heb een aantal jaren met chinese carbon wielsets gereden en heb daar nooit enig probleem mee gehad.
Ja hier ook een maat 56 frame. 60 is denk prima, maar wel de max. Hier ook goede ervaring met een farsports setje.scottpch schreef: ↑25 okt 2020 11:19 Ik heb voor een set 48mm hoog van DTSwiss disc met 240 naven gekozen voor in de racer, gewicht 1550gr.
Ik heb van Reynolds de 62mm Strike gehad, die vond ik iets te hoog in m'n kleine frame(S/52).
Maatje van me heeft ze nu in een 56cm frame en dat ziet er een stuk beter uit!
Nu met die korting zijn de wielen van FFwD kwa prijs een stuk dichter bij de Farsports gekomen.
Kun je je dat veroorloven, dan zou ik voor de FFwD wielen gaan, puur vanwege service en garantie, die afwikkeling is een stuk lastiger bij Farsports wanneer je daar gebruik van zou moeten maken.
Dat gezegd hebbende: Ik heb een aantal jaren met chinese carbon wielsets gereden en heb daar nooit enig probleem mee gehad.
Heb het geld wel voor FFWD, maar ik verwacht niet dat de kwaliteit beter is dan Farsports. Maar zoals je zegt zal het met garantie etc wel makkelijker zijn. Maar om daar nou 250 euro extra voor te betalen? Als ik de vraag zou krijgen om een verzekering af te sluiten op een wielset van 1000 euro a 250 euro, zou ik het ook niet doen.
Bedankt. Hier dezelfde ervaring. Zit nog wel over de douane in, maar de vorige keer met XDB ging dat ook goed. Waar staat DB voor?