Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

chris80
Forum-lid
Berichten: 1280
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 15 sep 2020 20:38

Bij mij hielp het "toe inn" zetten van de remblokjes wel tegen het piepen. Eerst snel piepen, daarna "toe inn" gezet en piepen weg. Black prince blokken op FFWD 4FCC wielen.

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 15 sep 2020 21:06

Ik moet wel zeggen dat mijn remmen niet echt piepen, het is meer een soort schaafgeluid.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6443
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 sep 2020 21:30

Philippos schreef: 15 sep 2020 19:58
rene schreef: 15 sep 2020 19:05

En voor de duidelijkheid : Zipp 404 ( Giant Blokken ) - Campagnolo Bora ( Campagnolo Blokken ) en FFWD F3R ( Giant Blokken )- allen voor tubes en met de juiste remblokken geen piepen.
Welke Giant blokjes gebruik je Rene? Heb je misschien een linkje?
https://www.giant-bicycles.com/nl/giant-slr-brake-pads

@Orlok, ik zeg niet dat ik het beter weet - ik geef alleen mijn ervaringen. Mijn zoon heeft met de Giant blokken op zijn Reynolds wielen wel een piepend geluid bij lange afdalingen gehad ( Galibier - Telegraphe ) - dus zal dan toch met type wiel - hars en of klankast te maken hebben.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13735
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 sep 2020 07:52

Ik heb met velgremmen ook nog nooit toe in ingesteld. Niet op de MTB, niet op de racer.
Gewoon inknijpen en klaar. Ook nooit piepen.

Wel hard inknijpen zodat het blokje niet verdraaid met aandraaien. Ik vond het met toe in altijd maar vaag remmen.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 03 okt 2020 19:45

Ik heb 50 mm carbon clinchers van Farsport binnengekregen. Er is geen velglint bij geleverd. Weet iemand of je gewoon velglint kunt gebruiken of is het beter een extra dunne variant te kiezen ? Het gaat om deze versie :

https://www.wheelsfar.com/customize-roa ... p0057.html


Afbeelding

En "Drive side" betekent toch rechterkant ?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4704
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 okt 2020 19:50

Tubeless velglint zou ik gebruiken, kun je ook gelijk je banden tubeless monteren.

En drive side is inderdaad de rechter zijde, dus de snelspanner zit verkeerd om ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 okt 2020 20:29

Tis geen Tubeless Ready velg, in principe kan je ieder velglint gebruiken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 03 okt 2020 23:27

Keezx schreef: 03 okt 2020 20:29 Tis geen Tubeless Ready velg, in principe kan je ieder velglint gebruiken.
Dat vermoeden had ik al. Kon nergens vinden dat dezer velgen Tubeless Ready waren. Bedankt voor de verduidelijking.

markl
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 nov 2013 22:13

markl 26 okt 2020 09:06

Ik rijd nu een zo'n 3 jaar met de 60 mm variant van 25 mm breed en de keramische lagers van Helin Liu - CSC. Mijn ervaringen tot nu toe zijn op zich goed. Het carbon is prima, de naven zijn echt top en lopen soepel, maar de spaken vind ik minder goed. Deze hielden zich enige tijd goed, totdat ik een keer met deze wielen over de drentse flinten (kasseistookjes) ben gereden. Sindsdien meerdere spaakbreuken, uitsluitend achter aan de non-drive side. Daartoe deze vervangen met spaken van Helin Liu, maar toen deze ook weer braken, overgestapt op de SAPIM CX-Ray spaken (bij wheel-parts). Gewoon zelf met een eenvoudige wielrichter, spaak voor spaak vervangen, en voor 12X2 euro, weer volledig voorzien. Echt niet moeilijk en sindsdien geen enkele problemen meer.

Een punt wat ik ook wel noemswaardig vind, is het gemak van de het onderhouden van de naaf. Deze haal je even met 2 inbussleutels los, en je kan de boel invetten. Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met een gemiddeld MAVIC wiel welke bestaat uit busjes/ringtjes/borgveertjes/palletjes, vind ik het Chinese ontwerp 100x beter.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6128
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 okt 2020 10:44

Spaakbreuken of nippels die breken.? Wat voor spaken zaten er in met wat voor nippels.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1649
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 26 okt 2020 10:47

De oorzaak van een spaakbreuk is meestal een te lage spaakspanning.
Niet geheel toevallig dus, dat het aan de non drive breekt,
Goed dat je zelf de spaken compleet vervangen hebt, en hopelijk op maximale spanning gezet hebt aan ND kant.

hayes

hayes 26 okt 2020 19:33

Ik ben tevreden van m'n CSC wielen maar koos destijds voor de goedkoopste spaken.
Ik denk dat er op 2 jaar tijd intussen een 6-tal nippels gebroken zijn. Dat is geen drama. Normaal kan ik het ritje wel uitrijden en mijn FM maakt geen probleem om snel even te fixen.
Heel erg tevreden van de wielen maar ik zou deze keer ook gewoon de sapim spaken kiezen.

Plaats reactie