Thanks voor reactie! Wist niet dat het zo simpel was, gezien de video's die voorbij kwamen.y312634@nwytg.net schreef: ↑25 okt 2020 09:24 ik heb een ultimate, maar vermoed dat het vrij gelijkaardig zal zijn voor een endurance: ik heb mijn d-fly gewoon onder het stuur (extern dus) gemonteerd: gewoon de oude koppelingsconnector vervangen door de d-fly en alles werkt perfect. Geen extra wire nodig, fiets niet open moeten doen en vlak bij de garmin dus perfect ontvangst.
edit:: gewoon deze connector dus vervangen:
Canyon
Ook nog dank voor reactie . Dat gekloemel kom ik in veel filmpjes inderdaad tegen. Denk wel dat ik eerst qua optie probeer d-fly als vervanging onder stuur.nielsve schreef: ↑25 okt 2020 09:07 Ik heb de endurace di2 in mei '19 gekocht en tov toen is hij inderdaad 200 euro gestegen.. De D-fly heb ik in de trapas gestoken aan de hand van een youtube filmpje. Mijn ervaring is dat het wel een beetje 'gepruts' was omdat de kabels redelijk strak zaten maar niet ondoenbaar. Ik zou zeggen probeer het eens, desnoods kan je nog hulp inschakelen.
Hi Canyon rijders,
In mijn zoektocht naar een opvolger van mijn Rose Carbon Pro RS ben ik uitgekomen bij de Canyon Ultimate CF SL (met wat wijzigingen zoals de wielen). Om de stuurbreedte goed te bepalen de simpele vraag: is er iemand met een CP10 / CP11 cockpit van 41cm breed? Indien het geval: kunnen jullie mij vertellen wat de breedte is center-center ter hoogte van de shifters?
Dit omdat de breedte van de verschillende sturen per locatie nog wel eens wil verschillen...
Alvast bedankt!
Patrick
In mijn zoektocht naar een opvolger van mijn Rose Carbon Pro RS ben ik uitgekomen bij de Canyon Ultimate CF SL (met wat wijzigingen zoals de wielen). Om de stuurbreedte goed te bepalen de simpele vraag: is er iemand met een CP10 / CP11 cockpit van 41cm breed? Indien het geval: kunnen jullie mij vertellen wat de breedte is center-center ter hoogte van de shifters?
Dit omdat de breedte van de verschillende sturen per locatie nog wel eens wil verschillen...
Alvast bedankt!
Patrick
De initiële Grail AL7.0 uit 2019 kostte zelfs maar 1499€. Dat is dus 400€ of 27% duurder.canadesemoose schreef: ↑25 okt 2020 10:49ja hoor, ook met GRX 600, zelfde wielen, alles identiek.Eddy Merckx schreef: ↑24 okt 2020 20:29Volgens mij is het niet dezelfde fiets, heb jij ook GRX600?canadesemoose schreef: ↑24 okt 2020 09:38
Fors inderdaad, mijn AL 7 heb ik in februari besteld aan €1599. Nu acht maanden verder is dezelfde fiets dus €300 duurder.
Zie dit artikel: https://granfondo-cycling.com/canyon-gr ... view-2019/
De levertijd is er ondertussen ook niet op verbeterd maar de nokken voro de bagagedrager zijn wel verwijderd op de recente modellen.
Maar voor die prijs en specs zijn er maar weinig alternatieven en dat zullen ze bij Canyon zelf ondertussen ook wel gemerkt hebben.
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
Update, ik kreeg net al de verzendbevestiging van mijn Ultimate, sneller dan verwacht en als UPS een beetje schema volgt dan morgen in huisMatthijs1973 schreef: ↑30 sep 2020 09:48Afijn, ik heb net de Ultimate CF SL 8 Disc Aero besteld in True Grey en Large, levering tussen 9 en 13 november. Ik ben benieuwd en zal mijn bevindingen hier posten!
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist