Raar probleem oppompen banden
Geen grap: hier ook een ebike (Gazelle) waarbij het bijgeleverde dopje het ventiel opendrukt.
Alleen voorband, overigens. Er zit (in mijn geval) in het dopje een pinnetje dat het ventiel opendrukt. Gelukkig liggen er in mijn grabbelbak nog wel wat oude dopjes, dus het is op te lossen.
Maar raar is het wel.
Alleen voorband, overigens. Er zit (in mijn geval) in het dopje een pinnetje dat het ventiel opendrukt. Gelukkig liggen er in mijn grabbelbak nog wel wat oude dopjes, dus het is op te lossen.
Maar raar is het wel.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
- Supergrover
- Forum-lid HC
Er wordt maar raak geroepen, maar een foto of filmpje is blijkbaar teveel moeite...
Typisch....
Typisch....
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik ben ook niet achterlijk namelijk en heb ik het verleden ook mijn eigen fiets gebouwd. Toen ik 16 was bouwde ik al mijn eigen racefiets (want... weinig geld)fietsslak schreef: ↑27 okt 2020 20:40 Geen grap: hier ook een ebike (Gazelle) waarbij het bijgeleverde dopje het ventiel opendrukt.
Maar raar is het wel.
Ik stelde hier een vraag omdat het gewoon een raar iets was. Wel jammer dat er een aantal doen alsof je achterlijk bent...
Bij mij overigens gewoon een dunlop-ventiel... maar zoals ik hierboven al beschreef heb ik de oorzaak achterhaald. Gewoon slecht product, bij beide wielen ook.
Bij een Dunlop-Blitz ventiel (links op de foto) loopt de band niet leeg als je het plastic dopje erop draait, tenzij . . . . . . .
Iets wat bij een Schräder ventiel (midden op de foto) natuurlijk wel kan gebeuren.
Iets wat bij een Schräder ventiel (midden op de foto) natuurlijk wel kan gebeuren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Spannend hoor. Ik kan niet wachten op het volgende topic van TS: "mijn e-bike batterij loopt leeg als ik deze aan de oplader leg"
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Als je bij het Franse ventiel het schroefje niet aandraait en het dopje erop zet dan laat een Frans ventiel ook de lucht eruit lopen.
Ik ben echt benieuwd om welk ventiel type het gaat en of de ts bereid is een filmpje of een foto te plaatsen.
Want als je de reacties zo leest lijkt er een vierde type ventiel in omloop.
Ik ben echt benieuwd om welk ventiel type het gaat en of de ts bereid is een filmpje of een foto te plaatsen.
Want als je de reacties zo leest lijkt er een vierde type ventiel in omloop.
@ottorono: Het rechtse is idd het Franse ventiel oftewel Sclaverand en vind je op racefietsen. het linkse ventiel vind je op stadfietsen etc. en het middelste vaak op atb of mtb fietsen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless