Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39739
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 nov 2020 21:53

Afbeelding
Less is bore

i-mac

i-mac 01 nov 2020 22:13

Ik voor TNOTB. Een schitterend album, een wilde periode vol herinneringen 🤘

Maar ... Pink Floyd is zonder twijfel het beste wat ik ooit live zag.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 01 nov 2020 23:31

@eaven14. Ja waar is de tijd. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een tiental nummers te beluisteren, ze blijven toch iconen uit Antwerpen. Ik heb tevens enkele woorden dialect aan mijn lijst (dialectwoorden) kunnen toevoegen.Voor de welwillende nederlanders een uitstekende kans om het 'aantwaarps' aan te leren (t'zal niet makkelijk zijn) :D

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6370
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 nov 2020 00:41

i-mac schreef: 01 nov 2020 22:13
Maar ... Pink Floyd is zonder twijfel het beste wat ik ooit live zag.
+1 ook voor mij Goffertpark, meest indrukwekkende concert wat ik gezien en beleefd heb. Zoveel heerlijk ruikend wiet - cassette recorders - en ouderwetse foto toestellen.

Times to remember 😎
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6594
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 nov 2020 08:21

daniel1975 schreef: 01 nov 2020 21:35 Ik denk dat je dan wel muziekfan van zekere leeftijd moet zijn Gerard ;-)
Er zijn al hele generaties nu die dat ouwe meuk vinden... :p
Het is ook ouwe meuk. Net als de 5e van Beethoven, de matthäus passion en Aida.
Voor sommige is iets oude meuk en een ander ziet er een klassieker in.
Wat mij wel opvalt als ik naar een platenbeurs ga (een van de dingen die ik in deze crisis erg mis) is de hoeveelheid jongeren.
En wat mij nog meer verbaasd is wat ze kopen: Pink Floyd, Beatles, Led Zeppelin en Stones.

Natuurlijk is die groep niet groot maar wel zo groot dat het opvalt.

Een Engelse handelaar was van de winter in een mum van tijd van alle vier die groepen een doos albums kwijt aan vooral jongeren., Want de oudjes hebben DSOTM, Abbey Road, Sticky Fingers en Led Zeppelin IV allemaal wel in de kast staan.
Die handelaar denkt dat het komt omdat veel oude muziek in computer games worden gebruikt.

Afgelopen jaar heb ik verzameling wat ingedikt en van de 400 platen die ik heb weggedaan is zeker 80% naar lui ONDER de 35 gegaan. Een deel zelfs naar onder de 20. Als ik zie wat ik aan een van die knulletjes verkocht?
Ook in muziekfora/groepen valt mij op hoeveel jongeren ouwe meuk omarmen.
Natuurlijk blijft het in totaal een kleine groep maar ik vind het een opmerkelijk verschijnsel.
In de vrienden groep van m'n dochter zitten er twee (beide net boven de 20) die verzamelen WEL LP's maar hebben geen draaitafel en luisteren de muziek op Spotify?

Overigens heb ik zelf ook veel ouwe meuk. Heel veel muziek die ik heb staan is van voor ik geboren ben. Niet alleen klassiek maar vooral veel oude Blues en Jazz.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 02 nov 2020 14:09

CD's en LP's zijn bij mij voor 90% de deur uit en apparatuur om ze af te spelen heb ik al minstens 10 jaar niet meer. Stream sinds 2008(?) alle muziek.
Voor mij heeft muziek luisteren dankzij Roon en Qobuz laatste paar jaar een impuls gekregen. Roon is wat mij betreft geweldige tool om muziek te (her)ontdekken en dankzij Qobuz in CD kwaliteit te luisteren. Aanschaf Roon is mijn duurste software aankoop ooit en Qobuz i.p.v. Spotify is het prijsverschil voor mij zeker waard. Stream nu vanaf een Synology NAS naar twee Rasberry PI's die zijn voorzien van Hifi uitgangen.
Meest recente aankoop een Hifiman Sundara hoofdtelefoon om lekker muziek te kunnen luisteren wanneer dat niet via de speakers in de woonkamer kan ;)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5172
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 nov 2020 18:58

Kan je op een eenvoudige manier uitleggen wat de functie van Roon is en wat je ermee precies kan?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 03 nov 2020 23:09

Voor mij zijn de functies van Roon het organiseren van mijn muziek collectie met daarbij naadloze integratie met de online muziek bibliotheek van Qobuz.
Stel ik speel een CD van Bob Dylan dan geeft Roon mij direct suggesties voor vergelijkbare muziek. Ik kan ook een link aanklikken van Bob Dylan en dan krijg ik zijn CD's die ik zelf heb te zien maar ook de 302 CD's die via Qobuz beschikbaar zijn. Ook geeft Roon dan overzichten 'similar to', 'followed by', 'influenced by', 'collaborated with' en 'associated with'. Op die manier (her)ontdek ik heel veel muziek die ik echt geweldig vind.
Daarnaast speelt Roon alle muziek ook in CD kwaliteit (of Hires wanneer je dat wilt) in een lokaal netwerk af. Je hebt dan een Roon endpoint / geschikte afspeel apparatuur nodig. Dat kan gewoon je PC of mobiel zijn maar ook hoogwaardige Hifi.
Voor mij is met name zoeken via de suggesties en het bediengemak de reden om Roon te gebruiken. Zie ook https://roonlabs.com/features voor overzicht.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16779
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2020 23:26

Oftewel een hele dure optie om Qobus dezelfde functionaliteit al Spotify te geven?
Campagnolo Ultra Dork

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 03 nov 2020 23:33

Nee, maar deels wel alleen veel beter :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16779
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2020 23:47

Ik geloof meteen dat het beter is maar voor mij voldoet Spotify vooralsnog prima. De geluidskwaliteit is goed genoeg. Mijn grootste irritatie is dat er af en toe nummers afgegooid worden. Gelukkig heb ik ook nog de NAS met heel veel muziek maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik die na de verhuizing nog niet heb aangesloten.

Ik zal eens een keer de proefversie van Qobus proberen. Ik ben wel benieuwd of daar ook het juiste aanbod voor mij op te vinden is.
Campagnolo Ultra Dork

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 04 nov 2020 10:08

Ernie C. schreef: 03 nov 2020 23:47 Ik geloof meteen dat het beter is maar voor mij voldoet Spotify vooralsnog prima. De geluidskwaliteit is goed genoeg. Mijn grootste irritatie is dat er af en toe nummers afgegooid worden. Gelukkig heb ik ook nog de NAS met heel veel muziek maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik die na de verhuizing nog niet heb aangesloten.

Ik zal eens een keer de proefversie van Qobus proberen. Ik ben wel benieuwd of daar ook het juiste aanbod voor mij op te vinden is.
Qobuz is qua omvang muziek bibliotheek denk ik minder dan Spotify maar ik mis er tot dusver niets. De betere kwaliteit en de idee dat Qobuz de artiest per track beter betaald waren voor mij de reden om te switchen.
Daarnaast waren een NAS met muziek en het gebruik van Qobuz voor mij de reden om Roon te gaan gebruiken ;)

Plaats reactie