jsprbcn schreef: ↑05 nov 2020 20:12
Gezien de foto van mijn fiets dashboard op Instagram behoorlijk wat belangstelling kreeg wil ik het ook hier delen, wellicht inspireer ik iemand hier en kan ik hulp bieden waar nodig.
Voor mijn werk doe ik veel met Excel en ik vind het handig voor diverse privé zaken en vandaar dat ik ook een dashboard heb gemaakt voor mijn fiets gerelateerde dingen.
Natuurlijk is er Strava, Veloviewer en andere pagina's die deze dingen laten zien maar zelf met de data werken vind ik leuker en ik kan precies de weergave maken die relevant is voor mij.
Op dit moment heb ik 4 pagina's die relevant zijn:
- Algeheel Strava/Zwift overzicht
Fiets onderdelen slijtage
Local legends voor Strava
Zwift route en cycling badges
Veel dingen zullen de meesten wel niet interessant vinden maar nummers motiveren mij en dit overzicht helpt mij er bij.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Het is een mooi overzichtelijk dashboard, complimenten voor de invulling.
Zelf houd ik al sinds 2013 een Excellijst bij van al mijn ritten. Daarvoor had ik nog een simpele snelheidmeter maar vanaf het moment dat ik ben overgegaan naar een Sigma Rox heb ik alle gegevens zoals: datum, verstreken tijd, kilometers, naam van het parcours, inspanning, gem. hartslag, max. hartslag, kcal, gem. snelheid, max. snelheid, hgte meters, temp. weertype, vochtigheid, windrichting, windkracht met daaraan toegevoegd alle slijtage materialen van de fiets zoals wielset, banden, ketting, cassette, bottombracket, voorbladen alsmede ongelukken/valpartijen en lekke banden in Excel ingevoerd. Middels o.a. filters zijn alle gegevens 'makkelijk' te totaliseren. Op meerdere bladen heb ik grafische overzichten staan van snelheid, hartritme, cadans, windrichting, windkracht, temperatuur en vochtigheid,.
Het verzamelen daarvan op één dashboard zoals die van jouw is uiteraard mogelijk alleen ontbreekt mij de noodzakelijkheid daarvan omdat dat afhankelijk is van "Wat wil je nou eigenlijk in één oogopslag kunnen zien" en "Waar wil je eigenlijk in kunnen 'verbeteren'". Zoals ik al eerder opmerkte hebben wij tijdens het fietsen te maken met veel variabelen die wij niet in de hand hebben waaronder windrichting, windkracht, temperatuur en vochtigheid, dat maakt het m.i. lastig een objectieve opeensomming te geven van je prestaties.
Mijn spreadsheet geeft mij iig wel de informatie over de 'slijtage' van de onderdelen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless