Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 nov 2020 22:32

Net zoiets als die 80% van de automobilisten die vindt dat ze bij de 25% beste bestuurders horen :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 07 nov 2020 23:05

Of mensen die zich op de markt afvragen waarom het hier nou zo druk is....
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 nov 2020 07:13

53x11 schreef: 07 nov 2020 22:32 Net zoiets als die 80% van de automobilisten die vindt dat ze bij de 25% beste bestuurders horen :-)
Ik blijf het ook bijzonder vinden dat die andere 55% zich zo mateloos overschat :mrgreen:

Tav de drukte op de markt en winkelstraat; daar verbaas ik mij wel over. Niet uit corona oogpunt, maar er is geen reet aan om nu te winkelen. Geen horeca open, al die uitdrukkingsloze kapjeszombies en elke winkel andere verplichtingen en regels. Voor mij is het echt zsm in&out.
Less is bore

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 08 nov 2020 13:39

Zorgelijke toestand studenten: ‘Gooi toch open, die universiteiten en hogescholen!’
Dat vindt hoogleraar Ira Helsloot van de Radbouduniversiteit.

Ik heb een buitenlandse student die awal is. Ze lijkt helemaal ontkoppelt van een project waar ze aan meewerkt. Ik maak me langzamerhand behoorlijk zorgen over haar omdat ze in de stad waar ze studeert nauwelijks een netwerk heeft.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 08 nov 2020 14:11

NicoNB schreef: 08 nov 2020 13:39 Ik heb een buitenlandse student die awal is.
Awal??? Of bedoel je AWOL?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 nov 2020 14:36

Tsja.....alles voor de corona he. Volgens velen moeten ze zich niet aanstellen en was het vroeger in de oorlog veel erger :cry:
Cijfers gaan nog steeds stug naar beneden, benieuwd hoe lang deze poppenkast nog gaat duren. De collateral damage doet en schijnbaar niet toe.
Less is bore

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 08 nov 2020 14:36

Als je het letterlijk neemt dan staat het acroniem voor "Absent Without Authorized Leave".
Ze heeft zich aangemeld voor een project dat geen aanwezigheidsplicht kent. Maar als een student ergens enthousiast over is en de student lijkt af te haken dan vind ik dat in deze tijd zorgelijk.
Ik weet dat ze op dit moment geen deadlines heeft anders zou dat het kunnen verklaren.
En misschien is er helemaal niks aan de hand, is ze gewoon even aan het bijtanken.
Maar in tijden waarin sociale contacten geminimaliseerd zijn kun je zomaar mensen hebben die zonder dat mensen het door hebben helemaal van de radar verdwijnen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 08 nov 2020 17:44

De term is "absent without leave" AKA AWOL. Die "tussen o" dient om de afkorting uit te kunnen spreken als een woord en daarmee dus een begrip te duiden, die heeft verder geen functie (AKA in deze zin staat voor Also Known As)

Maar waarom zou die idiote Amerikaanse film en serie termen gebruiken in de Nederlandse taal?
Ik begreep in eerste instantie ook totaal niet wat je bedoelde. Het is dat afrit23 de context even aangaf anders zou ik het nog steeds niet begrijpen. Ergo; die Amerikaanse termen maken het niet duidelijker ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 08 nov 2020 17:55

daniel1975 schreef: 08 nov 2020 14:36 Tsja.....alles voor de corona he. Volgens velen moeten ze zich niet aanstellen en was het vroeger in de oorlog veel erger :cry:
Cijfers gaan nog steeds stug naar beneden, benieuwd hoe lang deze poppenkast nog gaat duren. De collateral damage doet en schijnbaar niet toe.
Zoals het zich nu ontwikkelt lijkt het de goede kant op te gaan! Ik hoop echt dat er een klein beetje kerst en oud & nieuw gevoel mag ontstaan bij de Nederlandse bevolking want dat is toch wel een van de grotere feestperiodes voor vele gezinnen.

Ik hoop alleen wel dat het tijdelijke vuurwerkverbod doorgaat! Het zou echt totaal van de zotte zijn als je nu ook nog eens de ziekenhuizen zou gaan belasten met vuurwerkslachtoffers! Ik ben dol op siervuurwerk maar dit jaar toch even liever niet!

Voorlopig valt de lockdown hier in Frankrijk ook nogal mee. Geen politie gezien en het dorp hier doet alles gewoon als altijd, alsof er totaal geen lockdown is. Erg grappig.
Wij zijn dan ook de minst getroffen streek hier en in het dorp zelf is al helemaal niets aan de hand. De dichtstbijzijnde besmettingshaard bevindt zich vier dorpen verderop. Daar hebben ze op een inwoneraantal van 300 welgeteld 1 besmetting... De Burgemeester zelf notabene.
Er wordt hier gefietst, ik heb al hardlopers gezien en iedereen is buiten als de zon schijnt. Er werd vandaag zelfs volop gejaagd in de bossen, volgens mij mag dat officieel niet maar blijkbaar boeit dat niet.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 nov 2020 19:34

In de Vaucluse is het beeld wel iets anders. Een kennis doet redelijk ver weg boodschappen op de VTT, met een kleine rugzak op en ziet regelmatig politie, maar niet aangehouden. (Omdat er een baguette uit zijn rugzak steekt?) Verder best wat kennissen die inmiddels onverhard wat rijden, maar zeker niet op de doorgaande wegen.
Ook wat hardlopen betreft wordt er wel veel meer buiten de lijntjes gekleurd dan tijdens de vorige lock-down.
We blijven nog maar eventjes in Nederland, geen idee hoe lang.
Het lijkt er wel op dat de wedstrijd bond bezig is om verandering te krijgen in de regels voor de racefietsers, maar ik maak me geen illusie dat het deze lock-down nog verandert, misschien het laatste weekend?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 nov 2020 20:11

NicoNB schreef: 08 nov 2020 13:39 Zorgelijke toestand studenten: ‘Gooi toch open, die universiteiten en hogescholen!’
Dat vindt hoogleraar Ira Helsloot van de Radbouduniversiteit.

Ik heb een buitenlandse student die awal is. Ze lijkt helemaal ontkoppelt van een project waar ze aan meewerkt. Ik maak me langzamerhand behoorlijk zorgen over haar omdat ze in de stad waar ze studeert nauwelijks een netwerk heeft.
Afgelopen week een werkgroep verzorgd voor 3e jaars. Sommigen waren al 7 maanden niet meer op de campus geweest! Ik was een soort uitje voor ze. Zelden zo'n gemotiveerde groep gehad :-)

(maar het is dieptriest natuurlijk. Ik investeer veel in mijn studenten met scriptie- en onderzoeksopdrachten, maar vrees dat ze niet allemaal de eindstreep gaan halen nu)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 nov 2020 22:21

Jij vindt jezelf een uitje?
'Koffie to go halen is het nieuwe uitje'
https://nos.nl/l/2355773

:lol:
Less is bore

Gesloten