Trump out or not?
Het lijkt me voldoende
- daniel1975
- Forum-lid HC
Twee totaal verschillende cases: ethische vraagstukken toetsen is iets anders dan het toetsen of iets voldoet aan de huidige regelgeving (kiesregelementen).lugosi schreef: ↑07 nov 2020 19:34Het gaat niet over de hoeveelheid stemmen, het gaat erover dat je stelt dat het gelukkig de rechter is die beslist. Toen vonden sommigen dat niet zo 'gelukkig' en wanneer er de komende jaren een paar cases over ethische thema's voor het hooggerechtshof gaan komen, dan wil ik dat nog wel eens lezen dat het gelukkig aan de rechter(s) toekomt om daarover te beslissen.daniel1975 schreef: ↑07 nov 2020 18:55
De situatie in 2000 is totaal niet vergelijkbaar. Toen ging het om een paar honderd stemmen in Florid, nu over meerdere staten met grotere verschillen.
Objectief gezien is Trump vrijwel kansloos en gaat het alleen heeeeeeeeel veel onrust veroorzaken.
Less is bore
Hoe? Trek je nu de bevoegdheid van het hooggerechtshof in twijfel om zich uit te spreken over het toetsen van de grondwettelijkheid van wetten met ethische componenten.
Of bedoel je gewoon dat de uitspraak "gelukkig dat het alleen de rechter toekomt om daarover te beslissen" enkel opgaat in geval het spoort met je persoonlijke kijk op de zaak.
Of bedoel je gewoon dat de uitspraak "gelukkig dat het alleen de rechter toekomt om daarover te beslissen" enkel opgaat in geval het spoort met je persoonlijke kijk op de zaak.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je bent de boel weer aardig uit het verband aan het trekken om dwars te kunnen zijn.....
je snapt donders goed wat het verschil is tussen het (eigenlijk heel simpel) toetsen van vooraf vastgestelde spelregels of meer complexe vraagstukken (voor amerka tenminste) rondom abortus, gendergelijkheid, etc.
je snapt donders goed wat het verschil is tussen het (eigenlijk heel simpel) toetsen van vooraf vastgestelde spelregels of meer complexe vraagstukken (voor amerka tenminste) rondom abortus, gendergelijkheid, etc.
Less is bore
Kijk eens, de eerste terroristen melden zich al bij Biden.
Iraanse president Rohani zegt te willen samenwerken met Biden
Iraanse president Rohani zegt te willen samenwerken met Biden
- robbebopper
- Forum-lid HC
Met Saudi-Arabië doet de VS al jaren zaken, en daar kraait geen haan naar. Die zijn volgens mij nog veel enger.
En, laten we wel wezen, de vliegdekschepen van de VS liggen voor de kust van Iran, maar omgekeerd liggen er geen Iraanse vaartuigen voor pak ‘m beet de kust van Californië (dan zou de hel losbreken denk ik).
M.a.w. in het westen kijken we vaak wel een beetje met een gekleurde bril.
En, laten we wel wezen, de vliegdekschepen van de VS liggen voor de kust van Iran, maar omgekeerd liggen er geen Iraanse vaartuigen voor pak ‘m beet de kust van Californië (dan zou de hel losbreken denk ik).
Ok ik tracht samen te vatten, je vind het gelukkig dat een rechter beslist over eenvoudige vastgelegde spelregels maar niet over complexe vraagstukken?daniel1975 schreef: ↑08 nov 2020 09:46 Je bent de boel weer aardig uit het verband aan het trekken om dwars te kunnen zijn.....
Aan wie wil je die complexe vraagstukken dan overlaten, zonder dat je scheiding der machten schendt?
Er is wel een verschil in voorafgaande geschiedenis met de Saudi-Arabie en Iran. (herinner u de Sjah en Carter)robbebopper schreef: ↑08 nov 2020 14:53 Met Saudi-Arabië doet de VS al jaren zaken, en daar kraait geen haan naar. Die zijn volgens mij nog veel enger.
Ik heb (hoe gek het land soms lijkt) toch liever dat de VS kernwapens heeft dan pakweg Iran.
Ik ben het met je eens dat alles niet altijd is zoals het lijkt. Zo doet Turkije ook zaken met Israel terwijl het voor de rest wordt voorgesteld als de duivel.
Voor iemand die met enige regelmaat pretendeert de grote intellectueel van dit forum te zijn, lees je verrassend slecht.lugosi schreef: ↑08 nov 2020 15:56Ok ik tracht samen te vatten, je vind het gelukkig dat een rechter beslist over eenvoudige vastgelegde spelregels maar niet over complexe vraagstukken?daniel1975 schreef: ↑08 nov 2020 09:46 Je bent de boel weer aardig uit het verband aan het trekken om dwars te kunnen zijn.....
Aan wie wil je die complexe vraagstukken dan overlaten, zonder dat je scheiding der machten schendt?
Campagnolo Ultra Dork