Eerste nieuwe MTB. Advies gevraagd
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er zijn heel wat MTB-ers die een gans jaar deze hobby beoefenen.
Geen idee of het in Nederland hetzelfde is, de commentaren hier doen vermoeden van wel.
In Vlaanderen gaan in een niet-corona winter, de deelnemersaantallen aan de georganiseerde tochten toch heel fors omhoog.
Geen idee of het in Nederland hetzelfde is, de commentaren hier doen vermoeden van wel.
In Vlaanderen gaan in een niet-corona winter, de deelnemersaantallen aan de georganiseerde tochten toch heel fors omhoog.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Same here. De toerclubs gaan vanaf oktober het bos in. Onderweg te herkennen aan hard rijden op lange rechte stukken, beroerde technische vaardigheden en weinig genegen om een snellere fietser even te laten passeren ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
Ik rijd zo'n 3.000 km per jaar met de MTB, gans het jaar door, zomer en winter. En zo'n 7.000 à 9.000 km met de koersfiets. Ik vermijd offroad wel de extreem vettige en natte toestanden. Ik zie totaal geen redenen om 's winters niet in het bos te (mogen) rijden. Al regeltjes genoeg.
En er zijn ook wegrenners die extreem hard rechtdoor én tevens sterk technisch onderlegd zijn in het MTB'en. En net met dat type MTB'er hebben veel zogezegd echte MTB'ers het wel moeilijk. Niet voor iedereen is het prettig als ze 't snot voor de ogen gereden worden door één of ander wegcoureurke. De beste basis leg je immers door wegkilometers af te malen.
En er zijn ook wegrenners die extreem hard rechtdoor én tevens sterk technisch onderlegd zijn in het MTB'en. En net met dat type MTB'er hebben veel zogezegd echte MTB'ers het wel moeilijk. Niet voor iedereen is het prettig als ze 't snot voor de ogen gereden worden door één of ander wegcoureurke. De beste basis leg je immers door wegkilometers af te malen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Bedoel je zoiets als dit.daniel1975 schreef: ↑08 nov 2020 12:54 .... en weinig genegen om een snellere fietser even te laten passeren![]()
Als ik op het midden van een kasseistrook of op het berijdbare padje naast de kassei, het best berijdbare deel dus, rij dan moet wie mij voorbij wil dat maar langs de zijkanten, op de minder goede stukken dus, doen, ik ga echt niet opzij en het mezelf nog moeilijker maken dan het al is.
De beteren kunnen dan echt bewijzen dat ze zowel technisch als conditioneel echt beter zijn dan mij.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Nothing to defend
Nothing to defend
- borgmonster
- Forum-lid
Op een mtb track is dat vaak natuurlijk wel lastig...
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- daniel1975
- Forum-lid HC
@lcsmet: andere situatie. Op zo’n strook is er ruimte genoeg. Dus ik zou het zelfde doen. Als je er voorbij wilt ga je maar over de kasseien.
Op een singletrack ga ik best snel opzij voor een snellere, vaak even in een bocht oid even de ruimte geven aan de binnenkant ofzo.
Op een singletrack ga ik best snel opzij voor een snellere, vaak even in een bocht oid even de ruimte geven aan de binnenkant ofzo.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@daniel1975, ruimte laten in een bocht is iets anders dan effectief opzij gaan.
Voor die tragere deelnemer is zijn snelheid net zo belangrijk of onbelangrijk als voor mij.
Geduld is een schone deugd en dus even wachten tot ik op een stuk kom waar ik gemakkelijk voorbij kan is geen probleem.
Dat ik dan even moet vertragen maakt mij niet echt uit, ook die tragere fietser heeft recht op zijn amusement.
Als ik echt hard wil rijden moet ik maar gaan koersen.
Voor die tragere deelnemer is zijn snelheid net zo belangrijk of onbelangrijk als voor mij.
Geduld is een schone deugd en dus even wachten tot ik op een stuk kom waar ik gemakkelijk voorbij kan is geen probleem.
Dat ik dan even moet vertragen maakt mij niet echt uit, ook die tragere fietser heeft recht op zijn amusement.
Als ik echt hard wil rijden moet ik maar gaan koersen.
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je snapt mij wel. Groepen die duidelijk trager zijn en bewust niet opzij gaan zijn gewoon irritant. Zeker omdat je ze vooral nu een paar maanden ziet.
Met ruimte laten in de bocht bedoel ik uiteraard ook even een elleboogje of een seintje.
Met ruimte laten in de bocht bedoel ik uiteraard ook even een elleboogje of een seintje.
Less is bore
- borgmonster
- Forum-lid
Hoewel niet aan mij gericht snap ik dit niet. Daar zit toch geen logische redenering achter?daniel1975 schreef: ↑08 nov 2020 20:21 Je snapt mij wel. Groepen die duidelijk trager zijn en bewust niet opzij gaan zijn gewoon irritant. Zeker omdat je ze vooral nu een paar maanden ziet.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn persoonlijke mening is dat met de jaarlijkse komst van de toerclubs de sfeer op de trails wel veranderd. In maart zie je dat weer afnemen en ben je de drukte van die groepen kwijt.
Less is bore
Zondagmorgen 10 uur. In de herfst/winter. Als je eikels ik het bos wilt vinden, dan moet je dan gaan..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?