53x11 schreef: ↑09 nov 2020 08:50
Ik ben afgelopen weken twee keer live ergens wezen praten over een project. Ik had er bijna voor willen betalen.
(...)
Dat vat het gevoel aardig samen! Laten we zeggen dat mijn studenten niet de enigen waren die zeer gemotiveerd waren.
En 7 maanden is echt bizar lang. Ik schrok daar echt van (ondanks dat ik dat eigenlijk wel wist)
Toch is de balans straks belangrijk. Altijd maar hetzelfde werkt niet. Dat heb ik in ons bedrijf ook al lang gezegt. Ik ben het voor de corona gewoon gaan doen, ook met klanten. Voordeel was dat het in de corona weinig aanpassingen vergde, maar we het ook missen natuurlijk.
Als je het afwisselt ervaarde ik al veel meer motivatie voor corona. Nu worden meer er toe gedwongen na de corona en dat is erg mooi!
Edit even een betere uitleg:
Voor corona reden veel van mijn teamleden 300km per dag naar de klant en weer terug. Om 8u bij het koffie automaat elke dag "druk he weer, wat een file"
Ik heb dat altijd met verbazing bekeken. In het vorige project wat in 2018 begon ben ik mijn teamleden gaan verplichten maximaal twee dagen dit soort lange afstanden af te leggen en veel meer met teams te gaan doen. Dat was even wennen, maar na een paar maanden louter positieve berichten.
Ik heb op dit project in twee jaar tijd voor het eerst geen omgevallen personen. Veel minder korte lontjes en ben veel productiever met het team. Iedereen ziet dat het werkt! Maar je moet er als individu ook iets aan doen.
Het slaat nu natuurlijk even door in de corona situatie.
Gelukkig gaat ons bedrijf straks waar dat kan en dat kan veel meer dat een hoop denken. Minimaal 40% thuis te werken.
Ik merk nogsteeds dat er een groep is die straks weer 100% de weg op wil (terwijl dat niet nodig is). Ik vind dit jammer dat er grote groepen zijn die weigeren zich aan te passen na zo'n keiharde waarschuwing.