Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 nov 2020 20:58

Die heeft Junior sinds begin maart, een streep omhoog. Elke dag een grote grijns op z’n gezicht.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 nov 2020 21:17

mao schreef: 09 nov 2020 19:05
Van klm blijf ik zeker af te onzeker voor mij, liever RD of ING
ING , DE arrogante witwasser van Nederland....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 nov 2020 22:14

Banken en verzekeraars allemaal boeven... , ING doet beide :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 nov 2020 22:42

Rabo ook
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 nov 2020 09:26

mao schreef: 09 nov 2020 22:14 Banken en verzekeraars allemaal boeven... , ING doet beide :-)
als je ziet hoeveel nieuwe hypotheken er overeengekomen worden en hoeveel onzinnige verzekeringen er afgesloten worden vinden de meeste NL-ers t blijkbaar wel meevallen. :mrgreen:

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 nov 2020 09:28

daniel1975 schreef: 09 nov 2020 22:42 Rabo ook
idd, smeerlappen met Rasmussen en Boogerd... ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 nov 2020 11:00

wasbeer2006 schreef: 09 nov 2020 13:15
53x11 schreef: 09 nov 2020 08:50
Ik ben afgelopen weken twee keer live ergens wezen praten over een project. Ik had er bijna voor willen betalen.
(...)
Dat vat het gevoel aardig samen! Laten we zeggen dat mijn studenten niet de enigen waren die zeer gemotiveerd waren. :-)

En 7 maanden is echt bizar lang. Ik schrok daar echt van (ondanks dat ik dat eigenlijk wel wist)
Toch is de balans straks belangrijk. Altijd maar hetzelfde werkt niet. Dat heb ik in ons bedrijf ook al lang gezegt. Ik ben het voor de corona gewoon gaan doen, ook met klanten. Voordeel was dat het in de corona weinig aanpassingen vergde, maar we het ook missen natuurlijk.

Als je het afwisselt ervaarde ik al veel meer motivatie voor corona. Nu worden meer er toe gedwongen na de corona en dat is erg mooi!
Edit even een betere uitleg:
Voor corona reden veel van mijn teamleden 300km per dag naar de klant en weer terug. Om 8u bij het koffie automaat elke dag "druk he weer, wat een file"

Ik heb dat altijd met verbazing bekeken. In het vorige project wat in 2018 begon ben ik mijn teamleden gaan verplichten maximaal twee dagen dit soort lange afstanden af te leggen en veel meer met teams te gaan doen. Dat was even wennen, maar na een paar maanden louter positieve berichten.

Ik heb op dit project in twee jaar tijd voor het eerst geen omgevallen personen. Veel minder korte lontjes en ben veel productiever met het team. Iedereen ziet dat het werkt! Maar je moet er als individu ook iets aan doen.

Het slaat nu natuurlijk even door in de corona situatie.

Gelukkig gaat ons bedrijf straks waar dat kan en dat kan veel meer dat een hoop denken. Minimaal 40% thuis te werken.

Ik merk nogsteeds dat er een groep is die straks weer 100% de weg op wil (terwijl dat niet nodig is). Ik vind dit jammer dat er grote groepen zijn die weigeren zich aan te passen na zo'n keiharde waarschuwing.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2020 12:27

Welke keiharde waarschuwing bedoel je?

100% de weg op is zeker niet nodig. Qua buitenland reizen zullen wij echt wel terug gaan naar pre-corona. Daar was al een mix van telefoon/whatsapp/skype/fysiek, die is nu volledig de verkeerde kant op door geslagen (kan niet anders) naar 0% fysiek aanwezig. Killing voor de echte verbinding met mensen.
De dag dat wij weer kunnen reizen zullen verschillende collegas direct gaan plannen en mijn toestemming krijgen ze.
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 nov 2020 13:10

In België heeft de regering al een idee wie de maatregelen zal betalen.
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil ‘onmiddellijk’ werk maken van een koolstoftaks.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 nov 2020 13:48

daniel1975 schreef: 10 nov 2020 12:27 Welke keiharde waarschuwing bedoel je?

100% de weg op is zeker niet nodig. Qua buitenland reizen zullen wij echt wel terug gaan naar pre-corona. Daar was al een mix van telefoon/whatsapp/skype/fysiek, die is nu volledig de verkeerde kant op door geslagen (kan niet anders) naar 0% fysiek aanwezig. Killing voor de echte verbinding met mensen.
De dag dat wij weer kunnen reizen zullen verschillende collegas direct gaan plannen en mijn toestemming krijgen ze.
1. Corona en de manier hoe onze samenleving in elkaar zit. Aan elkaar geregen door dingen die voor een deel heel anders kunnen en moeten. En besluiten die we hebben genomen en nu al een boemerang in onze nek liggen. Waarvan we toch allemaal wisten dat die dag heel dichtbij is dat het mis gaat. We hebben nog geluk met zo'n milde griep. Stel we hebben een Ebola met de besmetting van Corona. Kan je maatregelen nemen, maar dan kunnen we de persconferenties met kruimel regels wel overslaan.

2. eens natuurlijk. Het gaat me om na te denken wat je doet en niet als een kudde mee te lopen. Nog duurder betaalde managers die ik vraag waarom we het zo doen en dan zeggen, zo is het eenmaal. daar kan ik slecht tegen.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 10 nov 2020 14:08

We hebben nog geluk met zo'n milde griep. Stel we hebben een Ebola met de besmetting van Corona. Kan je maatregelen nemen, maar dan kunnen we de persconferenties met kruimel regels wel overslaan.
Biologisch gezien is die combinatie gelukkig erg lastig. Ebola is eigenlijk te dodelijk om een wereldwijde pandemie te worden. Ebola wordt gelukkig ook vooral via lichaamscontact en bloed overgedragen en niet zoveel via de lucht. Als mensen te ziek worden neemt hun mogelijkheid tot reizen af en dus wordt automatisch ook de verspreiding vertraagd.

Ik heb trouwens nog niet te veel berichten gehoord over de effectiviteit van het vaccin bij oudere leeftijdsgroepen. Nu al wel erg veel hosanna berichten gezien. Maar proefpersonen in dergelijke testen zijn over het algemeen gezonder en jonger. Ze zetten meestal geen bejaarden in om vaccins te testen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 10 nov 2020 14:12

Vanochtend even het bankkantoor binnen om geld te storten.. komt er een ouwe dwaas naar buiten met een bekvod... op 1 meter afstand tot 3 keer hard roepen... MONDKAPJE.... donder op man riep ik... ben je helemaal gek geworden... bank medewerkers stonden er wat verbouwereerd bij. Wel met mondkapje op dat dan weer wel :roll:

Gesloten