Trump out or not?
1. klopt in de zin dat de belastingen zijn verlaagd (voornamelijk voor de rijken), voor de gewone werknemers weet ik niet precies of die ook daadwerkelijk profiteren.
2. klopt in ieder geval niet https://edition.cnn.com/2020/08/22/poli ... index.html
3. valt over te discussieren of dit nu echt gunstig was
4. in hoeverre is dit hem aan te rekenen, de trend was al ingezet tijdens Obama
5. dat is een goed punt, ware het niet dat ook de VS (en andere landen) zich hier ook schuldig aan maken
6. de latino's zijn erg verdeeld, afhankelijk van welke regio je bekijkt
7. goed punt
ik ben ook bang dat hij een belangrijk machtsblok blijft in de oppositie, zij het zonder vaste rol
2. klopt in ieder geval niet https://edition.cnn.com/2020/08/22/poli ... index.html
3. valt over te discussieren of dit nu echt gunstig was
4. in hoeverre is dit hem aan te rekenen, de trend was al ingezet tijdens Obama
5. dat is een goed punt, ware het niet dat ook de VS (en andere landen) zich hier ook schuldig aan maken
6. de latino's zijn erg verdeeld, afhankelijk van welke regio je bekijkt
7. goed punt
ik ben ook bang dat hij een belangrijk machtsblok blijft in de oppositie, zij het zonder vaste rol
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niemand is 100% fout. Ik kom nog wel eens in Rusland en dan hoor en zie je ook echt wel serieus goede dingen over Putin. Ze zijn wel kritisch (als je ze in vertrouwen prive spreekt) op sommige andere dingen.
Trump heeft ook echt wel positieve dingen gerealiseerd. Echter, dat valt volledig in het niet bij zijn uitgesproken onwaarheden en het als een boos kind om zich heen slaan nu. Er zijn nul concrete zaken genoemd en toch moest hij via zijn campagneteam vannacht weer zo over de schreef gaan dat zelfs Fox wegdraaide en ging vertellen dat het niet klopte. Het allergrootste wat hij achterlaat is een tot op het bot verdeelde natie die 4 jaar lang geen verzoenend woord heeft gehoord van hun president.
Trump heeft ook echt wel positieve dingen gerealiseerd. Echter, dat valt volledig in het niet bij zijn uitgesproken onwaarheden en het als een boos kind om zich heen slaan nu. Er zijn nul concrete zaken genoemd en toch moest hij via zijn campagneteam vannacht weer zo over de schreef gaan dat zelfs Fox wegdraaide en ging vertellen dat het niet klopte. Het allergrootste wat hij achterlaat is een tot op het bot verdeelde natie die 4 jaar lang geen verzoenend woord heeft gehoord van hun president.
Less is bore
Wat Trump wel of niet voor elkaar heeft gekregen is nauwelijks relevant als je bedenkt dat zijn nalatenschap een extreem gepolariseerd land is, en tot op zekere hoogte een gepolariseerde wereld.
Dan heb je wel een hele verkeerde invulling aan het ambt van leider van een natie gegeven.
Dan heb je wel een hele verkeerde invulling aan het ambt van leider van een natie gegeven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
In mijn ogen waren die verschillen er altijd al, Door het beleid van Trump is het zichtbaarder geworden.
Ergens in de toekomst wordt er misschien teruggekeken op deze brutale president, die door dingen aan de oppervlakte te brengen, de realisatie bracht dat de samenleving daar iets mee moet.
Het was volgens mij de belofte van Obama dat hij dit zou fixen en daarom heeft hij op voorhand een Nobelprijs gekregen.
Soms is het niet leuk als iemand je confronteert met iets wat je liever niet wil zien.
Maar als het dan eenmaal op tafel ligt is het aan jou of je het op gaat lossen of dat je het gaat negeren.
Trump zijn werk als onruststoker is gedaan, maar wie staat er nu op om wat hij in het licht heeft gebracht te adresseren?
Ergens in de toekomst wordt er misschien teruggekeken op deze brutale president, die door dingen aan de oppervlakte te brengen, de realisatie bracht dat de samenleving daar iets mee moet.
Het was volgens mij de belofte van Obama dat hij dit zou fixen en daarom heeft hij op voorhand een Nobelprijs gekregen.
Soms is het niet leuk als iemand je confronteert met iets wat je liever niet wil zien.
Maar als het dan eenmaal op tafel ligt is het aan jou of je het op gaat lossen of dat je het gaat negeren.
Trump zijn werk als onruststoker is gedaan, maar wie staat er nu op om wat hij in het licht heeft gebracht te adresseren?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat heeft hij precies bewust aan het licht gebracht?
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hij heeft dingen gedaan, die misschien goed of minder goed zijn. Kan je van mening over verschillen.
Het manko van Trump is toch vooral de manier waarop hij dingen doet. Roepen, schreeuwen, schofferen, rechtzaken, fake news...,
Het is een, in mijn ogen, gevaarlijke mix van dingen bereiken die in ieder geval voor de korte termijn goed is voor grote delen van de arme Amerikanen. grenzen dicht, werkloosheid omlaag, salarissen omhoog. Het is opteren voor de Henk en Ingrids van Amerika.
Maar dat combineren met geschreeuw en leugens.., die door diezelfde (grote) groepen mensen makkelijk voor waar aangenomen worden. Social media helpen hem hier dan ook sterk mee. Omdat je voor het grote deel berichten en reacties gefiltert voorgeschoteld krijgt waar je vaak naar kijkt of op klikt, kom je steeds meer in je eigen social media bubbel te zitten. Dus zit je in de hoek van de beweringen van Trump, dan ga je vanzelf meer en meer anderen tegen komen op facebook, twitter etc., die hetzelfde vinden en dat dus bevestigd.
Dat is in mijn ogen ook de reden dat Trump nog gewoon 70 miljoen stemmers heeft gekregen.
Het manko van Trump is toch vooral de manier waarop hij dingen doet. Roepen, schreeuwen, schofferen, rechtzaken, fake news...,
Het is een, in mijn ogen, gevaarlijke mix van dingen bereiken die in ieder geval voor de korte termijn goed is voor grote delen van de arme Amerikanen. grenzen dicht, werkloosheid omlaag, salarissen omhoog. Het is opteren voor de Henk en Ingrids van Amerika.
Maar dat combineren met geschreeuw en leugens.., die door diezelfde (grote) groepen mensen makkelijk voor waar aangenomen worden. Social media helpen hem hier dan ook sterk mee. Omdat je voor het grote deel berichten en reacties gefiltert voorgeschoteld krijgt waar je vaak naar kijkt of op klikt, kom je steeds meer in je eigen social media bubbel te zitten. Dus zit je in de hoek van de beweringen van Trump, dan ga je vanzelf meer en meer anderen tegen komen op facebook, twitter etc., die hetzelfde vinden en dat dus bevestigd.
Dat is in mijn ogen ook de reden dat Trump nog gewoon 70 miljoen stemmers heeft gekregen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Wel opvallend dat Fox News, de voorbije jaren toch een trouwe bondgenoot van Trump, nu zijn kar keert. Dat Murdoch, eigenaar van Fox, en Trump geen al te beste vrienden meer zijn, zal daar ook wel voor iets tussen zitten. Maar na de verkiezingsdag waren ze nog steeds heel erg pro Trump. Nu is dat toch een heel pak minder.
Het positieve aan Trump, is dat veel mensen in de USA opeens hebben ingezien dat hun stem wel belangrijk is.
Dit nummer gaat over de Trump's, Poetin's, Erdogan's en Bolsonaro's van deze wereld.
https://www.youtube.com/watch?v=h2LG7JXK5mQ
Het positieve aan Trump, is dat veel mensen in de USA opeens hebben ingezien dat hun stem wel belangrijk is.
Dit nummer gaat over de Trump's, Poetin's, Erdogan's en Bolsonaro's van deze wereld.
https://www.youtube.com/watch?v=h2LG7JXK5mQ
Zeker, maar het is niet zo dat hij die verdeeldheid heeft gecreëerd, wel versneld (en) versterkt.53x11 schreef: ↑10 nov 2020 09:25 Wat Trump wel of niet voor elkaar heeft gekregen is nauwelijks relevant als je bedenkt dat zijn nalatenschap een extreem gepolariseerd land is, en tot op zekere hoogte een gepolariseerde wereld.
Het bizarre is dat de tegenstellingen rijk/arm, zwart/blank, doorheen de tijd minder overheersend worden dan die van republikein vs democraat.
Een vriend van mij die al ruim 20 jaar in de VS woont noemt dat de vlucht van de realiteit.
In een appje had hij pas over dat rode en blauwe mondmaskers verbergen wat de echte verdeeldheid is.
En toch kan ik hem geen ongelijk geven dat hij om zich heen slaat.daniel1975 schreef: ↑10 nov 2020 07:17 Echter, dat valt volledig in het niet bij zijn uitgesproken onwaarheden en het als een boos kind om zich heen slaan nu.
Iedereen lijkt vergeten te zijn hoe de Democraten als een krijsende (letterlijk) kleuter reageerden toen Trump had gewonnen. Zij hebben ook alle trucs en iedere juridische mogelijkheid aangewend om Trump weg te krijgen. En nu zijn ze boos dat Trump ook die juridische strohalm pakt.
De Dems hebben zelf ook twijfel gezaaid over de betrouwbaarheid van de verkiezingsuitslag in 2016 (it was the Russians) en nu het in hun voordeel uitpakt gillen ze om het hardst over hoe betrouwbaar de Amerikaanse verkiezingen wel niet zouden zijn.
En ook vallen de media over elkaar heen om Biden/Harris de hemel in te prijzen en over de terugkeer van 'decency' terwijl er aan Biden en Harris ook genoeg 'indecency's' kleven. En die zogenaamd 'decent' democraten (o.a. AOC) roepen nu om repressailles tegen alle Trump aanhangers,
https://twitter.com/IWV/status/1325144644435501061
Van mij mag de 'orange man' nog lekker een paar weken dwars doen en zijn positie net zo hard verdedigen als dat men geprobeerd heeft hem de afgelopen jaren weg te krijgen. Dit is exact waar de Democraten zelf om hebben gevraagd.
En kan hij het over een paar weken niet hard maken, dan inderdaad gewoon wieberen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geweldige redenatie: 1 foute tweet van een democraat is direct hetzelfde als de kansloze rands van Trump.
Ik heb nog nooit een democratisch gekozen president andersdenkenden structureel voor losers horen uitmaken. Of volledig ongefundeerde leugens openlijk zien verspreiden. Dat begon al bij de zogenaamde recordopkomst bezoekers bij zijn inauguratie. Hilarisch omdat op alle mogelijke manieren dat al feitelijk onjuist werd verklaard.
De Trump-adepten hebben echt enorme oogkleppen op gekregen, gebrainwasht door Trump en de logaritmen in hun social media bubbel.
Maar het meest zorgen maak ik mij over de komende 2 maanden: een idioot met grote macht die boos is en niks te verliezen heeft. Fantastisch recept voor een paar kleine rampen.
Ik heb nog nooit een democratisch gekozen president andersdenkenden structureel voor losers horen uitmaken. Of volledig ongefundeerde leugens openlijk zien verspreiden. Dat begon al bij de zogenaamde recordopkomst bezoekers bij zijn inauguratie. Hilarisch omdat op alle mogelijke manieren dat al feitelijk onjuist werd verklaard.
De Trump-adepten hebben echt enorme oogkleppen op gekregen, gebrainwasht door Trump en de logaritmen in hun social media bubbel.
Maar het meest zorgen maak ik mij over de komende 2 maanden: een idioot met grote macht die boos is en niks te verliezen heeft. Fantastisch recept voor een paar kleine rampen.
Less is bore