alvorens naar eerdere foute sprints te verwijzen: het gaat hier vooral om de schadevergoeding, dus wat in deze spijtig genoeg redelijk groot zal zijn. In de meeste eerdere foute spurts viel de veroorzaakte schade meestal nog mee.uninvitedguest schreef: ↑13 nov 2020 09:08 Er komen twee rechtszaken tegen Groenewegen;
https://www.nu.nl/wielrennen/6090152/gr ... lk_wrapper
Wielerseizoen 2020
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
En toch is het jammer dat dit moet gebeuren. Zou Lefevere het ook aandurven om de UCI aan te klagen? Want die ontspringen weer de dans.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Jammer, ze kunnen beter hun energie steken in de UCI onder druk zetten en eens echt iets te doen aan veiligheid. En daarnaast gezamenlijk als peleton hier iets aan doen.
Op deze manier gaat er 1 aan de schandpaal en dat lijd weer af van de werkelijke problemen.......
Mooi ook Lefevre wil er over ophouden maar spant wel een rechtszaak aan.
Op deze manier gaat er 1 aan de schandpaal en dat lijd weer af van de werkelijke problemen.......
Mooi ook Lefevre wil er over ophouden maar spant wel een rechtszaak aan.
Ik zag gisteren op de UCI website dat Team Jumbo Visma in alle grote rankings het seizoen als nr. 1 afsluit: beste ronderenner en overall (Roglic), beste eendagsrenner (Van Aert) en beste team.
Ander opvallend feitje: het kleine Belgische Team Alpecin-Fenix van VDP sluit het seizoen af als nummer 12 algemeen, vóór een team als Movistar...
Ik kan me herinneren dat Erik Dekker een seizoen ooit als nr. 1 afsloot. Maar ik vraag me af hoe lang we terugmoeten in de tijd om een Nederlands team te vinden met vergelijkbare resultaten. Heeft iemand een idee?
UCI rankings -> https://www.uci.org/road/rankings
Ander opvallend feitje: het kleine Belgische Team Alpecin-Fenix van VDP sluit het seizoen af als nummer 12 algemeen, vóór een team als Movistar...
Ik kan me herinneren dat Erik Dekker een seizoen ooit als nr. 1 afsloot. Maar ik vraag me af hoe lang we terugmoeten in de tijd om een Nederlands team te vinden met vergelijkbare resultaten. Heeft iemand een idee?
UCI rankings -> https://www.uci.org/road/rankings
het raleighteam van peter post (als die ranking toen al bestond tenminste).ponsteen schreef: ↑13 nov 2020 09:39 Ik zag gisteren op de UCI website dat Team Jumbo Visma in alle grote rankings het seizoen als nr. 1 afsluit: beste ronderenner en overall (Roglic), beste eendagsrenner (Van Aert) en beste team.
Ander opvallend feitje: het kleine Belgische Team Alpecin-Fenix van VDP sluit het seizoen af als nummer 12 algemeen, vóór een team als Movistar...
Ik kan me herinneren dat Erik Dekker een seizoen ooit als nr. 1 afsloot. Maar ik vraag me af hoe lang we terugmoeten in de tijd om een Nederlands team te vinden met vergelijkbare resultaten. Heeft iemand een idee?
UCI rankings -> https://www.uci.org/road/rankings
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
lefevere heeft al meermaals gepoogd om tegen de uci in te gaan maar is nooit gesteund door de rest van de wielerploegen en het peleton.wasbeer2006 schreef: ↑13 nov 2020 09:17 Jammer, ze kunnen beter hun energie steken in de UCI onder druk zetten en eens echt iets te doen aan veiligheid. En daarnaast gezamenlijk als peleton hier iets aan doen.
Op deze manier gaat er 1 aan de schandpaal en dat lijd weer af van de werkelijke problemen.......
Mooi ook Lefevre wil er over ophouden maar spant wel een rechtszaak aan.
Groenewegen heeft schade veroorzaakt, dus moet iemand dat betalen. Als je een autoongeval veroorzaakt moet je (meestal verzekering) ook betalen, dus normaal dat de schade op iemand verhaalt wordt. Als Groenewegen zijn verzekering niet wil betalen en hij vindt dat de uci in de fout is gegaan is het aan hem om op de uci de schade te verhalen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Zo simpel is het niet. In het geval van auto's en ongelukken ligt er specifieke wetgeving over verzekeringsplicht en mate van aansprakelijkheid (ten aanzien van zwakkere verkeersdeelnemers).fiedoo schreef: ↑13 nov 2020 09:56lefevere heeft al meermaals gepoogd om tegen de uci in te gaan maar is nooit gesteund door de rest van de wielerploegen en het peleton.wasbeer2006 schreef: ↑13 nov 2020 09:17 Jammer, ze kunnen beter hun energie steken in de UCI onder druk zetten en eens echt iets te doen aan veiligheid. En daarnaast gezamenlijk als peleton hier iets aan doen.
Op deze manier gaat er 1 aan de schandpaal en dat lijd weer af van de werkelijke problemen.......
Mooi ook Lefevre wil er over ophouden maar spant wel een rechtszaak aan.
Groenewegen heeft schade veroorzaakt, dus moet iemand dat betalen. Als je een autoongeval veroorzaakt moet je (meestal verzekering) ook betalen, dus normaal dat de schade op iemand verhaalt wordt. Als Groenewegen zijn verzekering niet wil betalen en hij vindt dat de uci in de fout is gegaan is het aan hem om op de uci de schade te verhalen.
Wat betreft sport geldt een mate van risico aansprakelijkheid. Doe je mee aan een sport dan accepteer je tot op zekere hoogte dat het fout kan gaan. Bepaald dient te worden in hoeverre afwijken van lijn bij een sprint gangbaar is of niet. Is het normaal en te verwachten of niet. Verzekeraar en rechter zouden zo maar kunnen bepalen dat het onderdeel is van de sport en er geen sprake is van aansprakelijkheid.
Misschien maakt Lefevre wel meer kans op een schadevergoeding wanneer hij de UCI aanspreekt.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Auto verzekering op de openbare weg snap ik. maar dan pak ik de F1 er even bij.
Ik heb nog nooit gehoord dat er een voorvleugeltje wordt vergoed door een ander team die hem eraf reed.
Ik heb nog nooit gehoord dat er een voorvleugeltje wordt vergoed door een ander team die hem eraf reed.
Maar wel vergoeding van schade door een loskomende putdeksel.
https://www.motorsport.com/f1/news/will ... h/4380790/
https://www.motorsport.com/f1/news/will ... h/4380790/
Normaal gezien in het wielrennen gaat men de stoffelijke schade ook niet vergoeden, zal een stilzwijgende afspraak zijn zeker, maar hier zijn de financiële gevolgen voor jakobsen wel heel groot en volgens de eisers is er een zware (bewuste?) fout gebeurt bij het veroorzaken van het ongeval.
Nog dit: sommigen blijven het hier hebben over het afwijken van de lijn als fout maneuver terwijl daar niet de fout gelegd wordt maar wel in het feit dat Jakobsen tot tegen de dranghekken gedwongen wordt en vervolgens Groenewegen daar dan nog op dat ogenblik een ferme elleboog uitdeelt die niet anders dan kon leiden tot een zware valpartij.
https://www.hln.be/wielrennen/lefevere- ... ~aeac13bc/
Nog dit: sommigen blijven het hier hebben over het afwijken van de lijn als fout maneuver terwijl daar niet de fout gelegd wordt maar wel in het feit dat Jakobsen tot tegen de dranghekken gedwongen wordt en vervolgens Groenewegen daar dan nog op dat ogenblik een ferme elleboog uitdeelt die niet anders dan kon leiden tot een zware valpartij.
https://www.hln.be/wielrennen/lefevere- ... ~aeac13bc/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Wat maar weer suggereert dat je beter de organisatie kan aanklagen dan een team.EmPeHa schreef: ↑13 nov 2020 11:04 Maar wel vergoeding van schade door een loskomende putdeksel.
https://www.motorsport.com/f1/news/will ... h/4380790/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
deceuninck-quick-step-en-jumbo-visma-richten-eigen-veiligheidsraad-op
Met tevens verwijzing naar de motorsport, zouden ze dan toch meelezen hier?
Met tevens verwijzing naar de motorsport, zouden ze dan toch meelezen hier?