Carbon clinchers uit China vragen
De reden dat ik twijfel is omdat de spaakgaten al in een hoek geboord zijn en ze daardoor eigenlijk niet nodig zouden zijn (en ik het vervelende dingen vind )
Mijn huidige wielen hebben ook al blauwe nippels en dat staat inderdaad erg mooi
Mijn huidige wielen hebben ook al blauwe nippels en dat staat inderdaad erg mooi
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou het inderdaad niet doen, als het al schuin geboord is is het risico met ringen misschien wel groter.
Enige wat je na een 1k even kan doen is naspannen. Carbon en het hars erin willen wel eens wat worden samengeperst.
De Sapim HM washers hebben dezelfe vorm als een Sapim nippel en draaien keurig mee naar de richting die je wilt, net als de nippel. Het geeft wat extra corrosie bescherming tussen je alu nippel en het carbon oppervlak.
Zo'n setje blauwe Hope naven zijn niet veel duurder dan een set 350 naven. En kwalitatief misschien ook beter, in ieder geval qua afdichtingen. Relatief gezien niet veel duurder dan he, als je naar de totale (prijs) plaatje kijkt (per set iets van 60 a 75 euro duurder).
Zo'n setje blauwe Hope naven zijn niet veel duurder dan een set 350 naven. En kwalitatief misschien ook beter, in ieder geval qua afdichtingen. Relatief gezien niet veel duurder dan he, als je naar de totale (prijs) plaatje kijkt (per set iets van 60 a 75 euro duurder).
Bevallen mij ook zeer goed. Rij er al 2 jaar mee 12k km per jaar en alle lagers lopen nog als nieuw.
Ga wel de ratchet vervangen voor een 36T.
Zou ook niet blauw doen, is nooit dezelfde blauw als je frame.
18T ratchet is voor racefietsen de beste: gaat het langst mee, maakt het minste geluid en minste weerstand bij je benen stilhouden.
Enige reden voor een 36T is dat je graag een zwerm wespen hoort bij het freewheelen, ik hoor niet bij die club persoonlijk.
Deel die mening niet. DTswiss trouwens ook niet. Anders hadden ze de 240s ook wel uitgevoerd met 18T. Als de 36T wat eerder slijt is dat prima. Op een racefiets gaat dat alsnog wel paar jaar mee.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Mijn Carbonal wieltjes zitten in elkaar. 60mm hoog, 28mm breed.
Zonder velglint komen ze op iets meer dan 1800gram.
Spaken ging eigenlijk erg makkelijk, de schuin geboorde gaten in de velg zorgen er ook voor dat de spaken mooi recht in de nippel zitten. Dat was toch anders in mijn vorige wielen.
Het tubeless ventiel dat ik had liggen was wat kort, volgende week komen er langere binnen. Hopelijk dan de cassette en remschijven erop om een testrit te doen.
Banden worden Schwalbe Pro One TLE, 25mm breed.
Zonder velglint komen ze op iets meer dan 1800gram.
Spaken ging eigenlijk erg makkelijk, de schuin geboorde gaten in de velg zorgen er ook voor dat de spaken mooi recht in de nippel zitten. Dat was toch anders in mijn vorige wielen.
Het tubeless ventiel dat ik had liggen was wat kort, volgende week komen er langere binnen. Hopelijk dan de cassette en remschijven erop om een testrit te doen.
Banden worden Schwalbe Pro One TLE, 25mm breed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ziet er netjes uit prima wielen. Mooi profiel!
21mm op het smalste punt is wel breed. 25mm gaat dan net, rijd ik zelf ook. maar een smalle 25mm is niet lekker.
Schuin geboord is wel een must, blijft ook veel beter heel.
Bij recht geboord wil er wel een een nippeltje sneuvelen.
21mm op het smalste punt is wel breed. 25mm gaat dan net, rijd ik zelf ook. maar een smalle 25mm is niet lekker.
Schuin geboord is wel een must, blijft ook veel beter heel.
Bij recht geboord wil er wel een een nippeltje sneuvelen.