Vandaag waren de plannen om naar Utrecht te fietsen vanuit Rotterdam, dit is 100km. Mijn fiets is een hybride maar heeft veel weg van een mountainbike, wat onderdelengroep XT betreft.
In Utrecht aangekomen nam ik een AA drink en een gevulde koek. Na dat genutigd te hebben ging ik terug naar Rotterdam. Maar nu komt het, bij de plaats de Meern gemeente Utrecht, reed ik in een gat met mijn voorwiel. Ik had het gat niet gezien en klap was het, gelukkig geen schade denk ik. Maar wat kan een voorvork hebben? De band komt als eerste in het gat, wordt dit opgevangen door band en het wiel? De as krijgt ook een opdonder denkt ik, welke in de vork zit. Al met al is mijn vraag of de vork beschadigd is.
Voor dat ik weg ging had ik ook pech want ik wilde mijn banden oppompen. De band laat ik vaak leeglopen anders krijg ik er geen lucht in. D fiets gleed helaas weg en het zadel klapte tegen de muur. Kan dit schade aan het frame toebrengen of moet het dat kunnen hebben? Mijn vorige fiets daar scheurde bij de trapas de lasnaad maar dit was dan ook een matig merk.
Asfalt gaten maakt schade aan fiets?
-
- Forum-lid HC
Nee hoor een fiets kan best wel wat hebben, en een voorvork ook. Ik ben al in heel wat gaten gereden en hij is nog steeds heel.
Ok ik ben als de dood dat er iets beschadigd, zo ben ik nu eenmaal. Maar het is inderdaad niet altijd te voorkomen, het overkomt je gewoon. Die gaten zijn best diep op sommige stukken.
Uit je reactie begrijp ik dat de fiets daar tegen moet kunnen, dat stelt me wel gerust.
Uit je reactie begrijp ik dat de fiets daar tegen moet kunnen, dat stelt me wel gerust.